Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)

autoreview

Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTI - interieurVolkswagen Golf GTI - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 16V FSI Turbo GTI
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 65.000 km

Nieuwe werkgever, opnieuw een GTI weten te regelen, uit de pool welliswaar. Mijn vorige (zwarte) GTI was handgeschakeld met 18\" velgen (review staat er ook op), deze is blauw, 17\" velgen en ... DSG. Dit is ook een 3-deurs en die tordeert idd niet! Ik vind dat er weinig verschil is in comfort tussen de 18\" en 17\" velgen, het lijkt zelfs wel of ie iets meer dribbelt over korte oneffenheden. Ook zijn ze net zo gevoelig voor beschadigingen, te zien aan de schaven die de vorige berijder erop heeft gereden. Belangrijkste voor mij is echter ervaringen met de DSG. Om met de conclusie te beginnen: mooi stuk techniek, maar ik heb uiteindelijk liever een handbak. Ik vind dat je toch net iets minder controle hebt, de bak doet toch niet altijd wat je wilt. Ja, hij zet de volgende versnelling klaar en opschakelen gaat supersnel, maar als je bijvoorbeeld op de snelweg met het gas erop even wilt terugschakelen om meer power te hebben, dan is de bak soms in de war en duurt het (te) lang om terug te schakelen (en de aandrijving krijgt een klap). Ook als je terugschakelt, bijvoorbeeld voor een snelle bocht, moet je er even rekening mee houden dat de auto niet meteen op de motor afremt, maar even in neutraal springt, waardoor je onbedoeld iets vooruit schiet en toch nog te hard de bocht instuurt. Begrijp me goed: DSG is 10x beter dan een traditionele automaat, maar als je met de flippers (handmatig) schakelt, weet je soms niet in welke versnelling de bak staat, dat heb ik met een pook niet.
In de file is het uiteraard een stuk beter toeven met DSG dan de handbak, hoewel ik moet opmerken dat de auto tijdens het kruipen (voet van de rem) wat vreemd trilt (misschien exemplarisch). Als je lui wilt rijden is de automaatstand ideaal, haal je zo 1:14! Launch control werkt ook leuk.

PROBLEMEN

  • 65.000 km

Remlicht stuk bij 60.000km. Wat een tour om dat te vervangen, hele unit moet er van buitenaf worden uitgehaald. Vergeet het maar dat je dat in het donker langs de weg kan doen als oom agent je aanhoudt.
Voor de rest weer helemaal foutloos, alleen de zomerbanden (Conti\'s voor en Bridgestones achter) maken ongelooflijk veel herrie. Kies de Michelins, dat scheelt een boel.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.