Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI GTE |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 35.000 km |
So far So good
- 2.021 km
Allereerst, heerlijke auto. Ik ben de VW golf gewend. Maar het is genieten. Het vermogen, de kwaliteit, de ergonomie, en vooral het cruisen.
Ik heb eerder in hybride auto's gereden. De Jetta, div toyota. maar het concept dat volkswagen met de GTE neergezet heeft is toch totaal anders.
uiteraard zitten er een aantal nadelen/tegenvallers aan. De tank is klein. slechts 40 ltr. en ook het Accubereik is redelijk beperkt. Volkswagen geeft aan dat 60km haalbaar moet zijn, maar als ik vanuit Scheveningen richting Rotterdam rijd, dan is hij toch al bij de Brienenoord leeg +/- 35km.
Het gecombineerd verbruik komt daardoor neer op 1 op 20 en daarnaast de KWH nog.
Je kant eigenlijk de auto het beste gebruiken voor stukjes van +/- 30km. daarna weer opladen. Dan kan je de accuduur optimaal gebruiken.
Ik moet wel toegeven dat het knopje genaamd GTE lonkt ;-)
gr
Marco
eerste mankement
- 3.180 km
Helaas, eerste mankement, laten we het op een kinderziekte houden.
de Discover Pro heeft gedeeltelijk de geeft gelaten. Het navigatie gedeelte en het Bluetooth gedeelte is er meer gestopt.
Ook het carnet gedeelte werkt niet meer. Bij de een geeft hij aan niet beschikbaar, en bij de ander geeft hij aan de hij niet juist gecodeerd is.
Auto naar de VW dealer gebracht en helaas moet er een nieuw onderdeel besteld worden. levertijd +/- 3 weken, maar eigenlijk kunnen ze het niet met zekerheid zeggen...
afwachten dus!...
oplossing mankement
- 3.200 km
Jahoor, gister gebeld, gelukkig na een week vervangende unit binnen gekomen. Het schijnt toch wel een vaker voorkomend probleem te zijn.
gelukkig dus al binnen een week een nieuwe unit.
volgende update's volgen!
gr
Marco
nog steeds een probleem
- 4.400 km
Het is inmiddels een tijdje geleden dat de main unit gerepareerd is.
Helaas werkt sinds de reparatie de e-remote App niet meer. Waarschijnlijk zit er toch een koppeling tussen de main unit en de APP. Ik kan nog wel inloggen, maar er zijn geen gegevens beschikbaar. Volkswagen (pon) is er mee bezig, maar ze hebben nog geen oplossing hiervoor. Zal waarschijnlijk bij VW Duitsland vandaan moeten komen.
Verder is het verbruik verder gedaald. Ik Rijd veel stukjes van gemiddeld 50 kmh en red daarbij een vebruik van 1 ltr op 40 km. Daarbij moet ik uiteraard wel regelmatig opladen.
Kortom, nog steeds een tevreden GTE rijder, ondanks wat probleempjes.
diverse mankementen gehad
- 35.000 km
inmiddels al ruim 30.000 km verder en toch wel een hoop problemen gehad:
* Navigatie systeem compleet overleden
* koppeling met app verdewenen (8 bezoekjes aan garage verder het via PON zelf werkend gekregen).
* Draagarmen voor kraken enorm. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met de rubbers. al diverse malen vervangen/schoon gemaakt/ ingevet.
* hitte schilt spruitstuk los.
* aantal losse storingen die heel even aanwezig zijn en weer verdwijnen (cruisecontrol na voorverwarmen auto werkt niet meer) ramen gaan soms niet automatisch op en neer.
ondanks al deze problemen, moet ik toch ook weer toegeven dat het een enorm lekkere auto blijft en wellicht toch wel de fijnste auto die ik ooit gehad heb.
de automaat icm hybride systemen rijdt enorm comfortabel.
verbruik is wat minder interessant. ik rijd ongeveer tussen de 1 op 19 en 1 op 21 (met langere afstanden) ik doe mijn best om zo vaak als mogelijk te laden. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik een doorrijder ben :).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.