Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 90pk Comfortline (2008)

autoreview

Volkswagen Golf Plus
Volkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf Plus - interieurVolkswagen Golf Plus - interieurVolkswagen Golf Plus - interieur

Signalement

UitvoeringGolf Plus 1.9 TDI 90pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij de aankoop van deze wagen was ik eerst niet bijster enthousiast over het uitzicht. Mij leek de golf plus een beetje op een grote ballon op 4 kleine wielen.
Bij de keuze voor de golf plus was vooral de functionaliteit van groot belang, en de terugwaarde die men later mag verwachten.
De keuze viel dus op een 1.9 tDI Comfortline. Fiscaal wordt deze niet afgestraft, en binnenin is deze auto toch met de nodige luxe uitgerust ( automatische airco, lichtmetalen velgen, dubbele vloer in de koffer, en een pak opbergmogelijkheden).
De auto rijdt zoals men van VW kan verwachten; Een rumoerige diesel, een superzuinige motor, en overvloed aan koppel, vooral in de lage toeren.
Op fluisterasfalt rijdt de auto superstil, MAAAAAR op autostrades met een betonnen wegdek maakt de auto teveel lawaai. De rolgeluiden zijn zeer sterk aanwezig, en bijkomend is de servo nogal gevoelig, ook bij hoge snelheden.
Verder rijdt de auto perfect, geen gepiep, of gerammel, of enig ander niet werkend onderdeel.

PROBLEMEN

Tot nu toe geen problemen.
Al moet gezegd worden dat zelf een autoradio inbouwen bijna onmogelijk .
De stekkers die aanwezig zijn, zijn specifiek gemaakt voor een systeem dat CAN-bus noemt. Deze standaard voorziet GEEN stroomtoevoer die onderbroken wordt door het sleutelcontact. De radio/CD blijft dus werken, ook al is de contactsleutel verwijderd. Voor men het weet is de batterij leeg!!!! Ik ga m’n radio dus laten inbouwen, en verwacht toch vlug een kost van 100-150 Euro. Dus doe-het-zelvers, u weze gewaarschuwd. Zomaar een draadje bijleggen zal veel kennis vereisen.
Wordt vervolgd.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.