Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI Performance (2015)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 TSI GTI Performance
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf129.000 km
KM-stand laatst180.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste auto

  • 129.000 km

Ik hield al een tijdje de Golf 7 in de gaten. Ik wist wel dat er verschillende uitvoeringen als de R en GTI waren, maar ik had daar eigenlijk nooit echt naar gekeken.

Toen ik ongeveer het budget had om een te kopen, kwam ik erachter dat er meer keuze was qua uitvoeringen.

Een R-line zag er ook stoer uit, maar je betaalde bijna net zo veel als een GTI voor alleen een wat dikkere bumpers.

Inmiddels had ik wat meer gespaard omdat ik nog niet zeker wist welke uitvoering ik wilde kopen. Uiteindelijk zag ik de GTI langskomen. Het kostte net wat meer dan een R-Line (1.4 met automaat), maar je kreeg er wel gelijk 230 pk voor.

Inmiddels heb ik deze auto al meer dan een half jaar gereden en ik ben meer dan tevreden. Ik heb 'm overgenomen bij precies 129.000 km en tot nu toe heb ik er meer dan 13.000km mee gereden zonder enige problemen. Het enige wat er aan is gedaan is dat de radiator preventief is vervangen omdat dat een bekend kwaal is bij deze auto's.

Ik hoop dat ik er nog met veel plezier mee kan rijden de komende jaren!

Update - Still going strong!

  • 180.000 km

Ik heb de GTI inmiddels twee jaar in bezit, en dit leek me een mooi moment om een update te geven. Binnen deze twee jaar heb ik 51.000 kilometer gereden, en tot nu toe heb ik nog geen enkel serieus mankement gehad!

Upgrades
Als "upgrades" heb ik een Maxton bodykit toegevoegd. Helaas heeft de splitter het na twee maanden begeven, maar ik ben nog steeds blij met de uitstraling. Ja, ik weet dat het niet ieders smaak is, maar voor mij oogt het net wat stoerder en sportiever.

Rijervaring
De GTI rijdt nog steeds fantastisch, en elke dag geniet ik ervan om ermee naar mijn werk te rijden. Dat is elke dag 100 km heen en weer, voornamelijk snelweg. Wat betreft het verbruik merk ik dat dit sterk afhankelijk is van je rijstijl. Als je niet bang bent om je rechtervoet te gebruiken, haal ik ongeveer 400 km uit een volle tank. Maar met mijn huidige rijstijl—snelweg op, snelweg af—haal ik met gemak 700 tot 800 km per volle tank, bijna het dubbele!

Onderhoud en betrouwbaarheid
De onderhoudskosten vallen tot nu toe heel erg mee. Buiten het vervangen van vloeistoffen heb ik geen grote kosten gehad. Wel verbruikt de motor een beetje olie. Het is niet veel, maar ik controleer het voor de zekerheid elke 1.000 km. Better safe than sorry! Daarnaast heb je de bekende kwaaltjes: een krakende ophanging bij drempels en een navigatiesysteem dat soms weigert bij koud weer. Geen dealbreakers, maar het zijn dingen om rekening mee te houden.

Interieur
Het interieur houdt zich goed, zeker gezien de kilometerstand. Natuurlijk zijn er gebruikssporen. De bestuurdersstoel laat bijvoorbeeld zien dat ik er veel tijd in doorbreng; de rugsteun is iets breder geworden. Maar verder oogt het interieur nog netjes en blijft het een fijne plek om in te zitten.

Ik heb inmiddels ook een paar roadtrips gemaakt met de GTI, en die waren allemaal comfortabel en probleemloos. Lange afstanden rijden in deze auto is een plezier.

Toekomstplannen
Mijn plannen? Gewoon blijven genieten van de GTI en nog veel kilometers maken!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.