Volkswagen ID.4 77kWh 286pk Pro Business (2024) #4

autoreview

Volkswagen ID.4 77kWh 286pk Pro Business (2024)

Signalement

UitvoeringID.4 77kWh 286pk Pro Business
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst50.000 km
Lezerswaardering: 36%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 5.036 km

De lease van de Tiguan liep op z’n einde en voor de nieuwe auto gold de voorwaarde dat het een EV model moest worden.

Ik heb meerdere merken uitgeprobeerd. Initieel erg van de Volvo EC40 en EX40 gecharmeerd maar na proefrit in beide modellen was ik er meteen uit. Een oudbollig interieur, op de achterbank totaal geen ruimte en ook de aanwezigheid van de behuizing voor de aandrijfas vond ik lelijk en niet van deze tijd.

Daarna nog proefritten gemaakt in de Polestar 2, de Audi Q4, de Enyaq en de iD5.

De drie VAG modellen bleven over en uiteindelijk voor de nieuwe iD4 gegaan. De Q4 prijst zichzelf echt uit de markt met al die opties waardoor het gewoon een te dure wagen wordt terwijl het technisch identieke wagens zijn.

Tot nu toe bevalt de iD4 meer dan prima. Het nieuwe Infotainment Systeem is snel, intuïtief en de software 5.0 is naar mijn mening ook goed doorontwikkeld. De snel keuze is praktisch en ten alle tijden te bereiken via het hoofdscherm

Het rijden is een genot. De wagen is stil, snel en zuinig. De laad curve is echt goed en binnen no time kan je weer verder. Het laden, zowel thuis als onderweg, gaat probleemloos.

Verder ben ik blij verrast door de werking van de Head Up Display. Die is overzichtelijk en duidelijk. Werkt ook samen met de routeplanner van Apple CarPlay zodat hij ook op de HUD de routeplanning laat zien. Ik gebruik nu eigenlijk standaard de routeplanner van VW zelf en op de achtergrond draait Flitsmeister standaard op Apple CarPlay. Zodoende wordt ik altijd gewaarschuwd voor flitsers en trajectcontroles.

De wagen is ruimtelijk, de stoelen zijn goed en hij is verder voorzien van alles wat ik nodig denk te hebben. Enkel de hoedenplank maakt af en toe geluid wanneer je over een drempel rijdt.

50.000 Km

Inmiddels alweer een halve ton weggereden met de iD4. En ik moet zeggen, het is een heel fijne wagen. Rijdt heerlijk, is stil en erg comfortabel.

Het bereik van de auto is echt prima. Ga uit van een volle 100% accu en met normaal gebruik kan je dan ook echt wel 525km plus rijden.

Ik laadt de accu standaard thuis op tot 100% en onderweg meestal tot 80%.

Op vakantie gewoon 130km of 140km plus en dan moet je gewoon gaan laden tussen de 10-20%. Zodra de 80% wordt geraakt kan je de weg weer op. Dat gaat gewoon lekker snel.

Het laden gaat prima. Regelmatig 175kw of hoger.

De ruimte in de auto is meer dan voldoende, de stoelen zijn perfect en de huidige 5.0 software is goed. De navigatie werkt ideaal en is helemaal afgesteld op het rijden en laden onderweg.

Halve Ton

  • 50.000 km

50.000 Km

Inmiddels alweer een halve ton weggereden met de iD4. En ik moet zeggen, het is een heel fijne wagen. Rijdt heerlijk, is stil en erg comfortabel.

Het bereik van de auto is echt prima. Ga uit van een volle 100% accu en met normaal gebruik kan je dan ook echt wel 525km plus rijden.

Ik laadt de accu standaard thuis op tot 100% en onderweg meestal tot 80%.

Op vakantie 130km of 140km plus rijden en dan moet je gewoon gaan laden tussen de 10-20%. Zodra de 80% wordt aangetikt kan je de weg weer op. Dat gaat lekker snel.

Ook het laden zelf gaat prima. Regelmatig 175kw of hoger.

De ruimte in de auto is meer dan voldoende, de stoelen (electrisch verstelbaar) zijn perfect en de huidige 5.2 software is goed. De navigatie werkt ideaal en is helemaal afgesteld op het rijden en laden onderweg. Ik had ABRP geïnstalleerd maar dat is totaal niet nodig.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.