Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BlueM. Techn. Tour (2010)

autoreview

Volkswagen Golf Plus Bifuel
Volkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf Plus

Signalement

UitvoeringGolf Plus 1.2 TSI 105pk BlueM. Techn. Tour
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst45.031 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 45.031 km

Na alweer een fikse reparatie aan de Volvo waren we het zat. Er komt een nieuwe auto zonder direct de hele spaarrekening leeg te trekken en met jaren garantie. Diezelfde week een folder van een de plaatselijke Volkswagen dealer en proefgereden in een nieuwe Golf plus tour uitvoering met enkele extra,s en een 1.2 tsi motor. Het rijden ging prima met de 1.2, wel de nodige bedenkingen of dit ook in de pratijk blijft voldoen. Hierop een extra jaar garantie bedongen. Sinds aanschaf zijn we eigenlijk heel tevreden over de Golf, trekkracht genoeg(ook met volle belading) met achterin meer beenruimte dan de Volvo. Verbruik is zoals beloofd 1 op 16 in de winter en 1 op 18 in de zomer. We wonen in de achterhoek dus veel snelwegkilometers krijgt hij niet. Vooral heen en weer naar het werk en dat is een afstand van ruim 40km over 80km wegen. Bij een flinke snelwegrit is het verbruik rond de 1 op 14. tot de eerste beurt geen enkel probleem (30000km)tussentijds 0,5 liter olie moeten bijvullen. Banden laten wisselen van voor naar achter (bij aanschaf 4 seizoenenbanden gemonteerd Vredestein Quatrac) Keurig zonder bij te betalen. Kort na de eerste beurt rechter achterlicht laten vervangen(garantie) gedeeltelijk uitval van de leds. Auto maakt gedurende het starten steeds meer mechanische herrie. Uiteindelijk heeft de dealer de distributieketting vervangen bij 43000 km. En inderdaad geluid is weer prima. Opvallend is dat de km bijna 10% afwijkt van de km die de navigatie aangeeft (losse tomtom)en de ingebouwde navigatie van pioneer kan ons niet bekoren. laat je regelmatig behoorlijk omrijden (allelei instellingen geprobeerd)
De auto staat op dit moment nog steeds op dezelfe banden 5 mm profiel. Sinds de beurt nog geen olieverbruik gezien.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.