Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion Technology Highl. (2010)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.6 TDI 105pk BlueMotion Technology Highl.
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst153.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weinig bijzonder

  • 153.000 km

Het klinkt erger dan het is. Deze mooi aangeklede highline met business pakket. Maar het is in mijn ervaring gewoon zo.

Deze Golf heb ik als opvolger van de golf 5 mogen leasen. Weer een diesel maar dit keer 11n gedownsizde 1.6tdi 105pk met 7 traps dsg. En na ruim 2 en een half jaar is de vervanging al weer in zicht.

Alles is net weer even fijner dan de golf 5.

Intrieur :

Degelijk strak en effectief. Goede climate control, de temperatuur is altijd vlot aangenaam, je oeft eigenlijk nooit bij te stellen. De stoelen zijn voldoende goed te verstellen en bieden lekker veel zijdelingse steun. De navigatie en carkit zijn niet overdreven luxe uitgevoerd maar voldoen wederom prima. En voeren hun taak naar behoren uit.

Rijden :

Iets aan de gemoedelijk kant van het spectrum, maar spoort bijzonder goed. Confortabel maar toch zeer betrouwbaar. Onderstuur blijft lang uit voordat je over je voorwielen lanzaam de buitenkant van de bocht gaat pakken, met een tikkeltje gas liften en de golf is zo weer bij de les. De 1.6tdi is niet bijzonder stil, het is gewoon de geluids isolatie die heel erg goed is.
Het blok is wel heerlijk soepel, altijd vermogen. En omdat dit blok ook op hogere toerentallen netjes loopt en niet brult komt het best geraffineerd over. Je merkt pas dat er niet meer vermogen is als je je rechter voet op de bodem hebt. De motor zal echter nooit brullend laten weten dat hij voor je werkt. Dit gaat altijd gepaard met een lichte stem verheffing tot het hogere toeren bereik. Olie, dat blijft in de motor. Eenmaal tijdens het inlopen een half litertje bijgevuld, daarna nooit meer nodig geweest ontdanks de onderhouds interval van 30k.

Ook met het andere vloeistof is dit blok spaarzaam. Het gemiddeld verbruik zal zo rond de 1 op 20 liggen. Als je echt je best doet kun je 1 op 23 halen.

De DSG 7 met flippertjes is fijn en doet zijn werk goed door bijzonder snel en redelijk soepel te schakelen.

Het is gewoon geen bijzondere auto en dat maakt hem juist best wel bijzonder. Als ik dan toch iets moet bedenken wat ik graag beter zou zien is het de DSG bak, je merkt toch waar de motor nog als dag 1 loopt, men nu voor het eerst de rem schoenen gaat vervangen (ja ja na 150k) dat dit het zwakste punt van de auto is, doet het verder nog prima maar is toch wat minder soepel geworden.

De opvolger is al gekozen, dit wordt een volvo V40 D2 summum waarvan ik hoop dat deze net zo weinig bijzonder zal zijn.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum