Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT Comfortline (2013)

autoreview

Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT Comfortline (2013)

Signalement

UitvoeringGolf Plus 1.2 TSI 105pk BMT Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf16.689 km
KM-stand laatst82.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

aflevering na aankoop

  • 16.689 km

19-09-2014 rond 14.30 uur vond de aflevering van de 2-khz-86 plaats bij Auto Poppe te Vlissingen. Na afhandeling van de formalieteiten inzake de afmelding en vrijwaring van de 03-rh-pb en de tenaamstelling etc van de 2-khz-86 konden wij het doek afhalen van onze nieuwe auto.
De verkoper Marty van der Putten ging daarna uitgebreid in op de verschillen in de dieverse functies die de huidige auto wel had en de oude niet. Wel fijn want zodoende kon op de rit naar Prinsenbeek gelijk van de cruisecontrol gebruik worden gemaakt en was bekend hoe de werking was van de parkeercensoren voor en achter.
Uiteraard wordt de komende tijd besteed aan
het doornemen van het instructieboekje.
Inmiddels zitten de eerste kilometers erop en ondanks dat we terug zijn gegaan van 1.6 naar 1.2 kunnen we stellen dat de 1.2 TSI een fijner motor is dan de 1.6 FSI.

de eerste 465 km

  • 17.154 km

Inmiddels zijn de eerste 465 kilometers achter de rug. Wat op valt is dat de de 1.2 tsi van 105 pk vlotter, smeuriger en koppelrijker is en voelt dan de oude 1.6 fsi in de plus met kenteken 03-rh-pb. Daarnaast blijkt de cruisecontrol een uitkomst op met name de snel- en autowegen.
Maar op provinciale wegen is hij vaak bruikbaar omdat via knopjes op de hendel voor de verlichting de snelheid kan worden geregeld alsof je het gaspendaal bedient.
Ook de parkeersensoren voor en achter komen van pas bij het in en uitrijden van de garage en bij in file parkeren. Kortom we gaan ervan uit dat de auto vele jaren deel zal uitmaken van ons mobiele bestaan

ervaring gedurende ruim een maand gebruik.

  • 17.878 km

De auto is nu ruim een maand in gebruik en we hebben zo'n kleine 1.500 km gereden.
Het verschil t.o.v. de vorige 1.6 FSI is geheel onverwachts toch groter dan gedacht.
De stoelen in deze comfortline zitten beter dan in de oude Turijn uitvoering. Daarentegen is de kofferbak kleiner dan in de 03-RH-PB.Dit vindt zijn oorsprong in het feit dat nu de kofferbak in 2 hoogtes kan worden ingesteld, dat betekent echter daarvoor aan beide zijden 2 stel kunststof dingen zitten waartussen een plaat kan worden geschoven. Bovendien zit daatoe achter de bank een verhoging waarop voornoemde plaat dan rust. Een ander betekent dat er nu nog net 2 normale plastic uitklapbare kratjes naast elkaar en
2 boven elkaar passen. In de 03-RH-PB zat er dan genoeg ruimte voor 2 volle tassen van zeg de Praxis tussen de kratten en kon je voor de kratten nog wat klein spul kwijt als een paar schoenen etc.
De laden onder de voorstoelen vangen een en ander bepaald niet op.
DAt is dan ook meteen tot nu het enige minpuntje. Nu we cruisecontrol gewend zijn en het stop/go systeem hadden we de overstap eerder moeten maken.

