Volkswagen Golf 1.9 Diesel CL (1992)

Volkswagen Golf

UitvoeringGolf 1.9 Diesel CL
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2003

Na de total loss verklaring van mijn Opel Astra werd het tijd voor een andere auto. Ik wilde al langere tijd een golf hebben, wanwege de degelijkheid.

De prijs van de auto viel heel erg tegen, maar na lang zoeken vond ik een mooie golf 3 met 4 deuren. De auto had mooie 15 inch bbs velgen. En daardoor straalde hij ook sportiviteit uit. Voor de rest was de auto kaal.

Ik heb de auto met veel plezier gereden. En het was een hele zuinige auto(1 op 19!). De pk’s zijn wel voldoende.
Na een paar weken kwam ik erachter dat de grote banden de wielkasten raakten. Maar dit kwam alleen voor als de auto beladen was. De vierdeuren waren heel erg fijn, maar het ontbreken van de deurvergendeling was wel jammer.

De kmstand klopte niet, maar voor zo’n kilometervreter is dat geen punt geweest voor mij bij de aankoop. De motorkap verkleurde na ongeveer een half jaar. Bij nader onderzoek bleek het een ex- schadeauto te zijn. Maar het was geen punt om hem weg te doen.

Naast de normale beurten heb ik ook alle riemen vervangen. eerst bij aankoop en later heb ik hem gewisseld, omdat er een lichte scheur zat aan de multiriem.

Maar ik heb door de speling van de krukaspoelie de auto moeten verkopen. Bekend probleem en het was een duur onderdeel van 400 euro. De verkoop ging heel snel, want het is een gewilde auto. Na 2 dagen was hij namelijk al weg, en ik heb nog niet eens 200 euro afgeschreven in 2 jaar.

Deze auto is echt een aanradertje

Mijn volgende auto gaat volgens mij een Volkswagen Passat of een Bora worden.

Het is toch een Bora geworden.

ik heb wel een paar problemen gehad:

- speling krukaspoelie , niet gerepareerd. ( bekend probleem)

- koplamp links vervangen, anders ging hij niet door de apk-keuring.

- lek in de achterruit. Niet gerepareerd ( bekend probleem van golf 3)

- als je de gaspedaal helemaal indrukt dan rijdt hij maximaal 130. Maar dit heeft me wel veel bekeuringen bespaard.

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf