Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020) #6

autoreview

Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)
Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)Volkswagen ID3 58kWh 1st Max (2020)

Signalement

UitvoeringID3 58kWh 1st Max
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf9.000 km
KM-stand laatst36.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

First Max

  • 25.000 km

Na jaren youngtimer gereden te hebben heeft de ratio gewonnen van de emotie. In verband met de vele kilometers woon/werk verkeer besloten voor een elektrische auto te gaan. Ik was wat sceptisch maar moet heel eerlijk bekennen dat het me helemaal niets tegen valt. Qua kosten is dit de meest voordelige optie. Had alles doorgerekend van een diesel tot benzine maar met 84 km enkele reis woon werk verkeer valt elektrisch toch echt goedkoper uit. Enige is wel de aanschaf op voorhand. Maar de verwachte afschrijving op een EV maakt dat dit een eenmalige grote kostenpost is. Dan over de ID3 zelf. Het is een First Max dus dat betekend 204 pk. Qua weggedrag en wendbaarheid is het prima voor elkaar. Hij is door zijn korte draaicirkel erg wendbaar. Wel merk je in een snel genomen bocht dat hij voor zo'n klein autootje best obese is. Voordeel is wel dat het gewicht laag ligt (accu's). Ook is hij best listig bij vochtig weer als je hem iets te enthousiast intrapt. Stoelen zijn wel minder dan in de Kodiaq maar prima uit te houden met de massagestand aan. Ik heb er wel achteraf leer in laten bouwen. De originele stof is erg besmettelijk en met 3 kids was de keus snel gemaakt. Qua verbruik doet die het nu het koud is ook prima. Zit rond de 300 km en in het najaar op de 380 km. (15,6 kwh tegen 19.9 kwh) Ik rijd meestal de snelweg op en de CC op 104 km en achter de meute aan. Qua storingen 1 keer gehad dat die niet achteruit wilde. Dat was na een minuut of 20 weer weg. Dat is verre van ideaal. In dat opzicht is het gewoon een computer. Qua optrekken erg fijn dat je vanaf het eerste moment al het koppel voorhanden hebt. Vooralsnog geen spijt van de aankoop gehad. Zodra ik er weer wat meer kilometers mee gemaakt zal ik een update plaatsen.

Update 2,3

  • 36.000 km

Zo even een korte update. Sinds vorige week heeft de ID3 zijn langverwachte update gehad. Overigens miste ik hiervoor niets. Indeling op het infotainment set is iets veranderd. Niet echt spectaculair. De volgende update daarentegen is wel een verbetering. Met name het niet meer steeds voorverwarmen van de acuu wat bij koud weer een hoop vervbruik scheelt. Update had nog wel wat voeten in de aarde. Vanaf het moment dat die gedownload was heeft het een paar dagen geduurd voor die helemaal geinstalleerd was. Dat resulteerde in een aantal storingen in het lane assist en CC en alles wat daarme samen hing. Ook bleef op een zeker moment het infotainment scherm zwart. wel meteen het verschil in dealers ervaren. Ik was met het zwarte scherm naar Amersfoort gerden maar daar hadden ze geen tijd voor me. Ook niet om even te kijken. Waar ik bij Broekhuis zo terecht kon. Ook Muntstad waar de auto vandaan komt wilde wel tijd inruimen. Beetje jammer was voornemens om het onderhoud in Amersfoort te laten doen maar dat wordt dus Muntstad in Zeist. Het warmere weer deed ook meteen het nodige met het verbruik. Dat daals van 19 kw/h per 100 km naar 15,9 kw/h. Tot op heden nog geen spijt gehad. Zeker niet met die al maar stijgende brandstof prijzen. Voorlopig kachel ik met 4500km per maand lekker goedkoop door.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen ID3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens