Volkswagen Golf GL Cabrio (1983)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf GL Cabrio |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1983 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 112.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een Golf Cabrio uit 1983 begin je daar nou nog aan zul je denken?
Ik wel dus, en hij bevalt prima. Zoals je ziet heeft hij ook een lage km-stand.
Het is een Karmann uitvoering, en hij is geïmporteerd uit Duitsland.
Lekkere auto, 1.6 motor, hoeveel PK weet ik niet, da"s wel jammer, maar minder dan 90 is het iig niet, ik denk zo"n 100 pk.
Hij is lekker snel, niet zo snel dat je echt er iedereen uit trekt, maar hij heeft ’net wat meer, en zelfs nog wat meer dan dat’. Hij maakt een sportief geluidje. Op lange afstanden met dezelfde snelheden gaat het na verloop van tijd wel een beetje irriteren, constant dezelfde toon/dreun.
Er zitten lekker zittende sportstoelen in, lekker stevig, met genoeg steun. Het comfort van de auto is ook best in orde, ik vind hem best comfortabel, hij is echt niet keihard geveerd ofzo. In bochten helt hij ook niet extreem over, hij ligt lekker strak op de weg.
Er zit een toerenteller in, dat is wel leuk, maar niet noodzakelijk, ikzelf let daar toch niet op.
Verder zit er een 5 bak in, dat is ook wel fijn, je kunt als je 70 rijd de auto prima in zijn 5 zetten. Ook bij lage toerentallen heeft hij voldoende power.
De wagen rijd ongeveer 1 op 10, en dat vind ik toch wel jammer, ik had verwacht dat hij zuiniger zou zijn. Ik zelf ben niet zo"n harde rijder, en schakel altijd vlug op, en toch haal ik maar 1 op 10 maar dat kan ook komen omdat ik eigelijk maar korte afstanden rijd.
Over windgeruis ook niks te klagen, ondanks dat het een cabrio is, valt het zelfs op de snelweg nog mee. De cabriokap is ook best dik, er zitten helaas wel wat scheurtjes in, maar hij lekt niet.
De auto heeft brede banden, en ondanks dat stuurt hij niet eens zo zwaar. Er zitten wel de standaard velgen onder, stalen dus, niet echt mooi, maar dat houd hem origineel.
Wat wel jammer is, is dat er toch wel het een en ander trilt in de wagen, in het linkerportier ziet er iets los, de raam zit niet echt stevig vast, en dat trilt allemaal mee. Ik vind het niet zo storend op zich, maar het doet afbreuk aan de kwaliteit die ik gehoopt had te krijgen van een Volkswagen. Maar het zal gewoon ouderdom zijn, en het is niks ernstigs, dat portier kan ik zelf nog wel maken denk ik, want de auto zit toch vrij simpel in elkaar geschroefd.
De motor is ook lekker simpel gehouden, hij is goed bereikbaar, en alles zit waar het moet zitten...
PROBLEMEN
Geen, want ik heb hem nog maar net. Ik heb hem van mijn oom overgekocht, en die zei dat er iig nooit iets ernstigs mee is geweest. Ook de laatste APK keuring heeft hij zonder moeilijkheden doorstaan, hij kwam er zo door heen, er waren geen mankementen en die zouden tot de volgende APK ook zeker niet voorkomen. (Tenzij je pech hebt natuurlijk.)
Ik verwacht niet dat dit soort wagens veel problemen opleveren. Na 19 jaar is er ook nog geen roest te bekennen, de lak is wel een keer bijwerkt/bijgetipt, omdat er wel tekenen waren van roest, maar niks ernstigs, gewoon oppervlakteroest.
De auto heeft wel 5 jaar lang gewoon buitengestaan, waar de auto heeft gestaan toen hij nog in Duitsland "woonde", dat weet ik niet, maar ik denk dat hij toen binnen heeft gestaan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren