Volkswagen Passat 2.0 TDI 150pk Highline (2015)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen PassatVolkswagen Passat Variant

Signalement

UitvoeringPassat 2.0 TDI 150pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste km's met de Passat 2015 Highline 2.0TDI lim

Net als de vorige auto (Skoda Superb combi) wederom geconfigureerd en besteld vanaf een folder, dus van een aantal zaken weet je niet hoe het uitvalt. Bijvoorbeeld: rijgedrag, kleur, interieurruimte. Aan de andere kant weet je dat binnen het VAG concern heel veel componenten gemeenschappelijk gebruikt worden, dus heb je wel enig idee.

Waarom niet weer een Superb, want daar was ik heel tevreden mee... Simpelweg de kosten, want de Superb die voldoende trekgewicht had, was er niet in een 20% uitvoering en de Passat wel (1500 vs. 2000kg). Zou ik voor de 25% Superb zijn gegaan met ong. dezelfde opties als de gekozen Passat, dan kostte me dat 100 euro netto per maand.

Maar goed, in september de Passat besteld dus en in de loop van november werden de eerste exemplaren bij de dealers afgeleverd. Tijd voor een proefrit of i.i.g. een blik in de showroom werpen, zou je zeggen. Niks van dat al, mijn eerste kennismaking met de 2015 Passat was bij de aflevering. En daar sta je dan in de showroom met een auto die nog onder een doek staat... gelukkig was de onthulling een zeer positieve kennismaking:
- Kleur exterieur: Harvard Blue, sportief chic
- Kleur interieur: Moonrock, past perfect bij het blauwe exterieur
- Active info display als dashboard, supervet :)
- Media systeem Discovery Pro, als in de Golf. Werkt prettig en intuïtief

Maar goed, een auto is uiteindelijk gemaakt om mee te rijden. Nu de eerste 1500km erop zit, tijd voor een eerste evaluatie:
- Wegligging: naar mijn maatstaven zeer strak. Ok, de proefrit in de Merc C en de BMW 3 gaven net wat meer rijbeleving, maar de Passat rijdt een paar klasses beter dan de Superb waar ik vandaan kwam.
- Interieurgeluid: Onderin de toeren hoor je natuurlijk de dieselbrom, maar cruisend op bijv. 130, heerlijk stil.
- Motorprestaties: 150pk is meer dan voldoende voor deze auto. Accelereert prima, trekt vlot door. De sleurhuttest moet nog volgen, maar op papier kan het alleen maar nog beter zijn dan de Superb.
- Comfort: bestuurdersstoel op vele manier in te stellen. Zitpositie voor- en achterin dik in orde, ruimte zat. Natuurlijk achterin wel minder (maar nog steeds ruim voldoende) beenruimte dan in de Superb, maar ja, daar was ie ook absurd groot. Airco in 3 zones, ook niks te klagen dus. Het panoramadak is de helft kleiner dan in de Superb, maar ik vind het nog steeds een meerwaarde geven aan de auto.
- Hulpsystemen: automatisch afstand houden op de Cruise control werkt echt goed... totdat je in een sneeuwbuitje terecht komt. Daar kan de sensor blijkbaar niet tegen: geen sensorzicht. Maar ach, hoe vaak sneeuwt 't in NL.

Ik denk dat ik de komende 4 jaar met veel plezier in de auto stap :)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.