Volkswagen Golf 2.9 VR6 Syncro (1996)

autoreview

Volkswagen Golf 2.9 VR6 Syncro (1996)

Signalement

UitvoeringGolf 2.9 VR6 Syncro
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf69.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een echte wolf in schaapskleren, getuned (ongeveer
155 kw (211pk), +/- 270nm), vierwielaandrijving, en alle typeplaatjes verwijderd. Maar absoluut geen zenuwachtige auto, de prestaties vallen bij lage toerentallen zelfs een beetje tegen gezien het vermogen/koppel, maar dit zal vooral met het hoge gewicht (1340kg) te maken hebben. Het brandstofverbruik (eigenlijk onbelangrijk bij zo’n auto) valt mee 1 op 10 a 11 is op langere stukken goed haalbaar. Eveneens fantastisch is het geluid van de vr6 en de enorme grip van het syncro-systeem (zorgt er tevens voor dat je wel lang met je banden doet, de huidige zitten er al 40.000 km onder en kunnen nog makkelijk een 10.000 mee, dat is gezien de auto en mijn rijstijl lang).
Leuk detail is de zeldzaamheid van de auto, er rijden ongeveer 10 originele Nederlandse vr6 syncro’s in Nederland.


Probleem: wat wordt zijn opvolger????

16-08-03 update: Enkele weken terug 16’ velgen gemonteerd ipv de standaard 15’, rijdt nu toch (nog) weer een stukje strakker. De oude banden waren toch versleten (na 55.000 km) dus een mooi moment om te wisselen.

Nu niet meer in mijn bezit, de vaste lasten waren het niet meer waard in mijn ogen (al mis ik ’m stiekum toch wel).

PROBLEMEN

RV ruitmotor defect € 250,- (zonder montage)
LA ruit mechanisme defect € 50,- (zonder montage)

Zeer irritante rammel van een hitteschild onder de auto; is moeilijk te traceren en als de patient bij de doktor (dealer) is, is de pijn (rammel)over. (inmiddels verholpen)
Dus nog maar even verder zoeken.

Tevens zijn de onderdelen die met de bijzondere techniek (syncro en vr6)te maken hebben erg duur.
bv. 4 originele schokdempers +/- 600 euro
einddemper (ook bijzonder vanwege de onafh.
achterwieloph.) +/- 425 euro
Ja zonder montage!!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.