Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Comfortline (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI 122pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 138.000 km |
KM-stand laatst | 138.500 km |
De Golf Tsi uit 2008
- 138.500 km
Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een Volkwagen Golf 6 VW van 122 pk. Momenteel nog niet veel problemen mee ondervonden. Ik zocht een auto met een beetje pk’s en heb dat toch wel al gevonden in deze auto.
Ik moest en zou een witte Golf krijgen en deze viel me op het oog. Ik heb leren rijden met een Audi A3 Sportback uit 2011 met maar 105 pk. Dit was een heuze verbetering.
Het is redelijk voordelige auto en kan met een volle tank toch wel een goeie 700-800 km rijden. Als je natuurlijk vaak hoger in toeren rijd kan dat al oplopen tot 1000km met een volle tank. (dan rijd je wel als een bompa) en ik ben een jonge gast dus trek graag eens goed op.
De eerste weken is me niets opgevallen aan de auto. Hij was tweedehands van een autodealer en in perfecte staat. Of toch bijna, is ook al een bakje van 13 jaar oud dus volledig perfect nu ook weer niet.
Het enige wat ik mis bij deze uitvoering is de Cruise Control maar zo een gemis is het nu ook weer niet. Ik was het niet gwn om met een benzine te rijden maar hiervoor moet je gewoon meer gas geven om te vertrekken.
Ik heb al gemerkt dat als je hem eerst laat opwarmen en een tiental kilometers mee doet dat je dan wel is goed kan proberen optrekken. Hij haalt vooral serieuze snelheden als je hem in 2 en 3 hard optrekt. Als je hem in 2de optrekt naar 50-60 per uur max. schiet hij weg als een pijl. Dus daar zitten de pk’s wel zeker goed.
Hij rijd erg vlot en de schakel gaat als een klets. Hij rijd echt als een zakdoekje en niet teveel gestotter of zo helemaal niets. Hangt er natuurlijk vanaf hoe je hem onderhoud en hoe je ermee rijd.
Ik ben aan het twijfelen om nu de auto up te graden naar de 160 pk versie maar denk niet dat nodig is voor mij, en ook hij is al 13 jaar oud, het is een leuke toevoeging maar zo perse moet het niet.
Ik rijd nu momenteel wel nog rond met zomerbandjes en extra lage banden. Dit is vooral gevaarlijk voor de borduren. Met de zomerbandjes in de winter raad ik niet aan want ben al een paar keer hard opgetrokken in eerste en als je dan een beetje bocht moet nemen voel je hem wel slippen. Winterbanden is een must!
Vanbinnen is het geen overbodige luxe, heel standaard, heb ook niet meer nodig. Ben nu zelf de auto een beetje aan het tunen maar voor de rest is het een basic bakske. Juist de Cruise control voor de rest bevat het alles wat je nodig hebt. Er is geen display op het dashboard maar wel ruimte voor een radio(in mijn auto er zijn andere versies) je rijd ook een beetje in een zetel tegenover een 5-deurs. De A3 was een 5 deurs terwijl mijne golf nu een 3-deurs is. Hier zijn nadelen maar ook voordelen aan verbonden. Ik zal wss later wel problemen ondervinden met dat mensne moeten meerijden maar ja. De 122 pk in de golf zijn eigenlijk perfect voor het gewicht van de auto. Hierdoor trekt hij lekker en vlot op. Je rijd heel chill en hebt heel veel ruimte vanvoor en vanachter ook(zelf voor iemand met lange benen)
Ik kan eigenlijk weinig opmerken aan de auto, buiten cruise control en 3-deurs. Maar is een hele sportieve auto en is een mooi model.
Ik zal een update plaatsen als ik de volgende keuring heb overleefd;)
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.