Volkswagen Golf 2.0 TDI 170pk GTD (2011)

autoreview

Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTD

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 TDI 170pk GTD
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst25.078 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 25.078 km

Sinds een paar maanden een witte golf GTD met 18 inch/45/255 velgen van extern merk via de dealer.
De auto is erg sportief met subliem weggedrag, rotondes zonder onder/overstuur met hoge snelheid zelfs zonder piepende banden door sperdifferentieel/esp. Ontzettend goed en veilig gummen. Het ingrijpen van de ESP is niet voelbaar maar wel te merken, je kan meer en sneller zonder je geremd te voelen, echt racy dus!
Stoelen zijn super echter de stuur/pedalen afstand is te vrouwelijk, zelfs in meest verticale hoek ligt het stuur in uiterste positie te ver naar voren van je af,
Dus bij veel stuurgedrag veel armbewegingen, dus minder controle. De kunstmatige race geluiden worden hinderend bij lange ritten, wel leuk om even met passagier te testen maar niet voor jezelf in je eentje. De geluidsisolatie is niet al te best, het blijft een Golf.
Inhalen is eitje en veilig hierdoor, tot aan de 100 zeer snel, 100 tot 185 gaat goed tot redelijk ten opzichte van ander merken met dezelfde inhoud. 180 naar top is in mijn optiek te langzaam en houd het motorblok met turbo het voor gezien. 222/230 rijd je hier daarom nooit ook niet op de buitenlandse wegen waar dat toegestaan is, het duurt gewoon te lang. De 6e versnelling is geen overdrive maar een volwaardige en nodige versnelling waar de turbo zijn volle werk doet en moet doen. De bak geeft veel koppel en in zijn 5 kan ie heel veel en is hij het sportiefst maar moet na de 10 echt worden ingeruild voor een hoger tandwiel.Ik heb expres geen DCC genomen omdat het onderstel(GTI) gewoon niet beter kan innen dit budget, ik heb ze getest maar zonder echte verbetering te ondervinden. Het dak is veel te hoog voor mij (1.83) maar dan had ik de sirocco maar moeten nemen. Waarschijnlijk de achteraf betere keus op zijn waardeloze laadruimte na. De volgende wordt toch weer een BMW 120d gezien de betere motor / versnellingsbak /zithouding /achterwiel aandrijving(behalve in de sneeuw) en veel betere geluidsisolatie.
Echter ik had deze GTD niet willen missen en ga er voorlopig van genieten gezien zijn fantastische weggedrag en speelse trekjes, ik voel me er 10 jaar jonger door terwijl ik pas 34 ben!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.