Volkswagen ID.4 & ID.5

MCDubbleU

Gebruiker
YKC5ynM.jpg

SWMmBNA.jpg

The ID.4 will ride on the MEB platform and be launched with rear-wheel drive. A more powerful all-wheel drive variant will arrive later and it is slated to have two electric motors. Volkswagen was coy on performance specifications, but confirmed one of the variants will have a range of up to 311 miles (500 km) according to the Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure.

Ietjes te mollig maar verder vind ik het wel een fraaie crossover. En zelfs een beetje on-VW styling

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Nog niet helemaal productierijp zeker gezien de psychedelische kleurstelling. Tja, ik vind het een volkomen vormeloze auto. De auto heeft wat trekjes van de Opel Grandland X, dat hadden ze bij Volkswagen zelf duidelijk ook wel door. Maar de verhoudingen zijn zoek, het glasoppervlak lijkt te gering en door de witvorm oogt de achterkant veel te zwaar. Doe mij dan maar een ID.3, of de el-Born.

Guest
Wltp in topuitvoering 500km, en de andere???? Stukken minder en wltp is in praktijk ook niet te haalbaar, bij lange ma niet zoals bij veel EV's van vag. Veel pr getrommel en zeer weinig daden sofar.

Jazzik

Gebruiker
In Zwickau en wijde omgeving al geen parkeerplaats meer te vinden vanwege ID.3 probleempje.
Gelukkig duurt het nog even voordat voor de ID.4 parkeerruimte moet worden gevonden.

iDS

Gebruiker
Rutger DC zei:
Nog niet helemaal productierijp zeker gezien de psychedelische kleurstelling.
Dan had hij enkele jaren gelden van MCW zeker niet onder nieuwe auto's mogen gepost worden :T

MCDubbleU

Gebruiker
Grapjas :T Officiële foto's, de auto is helemaal af, alleen een raar printje erop. Dit kan je geen spy shots/scoops noemen

Bobslee

Gebruiker
Doet me denken aan de Grandland X, maar dan met wat overgewicht.
De neus vind ik dan weer wel mooi. Alleen ontbreken de mistlichten. Dat roostertje welke er nu zit lijkt wel akelig veel op het roostertje dat mijn CT200h heeft (in plaats van de mistlichten).

Ben nog niet overtuigd, maar het is geen 13/12 VAG product, dat is dan weer wel positief. :)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
ID.4

8ce9e6c7-3450-4c13-ae2f-88374d1db329_630_w1.jpg

6be7e765-6194-49c2-ae63-2d4a50b22903_630_w1.jpg

1a4baf09-ce26-4780-9a4a-e5a3ad1744a6_630_w1.jpg

ID.4 Cross

2bbd3cbc-828e-4e59-accc-af175334c483_630_w0.jpg

d10a2cee-9055-438b-bdaf-331a4f64b7f5_630_w0.jpg

97c46c0f-74a8-444a-b157-9ae859110657_630_w0.jpg

Bronnen:
https://news.bitauto.com/xinchexiaoxi/20200617/1611901485.html
https://news.bitauto.com/xinchexiaoxi/20200617/1611901791.html

MCDubbellU

Gebruiker
AW strooit wel altijd vrolijk met uitroeptekens in titels van VAG-berichten.. :rolleyes:

Tikkie obese maar oogt best goed. Weinig VW achtigs aan en dat is een pluspunt

FCA lover

Gebruiker
Ik ben wel benieuwd en hoop wel dat deze ID4 wel een trekgewicht krijgt in tegenstelling tot de ID3. dat zou een groter publiek ook aanspreken

Barri

Moderator

FCA lover zei:
Ik ben wel benieuwd en hoop wel dat deze ID4 wel een trekgewicht krijgt in tegenstelling tot de ID3. dat zou een groter publiek ook aanspreken
Ik vermoed van wel. De Skoda versie iig wel, begreep ik.

Pjedroo

Gebruiker
Eerste indruk vind ik het Skoda Enyaq dashboard mooier dan dit. Ook deze auto is interessant om te volgen maar ik neig qua looks tot nu toe naar de Skoda.

iDS

Gebruiker
Wouter82 zei:
Pietzoveel zei:
Grappig wel dat al die premium merken Tesla qua dashboard na gaan doen...

Welke premiummerken? En ook, welk Tesla-dashboard? :confused:

Inderdaad: de Skoda iV doet nog meer premium aan dan dit en een Tesla dashboard is toch wel even iets anders.

R Wolters

Gebruiker
Komt helemaal goed met die ID.x auto's. De meeste kopers zijn behoorlijk merktrouw dus als de huidige Golf/Tiguan/Passat-rijders toe zijn aan nieuwe auto hoeven de VW dealers slechts een goed inruilbod te doen.

Zooooooooommm

Gebruiker
Dat is het probleem vaak ook. Het gaat om merk, en niet of je betere techniek koop voor je geld. Volkswagen is een merk geworden dat op emotie speelt. Ik zelf zoek liever een auto die uitmuntende techniek onder de motorkap en overal heeft. Ik hou niet van auto merken waarbij het business model gebaseerd is op mensen voor de gek houden in plaats van echt waarde te leveren.

Daarom hoop ik dat er in de ID4 nu wel betere motoren komen dan de ID3 welke geleverd wordt met ouderwetse simpele full permanent motoren. (ouderwets, inefficiënt en duur om te produceren qua materiaal)

MCDubbellU

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=xW0rI87QnvY

https://www.youtube.com/watch?v=YJpaah9h6KQ&T

Exterieur vind ik echt wel geslaagd. Wel identiteitsloos want dit had net zo goed een Opel, Peugeot oid kunnen zijn.

Wouter82

Moderator

dickey zei:
Als het slechter en duurder is, waarom zouden ze dat dan doen?

Betrouwbaar c.q. foolproof (voor de fabrikant)?

MCDubbellU zei:
Exterieur vind ik echt wel geslaagd. Wel identiteitsloos want dit had net zo goed een Opel, Peugeot oid kunnen zijn.

Dan doe je m.i. Opel en Peugeot te kort, die hebben toch echt een sterk, eigen ontwerp.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Wouter82 zei:
Dan doe je m.i. Opel en Peugeot te kort, die hebben toch echt een sterk, eigen ontwerp.

Eens. Waar de ID.3 nog een eigen gezicht heeft, is er weinig eigens aan het ontwerp van de ID.4. Is op zich nog geen enorm probleem, maar wel in combinatie met de nogal onbeholpen proporties en de achterkant die naar lelijk neigt.

MCDubbellU

Gebruiker
olPpP4g.jpg

O288Jry.jpg

mm5NyFb.jpg

Kn7ZiXz.jpg

2021-volkswagen-id.4-exterior-in-motion.jpg

2021-volkswagen-id.4-exterior-in-motion.jpg

2021-volkswagen-id.4-exterior-front-quarter-location.jpg

eT0CXRw.jpg

ehFAUjR.jpg

OYl3adp.jpg

WTWI7cG.jpg

QecPwmM.jpg

2021-volkswagen-id.4-interior-cargo-space.jpg

12 pagina's met foto's: https://www.netcarshow.com/volkswagen/2021-id.4_1st_edition/

Zeer fraaie auto! Interieur wel een afknapper, zeker ivm de Skoda

Barri

Moderator

Het exterieur design is evenwichtiger dan bij de 3. De rand rond de ruiten loopt mooi door in de C stijl en er zit geen gekke zwarte bult onder de voorruit.
Materialen schijnen ook mooier te zijn dan in de 3, niet zo moeilijk ook, dus het kan wel eens een groter succes worden.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Die samengeknepen achterkant met dat stuk glas dat voor achterruit door moet gaan vind ik echt niet mooi.

MCDubbellU

Gebruiker
9XuksK0.png

Op de Duitse VW-site kan je alvast wat velgen en kleuren bekijken: https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator/id4.html

21" is leuk maar je betaalt je dan toch ook scheel als je nieuwe banden nodig hebt...?

Durashift

Gebruiker
Rutger DC zei:
Die samengeknepen achterkant met dat stuk glas dat voor achterruit door moet gaan vind ik echt niet mooi.

De hele kont lijkt wel zwaarlijvig. Beetje Rodius achtig, naar mijn mening..

Wel een lekker kleurtje, dat geel/goud.

Pim K

Gebruiker
MCDubbellU zei:
[...]
Zeer fraaie auto! Interieur wel een afknapper, zeker ivm de Skoda

Ik vind ook het interieur van de Enyaq (zeker die met bruin leer) er een stuk hoogwaardiger uitzien. Aan de andere kant, als je dit interieur van de ID.4 vergelijkt met dat van de ID.3 is dit wel echt een stuk mooier.

Van het uiterlijk weet ik nog niet zo goed wat ik moet vinden. Het is een duidelijke continuering van het ontwerp van de ID.3, en dat is in mijn ogen positief. VW is daarmee een stuk vernieuwender dan met bijvoorbeeld de Golf 8. Toch word ik er verder niet warm van.

Wouter82

Moderator

Prijzen

Pro Performance 1st € 47.340
Pro Performance 1st Max € 56.940

"Pro Performance betekent 204 pk, een 0-100-tijd van 8,5 seconde, een accupakket van 77 kWh en een bereik van 501 km".

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-volkswagen-id4-bekend/

MCDubbellU

Gebruiker
VW: 204 pk, een 0-100-tijd van 8,5 seconde, een accupakket van 77 kWh en een bereik van 501 km. € 47.340
Skoda: 180 pk, een 0-100-tijd van 8,9 seconde, een accupakket van 77 kWh en een bereik van 510 km. € 46.990.

De ID.4 is een 1st Edition en die Skoda is de basisversie. Dus de VW doet het prima

OWVDB

Gebruiker
MCDubbellU zei:
VW: 204 pk, een 0-100-tijd van 8,5 seconde, een accupakket van 77 kWh en een bereik van 501 km. € 47.340
Skoda: 180 pk, een 0-100-tijd van 8,9 seconde, een accupakket van 77 kWh en een bereik van 510 km. € 46.990.

De ID.4 is een 1st Edition en die Skoda is de basisversie. Dus de VW doet het prima

Dank voor het vergelijk. Dat doet VW dan prima, had wel verwacht dat VW 4-5 k duurder zou zijn dan de Skoda Enieyakrak (hoe heet dat ding).

Bovenaan