Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Plus

Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2011)

autoreview

14
Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2011)
JoDa66
  • JoDa666
  • Gebruikersreview
16 juli 2018 om 15:11
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Plus 1.4 TSI 122pk Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf52.500 km
KM-stand laatst96.700 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Doorlopend review

  • 62.400 km
  • 16 juli 2018

11 mei 2018: aankoop op 52.500 kms - autogegevens:
Origineel Duitse auto van dec 2011 die na zijn eerste jaar en 18.000 kms naar NL is gehaald en in/rond Putten zijn leventje heeft geleid. Duits dus geen start/stop (BlueMotion / BMT) maar bijvoorbeeld wel stoelverwarming. De uitvoering heet 'Style' met rondom parkeerhulpsysteem, mooie instaplijsten, lichtmetalen velgen en instaplichtjes onder de achteruitkijkspiegels. Uitgevoerd in een perfect mooie donkerblauwe kleur en de achterruiten met een 'privacy'-tint. Met de zilvergrijze dakreling staat daar toch best een aardig uitziend wagentje.
Belangrijk: een automatisch werkende versnellingsbak (bij VW dus een DSG) want dat heeft voorkeur. Bij deze 1.4 TSI motor van 122 pk is dat de 7-traps versie met D + S en een handschakelmogelijkheid.
Ook belangrijk: met 52.500 mooi weinig & gecontroleerde kilometers. En een wat hogere zit want dat heeft bij ons voorkeur.

De eerste 4.000 kilometers.
We kennen de prima zithouding van deze auto, zowel voor- als achterin. Als altijd is de stoelverwarming comfortabel als je die nodig vindt.
De auto is behoorlijk stil waardoor - eenmaal op snelheid - het bandengeluid de overheersende factor is. De auto is zeer vlot te rijden mede door de snel schakelende versnellingsbak. We komen dus zeer goed mee met het overige verkeer.
Zuinigheid: het gemiddelde van iets meer dan 1:14 stelt iets teleur maar de auto blijkt met >1.400 kilogrammen een stevigerd. Op termijn kijken we of het verbruik (met andere banden en/of software) wat gunstiger kan worden gemaakt. De andere banden zouden ook wel eens stiller kunnen zijn dan de huidige Continentals.
Wat opvalt is dat de motor + DSG het toerental in 'D' enorm laag houden, zo rond de 1100-1300 toertjes. Voor mijn oren klinkt de motor daarmee niet alsof die met gemak de prestaties levert; daarom mag ik graag de 'S' of de handmatige schakelstand hanteren zodat er rond de 2000 toeren wordt gewerkt. Maar bij D én S blijven we kritisch over de toerentallen die worden gedraaid.
De ruimte: voor 4-5 inzittenden geen enkel probleem. Wel heeft deze auto achter de 2e zitrij belangrijk minder bagageruimte dan eigenlijk alle andere eerdere auto's. Tot nu toe levert dat geen hindernissen op maar 'het is anders dan we gewend waren'. FF op het punt van praktisch gebruiksgemak in de gaten houden.

5 september 2018:
de 59.000 km over, we koersen zo op een jaarkilometrage van 25.000

Techniek, onderhoud en eventuele problemen
1 heel erg onverwachte en onbekende storing voor zowel mijzelf, de ANWB Wegenwacht, de verkoper én VW: een defect aan de vacuüm voor de rembekrachtiging waardoor er wel te rijden was maar het remmen zeer veel druk op het pedaal vroeg. Dit is door de verkoper direct en keurig onder garantie opgelost.
Afgelopen weekend wees een andere Golf Plus berijder ons op het iets wijkende rubber van de deur rechts-achter. Een punt om in de gaten te houden. We bemerken bínnen de auto in elk geval niets afwijkends.

7 oktober 2018:
Ik schreef al eerder over de hinderlijk lage toerentallen zoals die door DSG werden gedicteerd en het in S de te lang in de hoge toeren blijven hangen van de motor. Besloten om hiervoor toch een 'driveability' aanpassing te laten uitvoeren; nu maakt de motor voor mijn oor veel normalere toerentallen - bijvoorbeeld opschakelen tussen 1800 tot 2200 toeren etc. Einde aan dat gebrom en dus merkbaar meer comfort.

15 oktober 2018:
10.000 kms gereden, een gemiddelde van 2.000 per maand, prognose jaarverbruik dan 24.000 excl eventuele vakanties.

Al met al: de Golf Plus was zeker niet de eerste auto waar we aan dachten maar tot op heden blijkt het een prima en best leuke wagen. Met dit vermogen en de DSG versnellingsbak best vlot en gemakkelijk rijdend. Qua stadsverkeer prik je m ook gemakkelijk overal tussen.

Probleemloze APK

  • 96.700 km
  • 11 december 2020

APK op de auto en geen bemerkingen op de auto anders dan profieldiepte voorste (winter)banden net onder de 4mm. Auto is voor lokaal verkeer dus die banden kunnen deze winter nog prima mee.
Prima auto waar we gemiddeld 18.000 kms per jaar mee maken. Alle interieurzaken werken goed, knoppen zijn onbeschadigd dus deze exact negenjarige Golf wordt door ons prima gewaardeerd.
Op naar het nieuwe jaar!

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf Plus? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf Plus
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI Tour II BlueMotion | Airco | Cruise

    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI Tour II BlueMotion | Airco | Cruise

    • 2011
    • 176.877 km

    € 5.400

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI Highline

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI Highline

    • 2010
    • 150.711 km

    € 7.950

    Volkswagen Golf Plus 1.4 Easyline

    Volkswagen Golf Plus 1.4 Easyline

    • 2010
    • 79.250 km

    € 9.450

Meer Volkswagen Golf Plus occasions

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf Plus specificaties
  • Volkswagen Golf Plus occasions
  • Volkswagen Golf Plus video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf Plus tests
  • Volkswagen Golf Plus gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf Plus index
PREMIUM
Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Met alle elektrische Kia’s en Volvo’s in de top van de verkooplijsten lijkt het een ver verleden...

Lees meer
 

Volkswagen Golf Plus reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2009)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    2
    • 24 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT Highline (2012)

    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT...

    • 18 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2013)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    3
    • 29 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI 110pk Comfortline (2009)

    Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI 110pk Comfortline...

    4
    • 31 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2012)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    1
    • 3 september 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2011)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    14
    • 16 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT Comfortline (2013)

    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT...

    25
    • 22 september 2014
meer reviews
Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

118

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2009)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    2
    • 24 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 122pk Comfortline (2008)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 122pk...

    1
    • 1 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT Highline (2012)

    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT...

    • 18 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Trendline (2007)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Trendline...

    1
    • 13 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive (2007)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive...

    • 7 september 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2013)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    3
    • 29 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI 110pk Comfortline (2009)

    Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI 110pk Comfortline...

    4
    • 31 maart 2019
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond -...

    24
    • 17 mei 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend design

    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend...

    49
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion (2011)

    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk...

    8
    • 14 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    118
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden