Volkswagen Golf Cabriolet 1.9 TDI 90pk Trendline (1999)

autoreview

Volkswagen Golf Cabriolet 1.9 TDI 90pk Trendline (1999)

Signalement

UitvoeringGolf Cabriolet 1.9 TDI 90pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf228.000 km
KM-stand laatst270.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen

  • 230.000 km

Na een slechte ervaring met de Lupo 3L (lag niet aan de auto maar grotendeels aan mijn eigen naiviteit) deze ingeruild voor een Golf Cabrio. Was op zoek naar een diesel bij een vertrouwd adres en dit was een van de geschikte kandidaten (met ditmaal wel volledig ingevuld onderhoudsboekje e.d.). Uiteindelijk voor de Golf gekozen omdat deze het goedkoopst was. Met pijn in het hart afscheid genomen van de Lupo.

Het is dus een jazzblauwe VW Golf Cabrio 1.9 TDI uit 1999. Negentig pk maakt het natuurlijk geen snelle jongen maar vergelekn met de 60 pk van de Lupo natuurlijk wel enig verschil al is dit niet te merken in snelheid en accelleratie. Er moet natuurlijk ook navenant meer gewicht mee worden gesleurd. De auto is niet echt luxe, er zitten alleen electrische ramen en lichtmetalen velgen als extra op. Ook hier, uiteraard, verschil met de Lupo door het aanwezig zijn van stuurbekrachtiging (moet zeggen dat zonder rijden helemaal geen straf is geweest maar dit gaat wel makkelijker).

Tot nu toe ruim 2.500 km gereden en de auto bevalt prima. Natuurlijk een andere orde van grootte dan een Lupo en ook wat luxer (en natuurlijk niet zo zuinig). Binnenkort meer info met betrekking tot verbruik en natuurlijk fotoos.

------------------------------------------------------------------------------------
08-10-2008
Inmiddels op kilometerstand 258000 aangekomen. Binnenkort naar de garage voor een grote beurt. Enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad is een weigerend alarm op vakantie (wat overigens zichzelf oploste) en een viertal door de garage niet goed aangedraaide wielbouten. Dit is door de ANWB opgelost, voordat er grote ongelukken gebeurden.

Brandstofverbruik: 1 op 20
Olieverbruik: 0,0

Problemen

  • 230.000 km

Enkele punten zijn prima opgelost door de verkopende garage.
Eenmaal een weigerend alarm. (Startonderbreker deed wat ie moest doen, de start onderbreken. Helaas op het moment dat ik dat wel wilde)
Viertal niet goed aangedraaide wielbouten

Verkoop

  • 270.000 km

Na toch ca. 45.000 probleemloze kilometers heb ik mijn Golf Cabriolet ingeruild. Redenen:
- hoge verzekeringslasten
- weinig praktisch

Dit en de komende beurt + distributieriemwissel (wat uiteraard regulier onderhoud is) heeft mij doen besluiten verder te kijken.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.