Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI GTE |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 1.300 km |
Volkswagen Golf GTE Ervaring
- 1.300 km
Even een kort verslagje van mijn ervaringen met mijn nieuwe Golf GTE. Ik heb de GTE nu 2 weken in bezit.
Opties:
- Executive Plus
- Zicht pakket
- Park Assist
- Winterpakket
- DAB
- Inklapbare trekhaak
- 18 inch velgen
- Spiegelpakket
- Achteruitrijcamera
- Carbon Steel Grey Metallic
De afwerking binnenin is erg mooi. Zeker de Carbon en RVS accenten vallen bij mij in de smaak. Ook de blauwe led verlichting op de dorpels en deuren vind ik geslaagd. Tevens is de ambiance sfeerverlichting overal aanwezig (deurhendels, voetenruimte, buiten de auto bij spiegels). Ik ben blij met de stoffen ruitjes bekleding, het past goed bij de auto vind ik.
Rijden met de auto is zeer plezierig. De auto ligt als een huis op de weg en ook het bochtenwerk gaat de GTE goed af. Hij is wel wat zwaarder, maar dat merk je bijna niet vind ik.
Nadelen zijn er ook. Het kunstmatige geluid in de GTE stand is goed gelukt, maar buiten de auto klinkt de motor als een kleine motor die erg hard moet werken, neemt niet weg dat de GTE gewoon snel van z'n plaats komt. Ik heb deze week een sprintje getrokken met een GTI en ik kan zeggen, identiek! Deze GTI was ook een Golf 7, maar zonder performace pack. Op Youtube staat een filmpje van een GTE van 0-100 in 6,5 seconde. Dat zou sneller zijn dan een GTI, maar dat klopt denk ik niet helemaal.
En dan het electrische gedeelte. Primair heb ik deze auto gekozen vanwege de bijtelling. Ik betaal nu 130 euro ipv 450 euro netto per maand. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand deze auto prive koopt. Voor 46.0000 euro kan je beter een GTI kopen of iets anders vergelijkbaars.
De range van het puur electrisch rijden valt uiteraard tegen, maar dat was te verwachten, dat geldt eigenlijk voor bijna alle plugins. Maar het idee van de auto is ook om op benzine te rijden en alleen op kleine stukken en bij lagere snelheden electrisch te rijden. Op de snelweg ontlast de electro motor de benzine motor een beetje zodat het verbruik omlaag gaat. Bij normaal gebruik zit ik nu op 1:18 en dan laad ik altijd op. Ik rij dan ook veel snelweg kilometers. Mijn vorige auto reed 1:11, dus dat is wel een mega vooruitgang. De auto is ook erg goedkoop in de lease, dus voor zowel mijn werkgever alsmede mijzelf is het win win situatie.
Ik heb nog geen enkele storing gehad met de GTE en stap elke dag weer in met een glimlach op mijn gezicht.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.