AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline - Klokje Rond Special
Rimpelloos ouder geworden

De standaard duurtest bleek een makkie te zijn voor de Passat Variant 1.8 TSI. Daarom deden we er een schepje bovenop. Maar ook na anderhalve ton gaf hij geen krimp.
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Signalement
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | Passat Variant 1.8 TSI Highline |
Carrosserie | 5-deurs, stationwagon |
Transmissie | 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 42.390 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.798 cc |
Maximaal vermogen | 132 kW / 180 pk bij 5.100 tpm |
Maximaal koppel | 250 Nm bij 1.250 tpm |
Inhoud brandstoftank | 66 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.767 mm / 1.832 mm / 1.477 mm |
Wielbasis | 2.791 mm |
Massa leeg | 1.405 kg |
Laadvermogen | 685 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.800 kg / 750 kg |
Banden | 215/55R17Prijzen |
Topsnelheid | 230 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,1 s |
Brandstofverbruik | 5,8 l/100km |
CO2-uitstoot | 130 g/km |