reparatie onder fabrieksgarantie

  • 19.025 km

Nadat we vrijdag 28-11-2014 terug kwamen van een midweek Borger in Drente met tussenstops in Wezep en Apeldoorn en thuis voor het uitladen van de auto, werd deze daarna in de garage gezet na een probleemloos en voorspoedige reis met de fietsen achterop. Zaterdagmiddag 29-11-2014 wilden met auto weg maar helaas de motor weigerde aan de te slaan. ANWB gebeld deze kon geen storingsmelding vinden - geen verrassing want er had de vorige dag geen enkel controlelampje gebrand - dus hij heeft
de bouchies schoongemaakt. Opnieuw starten en de motorsloeg aan maar rookte flink wat natuurlijk was doordat de motor was verzopen. Na enige tijd contact afgezet en alles terug gemonteerd. Nogmaals starten en .... niets meer dus. Na enig verder onderzoek werd besloten de auto naar de dealer te slepen. s maandags vroeg deze gebeld en probleem uitgelegd. Afgelopen zaterdagmiddag de auto weerr kunnen ophalen. Er zijn een aantal nieuwe onderdelen geplaatst en de achterkant van de werkbon was compleet volgeschreven zag ik. Toch blij dat er fabrieksgarantie van toepassing was. Oorzaak en gevolg zijn in nevelen gebleven, wellicht is er sprake geweest van thermische overbelasting want zekerheidshalve werd de bobine vervangen en een of andere kabel. Indien er geen sprake van garantie zou zijn geweest - auto zeg maar 2 jaar ouder en in 2016 denk ik dat de nota vlotjes naar de somma van E 2.800 zou zijn gegaan.

wissel zomer/winterbanden

  • 19.113 km

Vandaag de bandenwissel uit laten voeren.
Kosten € 20,==.
Tevens kan ik melden dat de auto tot dusver
weer probleemloos start zowel vanuit de garage, als buiten in de kou e/o regen.

verbruik overall tot heden en ervaring na reparati

  • 20.040 km

Na het verslag van 8-12-2014 bij kilometerstand 19.025, kan ik melden dat de auto tot dusver normaal aanvoelt. Wel valt op dat nu onder winterse omstandigheden ondanks de winterbanden bij het optrekken net lijkt of de auto stil valt en de motor direct weer aanslaat net als bij de werking van het start-stopsysteem. Toch nog even met de garage overleggen.
De afgelopen gereden kilometers gaven volgens de boordcomputer cijfers aan van 1 op 16 tot 1 op 17.8.
Volgens de berekening van Autoweek ligt thans het overall verbruik op 1 op 13,67. Dit ligt derhalve inmiddels iets gunstiger dan de 1 op 13,33 waarmee we begonnen en dan ook nog op de zomerbanden, tegen de thans aanwezige winterbanden.

voortgangsrapport

  • 21.681 km

Na de gemelde reparatie met onbekend gebleven oorzaak hebben we thans de nodige kilometers achter de rug zonder verdere
problemen. Het eerder gemelde stilvallen van de moter na de reparatie komt niet meer
voor nu er minder snel geschakeld wordt vanuit zijn achteruit naar de 1e versnelling voorruit. Bij de vorige 1.6 fsi
viel dit minder op omdat de motor dan gewoon
stil gevallen bleef en nu bij deze 12 tsi bmt - en dit bmt is belangrijk want start/stopsysteem - slaat de motor weer aan
bij o.a. bediening koppeling. Ook blijkt dat het gemiddelde brandstofverbruik inmiddels de 1 op 14 km is gepasseerd.

winterbandenwissel

  • 21.958 km

Vandaag de zomerbanden laten monteren.
Van deze gelegenheid meteen gebruik gemaakt om
de lichtmetalen wielen te voorzien van anti diefstalbouten. Merkwaardiger wijs waren die niet aanwezig bleek bij de wissel naar de winterbanden.
Totale kosten € 74,44 voor de wissel en aanschaf anti diefstal bouten

verbruik

  • 22.647 km

Nadat 2 mei in BELGIE 58 ltr E 95 getankt was bleek dat er 966 km was gereden, ofwel
1 op 16,65. Over de gehele periode vanaf aankoop _ als bekend 2e hands - tot heden is het gemiddelde verbuik gezakt naar 1 op 14,6.
Op 5-5-2015 zijn we met kennissen vanuit Prinsenbeek naar Anna Palauwna geweest wegens de bloemendagen aldaar. Het verbruik over een afstand van 442 km bleek
te zijn uitgekomen op ruim 1 op 23,6 ondanks de stevige wind tijdens de terugreis.

voortgangsrapportage

  • 23.753 km

Inmiddels is er weer ruim 1100 km met de auto afgelegd en diende er 65 liter getankt te moeten worden - dit is inclusief de gebruikte 15 ltr van het reservetankje - en daarmee blijktdat het gemiddeld verbruik is gedaald naar 1 op 17.1.
Ten opzichte van de vorige Plus 1.6 FSI waar conform het advies e 98 werd getankt ishet verschil in verbruik in dubbel opzicht gunstiger, namelijk en in kilometers van 1 op 14.5 naar nu 17.1 en een verschil in de brandstofprijs van gemiddeld zo,n € 0,08 de liter.
De auto heeft ons steeds comfortabel gebracht waar we moesten zijn ook tijdens een ritje vanuit de kop van Noord-holland terug naar Prinsenbeek met windkracht
8 a 9 volgens het weerbericht onderweg. De zijwind was wel merkbaar maar de rechtuit stabiliteit werd geen enkel moment een probleem.

vakantie duitsland omgeving midden rijn in Boppard

  • 26.687 km

Inmiddels zit de vakantie er weer op. De auto heeft zich kranig gedragen. T.o.v. de vorige 1.6 FSI bleek deze 1.2 TSI motor veel plezieriger in de omgang. Op de
cruisecontrol bleef de snelheid er vele malen beter te handhaven. Ook het terug moeten schakelen naar een lager verzet was
bijna niet nodig. Alles bij elkaar zijn we blij dat we zijn overgestapt naar onze huidige model/uitvoering etc.

tussentijds verslag

  • 28.393 km

Inmiddels zijn we ruim een jaar verder na aanschaf en zijn zeer tevreden.
Het gemiddeld verbruik over deze periode
bedraagt volgens de verbruiksmonitor 6,38 ofwel zo'n 1 op 15,6. Dat is ruim onder de fabrieksopgave. Echter de opgave van vergelijkbare motoriserongen liggen volgens de verbruiksmonitor op 6,40 en 7,40. Ten opzicht van het laatste cijfer is het praktijkverbruik tov praktijkverbruik mijn inziens zo'n 14% zuiniger.

zomer/winterbandenwissel

  • 29.505 km

Heden middag vond de zomer/winterbandenwissel plaats.
Controle van de zomerbanden leert dat deze zeker nog de nodige kilometers mee kunnen gelet op het profiel en de slijtageindicatiepunten. Verder blijkt de onderkant van de motor zoals mocht worden verwacht olievrij.
Kijken naar het totaalverbruik dan zitten we bijna 1 op 16 km/ltr.

brandstofverbruik

  • 31.557 km

Inmiddels zitten de winterbanden er weer een tijdje onder
en over de afgelopen 846km ligt het brandstofgebruik volgens deze monitor op afgerond 1 op 15.
Toch een mooie waarde.

winter/zomerbandenwissel en nieuwe grootlichtlampe

  • 33.042 km

Vandaag de winterbanden omgeruild naar de zomerbanden.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook meteen de grootlichtlampen - waren niet kapot maar liepen wel terug in lichtopbrangst - te vervangen door Extreme Vision X exemplaren. Totale kosten € 60,== arbeidsloon en materiaal.

beurt

  • 40.228 km

Net voor onze vakantie naar Tsjechie - en de vakantie van ons garagebedrijf - geeft de boordcomputer het sein onderhoudsbeurt nu!!.
Betrokken beurt wordt derhalve ingepland op 7 sept. Wel wordt oliepeil en -kwaliteit nog even gecontroleerd zodat wij
toch gerust kunnen vertrekken.
Op 7 sept. breng ik de auto dan voor een grote beurt - de laatste en enige beurt was in september 2013 bij de aankoop geweest. Na het telefoontje je kunt de auto komen halen kreeg ik te horen dat een volledig grote beurt nog niet nodig bleek. Het kwam niet verder dan olieverversen, vervangen diverse filters en remvloeistof. Met wat klein materiaal en het werkplaatstarief bedroegen de kosten € 201,10.
En och ja de rit naar Tsjechie het verblijf daar en in Polen want dat was vlakbij en de terugreis werd er in totaal zo'n
3.500 kilometer gereden zonder enig probleem. Sterker in 2014 zaten wij bijna ergens vlakbij onze huidige bestemming en reden toen met een VW plus voorzien van een 1.6 ltr FSI motor van 105 PK en daarmee ging het moeizamer in de bergen dan met deze 1.2 ltr TSI van 105 PK. Daarnaast bleek het verbruik lager nu gemiddeld 1:16 tegen toen 1:14,5.

