AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • ID3
15

autoreview

Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020) #2

Martijn 7655487
  • Martijn 7655487
  • Review
23 november 2020 om 11:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringID3 58kWh 1st Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst900 km
Gemiddelde lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ID3 First Plus

  • 900 km
  • 23 november 2020

17 november jl bij Hoogenboom in Rotterdam mijn nieuwe leaseauto opgehaald. Ondanks Corona een prima ervaring daar gehad.

De ID3 is mijn eerste volledig elektrische auto. Hiervoor reed ik de Golf GTE.

Het comfort in de ID3 is prima in orde. Prima stoelen (de normale stoelen met handmatige verstelling). Een prima, wat hogere, zit en voldoende mogelijkheden de zit aan te passen. In vergelijking met de GTE een ontzettend opgeruimd dashboard. Geen klokkenwinkel, geen fysieke knoppen, geen middentunnel.

Of het weglaten van fysieke knoppen echt een vooruitgang is weet ik nog niet. Het is vooral gewenning, denk ik. Het aanpassen van de temperatuur kan gedaan worden met de schuifregelaar of met de "sneltoets" onderaan het scherm van het infotainment. Het is even wennen, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het prima bedienbaar.

Net als de stuurwielbediening, voorheen fysieke toetsen, nu touchbediening. De toetsen bedien je door te drukken of te swipen. Ook dat is even wennen, bijvoorbeeld bij de cruisecontrol. Het swipen of licht in drukken zorgt voor een geleidelijke verhoging of verlaging van de snelheid met steeds 1 km/h terwijl het hard indrukken als resultaat heeft dat de snelheid toe- of afneemt met 10 km/h. Dit is wezenlijk anders dan de bediening in mijn oude GTE. Gaandeweg went het en werkt het eigenlijk best goed.

Het infotainmentsysteem is voor mij prima bereikbaar zonder echt naar voren te moeten leunen, zit logisch in elkaar. Qua snelheid van het systeem heb ik ook niets te klagen.

Wat opvalt is de rust in de auto tijdens het rijden. Het is ontzettend stil, ook bij hogere snelheden. Bandengeruis is niet hinderlijk aanwezig. De Plus editie heeft de 19 inch wielen.

Qua veiligheidssystemen is de ID3 Plus prima uitgerust. Alles werkt naar behoren al wil de lane assist nog weleens meldingen geven over in het midden rijden van de rijstrook. Terwijl ik in mijn beleving netjes tussen de lijntjes rij zonder uit koers te raken. Ander puntje van aandacht is de nauwkeurigheid van de herkenning van borden icm de cruisecontrol. De ID3 heeft de mogelijkheid de ingestelde snelheid van de cruisecontrol aan te passen naar de gelezen snelheid op de borden. Soms wordt op de snelweg of de provinciale weg het bord van de parallelweg gelezen en overgenomen waardoor op de snelweg ineens geremd wordt van 100 km naar 60 km. Ook dit zal vast en zeker opgelost kunnen worden met een software update.

Één van de redenen om de Plus uitvoering te nemen was het meegeleverde iq.light. Wat een mooi systeem en wat een geweldige bak met licht geeft het systeem. Het schakelt groot licht automatisch in en kan de delen automatisch uitschakelen zodat tegenliggers/voorliggers niet verblind worden. Vooral op hele donkere wegen een ontzettend fijne feature.

De actieradius is op dit moment prima te noemen. Op dit moment bij een volle batterij een range van ongeveer 390 km. Ben benieuwd hoe dat is bij langer gebruik. Maar op dit moment ruim voldoende voor mij.


4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen ID3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Pro First Edition/39.900incl BTW/8% Bijtelling

    Volkswagen ID.3 Pro First Edition/39.900incl BTW/8% Bijtelling

    • 2020
    • 15 km

    € 32.990

    First Plus | Gratis steunhaak tbv fietsendrager | 8% bijtelling!

    Volkswagen ID.3 First Plus | Gratis steunhaak tbv fietsendrager | 8% bijtelling!

    • 2020
    • 10 km

    € 44.990

    First Max | Gratis steunhaak tbv fietsendrager | 8% bijtelling!

    Volkswagen ID.3 First Max | Gratis steunhaak tbv fietsendrager | 8% bijtelling!

    • 2020
    • 10 km

    € 50.490

Meer Volkswagen ID3 occasions

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen ID3 specificaties
  • Volkswagen ID3 occasions
  • Volkswagen ID3 video's
Advies en informatie
  • Volkswagen ID3 tests
  • Volkswagen ID3 gebruikersreviews
  • Volkswagen ID3 index
PREMIUM
Kia e-Niro - Nissan Leaf - Volkswagen ID3 - Triotest

Kia e-Niro - Nissan Leaf - Volkswagen ID3 - Triotest

Met de komst van de ID3 opent Volkswagen nu echt het elektrische bal voor zichzelf. Maar koploper...

Lees meer
 

Volkswagen ID3 reviews

  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)

    17
    • 5 januari 2021
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    18
    • 4 december 2020
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020) #2

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020) #2

    15
    • 23 november 2020
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st (2020)

    13
    • 5 november 2020
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st (2020)

    20
    • 25 oktober 2020
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)

    28
    • 16 oktober 2020
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    20
    • 30 september 2020
meer reviews
Volkswagen ID.3 vs. Kia e-Niro - Dubbeltest

Volkswagen ID.3 vs. Kia e-Niro - Dubbeltest

153

Daar is dan de nieuwe ID.3, de lang verwachte EV van Volkswagen. Afgelopen meteen de bestverkochte...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)

    17
    • 5 januari 2021
  • Eindejaarsvideo - Stéphan - Volkswagen ID.3

    Eindejaarsvideo - Stéphan - Volkswagen...

    138
    • 26 december 2020
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    18
    • 4 december 2020
  • Autonieuws
    Volkswagen ID3 bestverkochte EV van Europa

    Volkswagen ID3 bestverkochte EV van Europa

    120
    • 26 november 2020
  • PREMIUM
    Kia e-Niro - Nissan Leaf - Volkswagen ID3 - Triotest

    Kia e-Niro - Nissan Leaf - Volkswagen ID3...

    • 17 november 2020
  • Autonieuws
    Back to Basics: Volkswagen ID3

    Back to Basics: Volkswagen ID3

    77
    • 14 november 2020
  • Volkswagen ID.3 vs. Kia e-Niro - Dubbeltest

    Volkswagen ID.3 vs. Kia e-Niro - Dubbeltest

    153
    • 6 november 2020
Merk
Merk
  • Review
    Volkswagen ID4 1st Max (2020)

    Volkswagen ID4 1st Max (2020)

    10
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Polo weer als Harlekin

    Volkswagen Polo weer als Harlekin

    51
    • 18 januari 2021
  • Review
    Volkswagen ID4 1st (2020)

    Volkswagen ID4 1st (2020)

    4
    • 16 januari 2021
  • Autonieuws
    Duitse justitie ziet deels af van vervolging Martin Winterkorn

    Duitse justitie ziet deels af van vervolging...

    37
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat Alhambra

    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat...

    34
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Aiways sluit aan bij CO2-poule VW

    Aiways sluit aan bij CO2-poule VW

    24
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    EV-verkoop Volkswagen verdrievoudigd in 2020

    EV-verkoop Volkswagen verdrievoudigd in...

    51
    • 12 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep