Volkswagen ID.4 52kWh 170pk Pure (2021)

autoreview

Volkswagen ID4
Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4

Signalement

UitvoeringID.4 52kWh 170pk Pure
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Waarom een ID4?

  • 40.000 km

Onze Volkswagen Golf GTE beviel prima, maar de kilometerstand boven de 200.000 heeft ons toch aan het denken gezet.

Elektrisch rijden bevalt prima (Tesla model Y)
Voorzichtig gaan kijken naar wederom een Volkswagen.

De zoektocht begon naar ID3 qua exterieur leuke auto om te zien en vergelijkbaar in formaat.
Na diverse bekeken te hebben, veel wagens met kleine beschadigingen, hoge prijzen lage inruil.

Toch nog even verder gekeken wat voor opties er nog meer in ons budget paste. Naar wat speurwerk op sites stond daar een ID4 bij dealer om de hoek, mooie kleur nieuwer, weinig kilometers, leuke opties en jawel subsidie.

Proefrit gedaan, wat mij direct opviel was de rust aan boord, fijne vering, confortabel.. prima zitpositie.
52kwh accu is niet veel, maar het beetje stroom die in de accu zat werd toch nog 66 km range weergegeven.

De verkoper was netjes en kon alle vragen beantwoorden, inruilprijs gevraagd en na wat onderhandeling zijn we er uit gekomen!

VW ID4 Pure, met leuke opties, sfeerverlichting, stoelverwarming, stuurverwarming, verwarmd voorruit en ga zo maar door.

EERSTE KILOMETERS

  • 41.000 km

De eerste kilometers zitten er op en ik moet zeggen de wagen veert een De eerste kilometers zitten er op en ik moet zeggen de wagen veert een stuk fijner dan onze Tesla MY en tevens ook een stuk stiller.
Range valt wel tegen bij 80% lading word 200 km weergegeven.
De eerste storing meldingen zijn helaas ook voorbij gekomen

Storing: aandrijfsysteem. Werkplaats opzoeken, alstublieft.
*Gebeurd vrijwel elke rit bij schakelen voor / achteruit
Storing: ACC
*Gebeurd vaak.
Storing: Alleen nog manoeuvreren mogelijk! Laden a.u.b Raadpleeg wagendoc.
*Wanneer je vol vermogen aanspreekt en topsnelheid rijd dan geeft de wagen naar enkele seconden eerst de melding ''beperkt vermogen'' en daarna bovenstaande.

Laadklep is er al 2x afgevallen.

Dit aan de dealer doorgegeven; eerstvolgende mogelijkheid om hier na te kijken 6 weken later... Pardon?

We hebben een prima wagen ingeruild en had op zijn minst een ''vlotte service'' verwacht, maar ik was er soort van klaar mee en inruilvoorstel aangevraagd €6500 euro weg in paar weken. Vol ongeloof weg gegaan en toch maar besloten het garage bezoek af te wachten. Deze storingen geven mij geen goed gevoel richting de toekomst.

GARAGE BEZOEK

  • 43.000 km

Zojuist naar de garage geweest voor diverse storingen, keurig geregeld geen vervangend vervoer. Er zijn schijnbaar maar een paar monteurs die aan elektrische voertuigen mogen werken en ik ben niet de enige.
Diagnose kosten geschat á €372 euro. Wilt u hier even tekenen?
Eh nee? We hebben 1 jaar garantie en ik heb de wagen nog maar net?
Enfin einde van de dag auto weer opgehaald met jawel dezelfde storingen.
Meestal verdwijnen de storingen wel weer bij het uit/aan zetten maar erg vervelend vind ik dit wel.
Er moet een vervolg afspraak gemaakt worden en een onderdeel/schakelaar besteld worden.
Volgende afspraak 07 maart.

VERBRUIK

  • 43.000 km

Het verbruik van deze bolide is t.o.v. de tesla MY
ID4 => 21.4 KWH over een kleine 3000 KM
MY => 17.5 KWH over een dikke 150.000 KM
Dit is niet een heel eerlijk vergelijk aangezien ik nog niet veel kilometers heb gemaakt en temperatuur wel degelijk invloed heeft op het verbruik.
Ohja volgens mij heeft de ID4 ook geen warmtepomp.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen ID.4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.