zomer/winterbanden wissel

  • 43.265 km

Vandaag de zomer/winterbanden wisseling gedaan.
Het profiel van beide banden soorten blijkt nog prima te voldoen zodat aanschaf van nieuw materiaal achterwege kan
blijven.
Ook over de inmiddels weer afgelegde kilometers in zowel
binnen- als buitenland zijn we zeer te spreken. Het comfort
is goed voor elkaar en ook na ettelijke honderden kilometers
stappen we nog fris uit.
De cruisecontrol wordt steeds meer een gewaardeerd
item evenals de parkeersensoren voor en achter.
Ook de regelmatige achterbankzitters - ik ben uitstapjesregelaar bij een sportclub - vinden het een genoegen
om mee te mogen rijden en geven de voorkeur voor onze Plus t.o.v. van de 208 en 308 Peugeots of Nissan Note.

zomer/wintwrbandenwissel

  • 54.063 km

Vandaag zijn na 8765 probleemloze kilometers de zomerbanden vervangen door de winterbanden. Veel van deze
kilkometers werden gemaakt tijdens de vakantie naar Frankrijk
met de fietsen achterop. De allround kwaliteit van de VW
blijkt dan steeds weer zijn nut te bewijzen. Lange ritten zijn geen probleem voor ledematen en/of de rug. Met een juiste afstelling van de buitenspiegels en het doorlopende gebruik daarvan laat probleemloos van rijstrook wisselen toe.
De bagage gaat gemakkelijk mee. De bedienigsorganen zitten
daar waar je ze verwacht.

voortgangrapportage.

  • 55.915 km

Vandaag maar eens de tijd genomen om de auto opnieuw onder de loupe te nemen.
comfort prima
rij eigenschappen ruim voldoende
uitstraling die kan beter
interieur niet echt spannend maar wel zit alles waar je het wilt
nog steeds geen rammeltjes of kraakjes
Ondanks de slechte start presteert de auto zoals mag worden
verwacht ofwel geen storingen of onverwacht garagebezoek.
Tijdens de koude dagen zaten we in Kijkduin en overnachtte
de auto buiten. Geen enkele krimp bij het starten etc.
Algehele indruk die de auto maakt zowel van binnen als aan de buitenkant je zou het niet zeggen dat het bouwjaar 2013 betreft.
Wat mij betreft is het complete misser van VW om deze Golf Plus uit het pakket te halen ten gunste van de VW Sportsvan. Deze auto biedt nauwelijks meer waarde ten opzichte van Golf variant die ook nog eens goedkoper is.
De Golf Plus echter bood wel dergelijk meer waarde boven de normale golf, altijd 5 deurs iets luxer uitgevoerd.

onderhoudsbeurt en bandenwissel

  • 57.145 km

Op genoemde datum ging de auto naar de garage voor een grote onderhoudsbeurt en de wisseling van winter naar zomer banden.Als werkzaamheden staan vermeld:
Motorolie Total sxr 5W30 57,53
OLiefilter 14,51
Interieurfilter 16,96
luchtfilter 24,73
Bougie's 75,92
koelvloeistof 2,10
werkplaatstarief 157,50
klein mat/milieu 5,37
BTW 74,47

totaal te voldoen 429,09


Op en/of aanmerkingen geen.


Op het gebied van onderhoudskosten ben ik over een periode van 4 jaar een bedrag kwijt van zo'n € 550,==.
Een uitmuntend resultaat lijkt mij.

