AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank
‘Bij laagstaande zon is hij het mooist’
43 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Zeg je Golf VR6, dan beginnen de liefhebbers al te watertanden. Noem je daar nog Syncro bij, dan hangen ze helemaal in de lampen. Want een vierwielaangedreven VR6 is zo’n beetje de heilige graal. Bas Gartz heeft zo’n auto. Daarbij is onlangs de motor gereviseerd én getuned. Eens kijken of dat een succesvolle operatie is geweest.
Signalement
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | Golf 2.9 VR6 Syncro |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 33.940 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 2.861 cc |
Maximaal vermogen | 140 kW / 190 pk bij 5.800 tpm |
Maximaal koppel | 245 Nm bij 4.200 tpm |
Inhoud brandstoftank | 65 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.020 mm / 1.695 mm / 1.405 mm |
Wielbasis | 2.475 mm |
Massa leeg | 1.299 kg |
Laadvermogen | 501 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.500 kg / 700 kg |
Banden | 205/50VR15Prijzen |
Topsnelheid | 224 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,5 s |
Brandstofverbruik | 11,1 l/100km |
CO2-uitstoot | 282 g/km |
Lezersreacties (43) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.