De auto is nog geheel rammelvrij en alles werkt nog steeds naar behoren.
We gaan vol vertrouwen volgende week weer naar Frankrijk vakantie vieren met veel veilige en confortabele kilometers.

zomer/winterbandenwissel en vervangen ruitwissers

  • 66.633 km

Het was weer tijd voor de bandenwissel en daarbij bleek dat na 5 jaar
ook de ruitenwissers voor wel vervangen mochten worden.
In tussen mocht ik namens Autoweek ook in Rosmalen de Kia Ceed uitproberen. Dat was een aangename verrassing.
Hoewel de Golf Plus nog immer naar volle tevredenheid zijn kilometers maakt en nog steeds geen steken laat vallen, het nog steeds fijn is dat het kostenplaatje positief is - is het nergens een echte uitblinker net zo min als echte tegenvaller. Kortom de allemansvriend.
Voor mij was en is het vervallen van Golf Plus in het gamma een groot gemis. De andere hoge modellen zijn te groot of gewoon te duur.
En dus kan het t.z.t. zo maar zijn dat de Kia Ceed straks hoge ogen gooit
wanneer er een andere auto moet komen. In een vergelijkende test met
een Ford Focus, verloor hij daarvan met een half puntje, maar hij liet de Golf en Astra duidelijk achter zich.

bandenwissel + beurt + apk

  • 69.225 km

Het was weer tijd om de auto op zomerbanden te zetten.
En omdat de apk 3 mei a.s. verliep, alsmede een onderhoudsbeurt er aan zat
te komen heb ik alles dus maar gelijk gedaan voor het gemak.
Ook de afgelopen tijd en kilometers zijn probleemloos en plezierig verlopen vinden wij zelf, alsmede onze veelvuldige passagiers comfortabel
worden grotere afstanden overbrugd. Het verbruik is heel netjes te noemen
zeker gezien het feit van veelal in Belgie wordt getankt met E 95/10.
Ondanks het gegeven dat de auto bijna 6 jaar oud is, ziet zowel de buitenkant, als de binnenkant er nog heel netjes uit en is er geen sprake van vervelende rammeltjes o.i.d. Kortom het door velen gestelde vertrouwen de kwaliteit die de auto de koper zegt te bieden blijkt bij ons
daadwerkelijk te kloppen.

vakantie 72

  • 72.154 km

Het was weer tijd om met vakantie te gaan. De keuze viel wederom op Frankrijk. Dit maal Bretagne. De afstand van ruim 900 km werd ondanks de afgeladen auto en het meenemen van 2 fietsen probleemloos overbrugt en bij aankomst stapten we - ondanks de tot 32gr oplopende buitentemperatuur - redelijk fris en fit uit. Het allrounder schap bleek weer volledig te worden waar gemaakt.
Inmiddels is er 1 min puntje en dat is het windgeruis langs de voorruitsteilen.

voortgangsrapportage

  • 73.865 km

brandend conrolelampje bandenspanning.
Onderweg van Lelystad terug naar huis in Prinsenbeek ging na circa 3,5 km
het bandenspanningscontrole lampje oranje kleurig branden inhoudende
dat je voorzichtig verder mocht rijden. Gelukkig lag iets verderop een parkeerplaats om te stoppen. Uit controle van de banden bleek dat er vermoedelijk een soort schroef in de linkervoor band zat. Als 2e gelukkige
omstandigheid was de bekendheid van 2 garages vlakbij zodat ik dus
voorzichtig daar naar toe kon rijden. Bij de Suzuki dealer oordeelde de
monteur dat er daadwerkelijk sprake was een soort schroef en dat reparatie
d.m.v. een prop een goede en veilige optie zou zijn. Aldus geschiedde.
Inmiddels zijn we met de fietsen een weekend naar Duitsland geweest zonder at er sprake was van enig probleem. En de kosten slechts E 21,25.

Gezamelijk bezoek 50+ beurs

  • 76.150 km

Te samen met goede vrienden zijn wij deze dag vanuit Prinsenbeek naar
de 50+beurs en aansluitend een optreden van Tinneke Schouten geweest.
Na terugkomst 's avonds in Prinsenbeek kreeg ik van hen te horen dat ze
uiterst tevreden waren over het comfort en de rijeigenschappen van onze
auto. Met name waren ze verbaast over standaarduitrusting.
Onderweg had de man in het instuctieboekje zitten bladeren en bleek dat
er functies ingesteld konden worden waar ikzelf geen weet van had zoals
bijvoorbeeld het instellen van de rechter buitenspiegel bij parkeren te koppelen aan de autosleutel waardoor automatisch bij het parkeren de ingestelde waarde wordt gebruikt.
Op mijn opmerking omtrent het wind geruis kreeg ik te horen dat dat echt minder is dan in zijn Nissan Note.

bandenwissel zomer/winter en beoordeling auto

  • 77.899 km

De tijd is gekomen om de zomer banden te verwisselen met de winterbanden. Halverwege januari a.s. hebben we midweek in Belgie geboekt tegen de Duitse grens en kunnen we desgewenst Duitsland in.
Ook tijd om eens een uitgebreider oordeel te vellen over de auto.
motor: is vlot genoeg voor Nederland, heeft het wat moellijker in de bergen
rijden: confortabel goedmoedig, all round
uitrusting: netjes met parkeersensoren voor en achter, climat control, electr. ramen voor en achter, cruisecontrole etc
ruimte: voor en achter prima voor elkaar volgens ons en passagiers
interieur: verzorgd, mooie smalle naden, geen kraakjes te horen
veiligheid: hoog en de midden moot toch wel
kosten: Laag gelet op de onderhoudsuitgaven die tot heden werden gemaakt.
Uitstraling: t.o.v. de huidige Golf is deze Golf Plus toch wel saai te noemen.
Toch heeft deze Plus vanwege gebruiksgemak, hogere instap en altijd 5 deurs en iets meer luxe bestaansrecht gehad meer dan de hiervoor in de plaats gekomen en middels al weer verdwenen Golf Sportsvan.

grote beurt en winter/zomerbandenwissel

  • 79.758 km

Vandaag de auto weggebracht voor een grote onderhoudsbeurt en omwisseling van winter- naar zomerbanden.
APK keuring
Remvloeistof vervangen
motorolie vervangen
oliefilter vervangen
interieurfilter vervangen
luchtfilter vervangen
brandstoffilter idem
bougies idem
ruitenreiniger toevoegen
werkplaatstarief
afmeldkosten rdw
klein ma./milieu
kosten onderdelen € 248,==
arbeidsloon € 209,==
BTW € 95,97
totaal kosten € 552,97
Melding van de garage alleen werkzaamheden grote beurt behoefden te worden verricht. Er is verder geen sprake van schade of achterstallig onderhoud. De auto ziet er voor zijn leeftijd en kilometerstand heel netjes uit.
Overall genomen geef ik de auto op een schaal 1 tot 5 een 4,5 dit door banden- en windgeruis.
Zou ik dezelfde auto/model opnieuw kopen: Ja.
Is deze auto/model nog te koop: nee
Dit betekent dat dat ondanks de vele jaren VW golf, jetta's en Plussen
de volgende auto helaas van een ander merk zal zijn.
Getwijffeld wordt tussen een Kia Niro en Toyota Corrola beiden als benzine/electr. motorvariant.

voortgangsrapportage

  • 81.300 km

In de voorgaande rapportage werd het afscheid aangekondigd van de VW Golf Plus wegens overstap naar hyrigd rijden middels de Kia Niro. De inruil
van de Plus t.g.v. van de Niro was op een haar na rond toen bleek dat de
lengte van de Niro een struikelpunt bleek omdat deze met trekhaak niet in de garage zou passen. Groot was de teleurstelling dan ook.
Maar omdat de Plus ons altijd goed is bevallen is na het nodige rondkijken
de beslissing genomen om over te stappen naar de VW T Cross 1.0/116PK
variant uitvoering style zo rond maximaal 15 maanden oud.
We gaan 16 juni een dergelijke auto bekijken in Zierikzee en in Roosendaal.

verkoop Plus

  • 82.000 km

Op b02-07-2020 is de Plus ingeruild op een VW T Cross 1.0 TSI 115 pk automaat.
Wij hopen met deze T Cross met net zoveel plezier de komende jaren te rijden als met de Plus. Hadden we niet over wille stappen op een hybrid dan had de auto ongetwijffeld nog enige tijd bijb ons door gebracht. Maar toen de hybrigd geen doorgang kon vinden en feitelijk de beslissing om afscheid te nemen van de Plus was genomen is die beslissing uiteindelijk
doorgezet en leverde e.e.a. onze huidige auto op. We hopen dat de nieuwe eigenaar met net zoveel plezier de nodige kilometers maakt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.