Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline (2008)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 TSI 160pk Highline
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst5.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 1.345 km

Na jaren Toyota gereden te hebben was ik toe aan wat anders ook doordat de laatste Toyota \'s toch wat ongebruikelijke problemen hadden!
Toch maar aan het zoeken gegaan wat ik zou gaan rijden wilde wel in de Hatchbacklasse omdat ruimte een minder groot belang was.
Aangezien ik gekeken had naar meerdere kandidaten Audi A3 , Fiat Bravo , Mercedes A Klasse en BMW 1 serie is het de Volkswagen Golf 6 geworden.
Waarom?
Je zou zeggen zo standaardauto maar na jaren Japans gereden te hebben wilde ik wat anders dus verschillende dealers langsgegaan te zijn kwam de Volkswagen qua prijs en kwaliteit het beste eruit.
Ook is het materiaalgebruik gewoon degelijk en op hoog niveau.
Volkswagen heeft met deze auto een auto neergezet op hoger niveau.
Misschien door de jarenlange ervaring van het merk in deze klasse.
Maar na eerdere verhalen van collega\'s met de Golf denk ik dat het met de kwaliteit en betrouwbaarheid zeker goed komt.

Nou ja de auto is prima afgeleverd en de auto heeft een B label dus zuinig is hij ook maar daarover meer als ik meerdere kilometers heb aflegt.
Ik heb expres de duurste uitvoering van de 1.4 Tsi gekozen in de Highline versie met 160 pk.
Omdat deze auto nog een B label heeft en de prestaties merk ik op zeer hoog niveau zijn.
Deze is erg sterk en dat merk je.
Voor de rest is de auto uitgebreid uitgerust.
Mag ook wel als de auto hier meer als 30000 euro kost.
Voor de rest heeft de golf de uitermate goede wegligging en zijn de stoelen lekker stevig te noemen.
Het uiterlijk vind ik persoonlijk wennen maar toch wel erg mooi zeker in de uitvoering die ik heb een mooi aanwinst ( foto\'s zal ik toevoegen).
Alles zit goed op de juiste plek ( ergonomie).
De bagageruimte is netjes afgewerkt en groot genoeg alleen het eerste nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is de tildrempel voor de bagage.

Ik zal de review regelmatig updaten!

PROBLEMEN

  • 1.345 km

Geen ( hoop hier niks in te voeren).

Foto\'s volgen snel!

Volkswagen Golf

  • 5.000 km

Update 5000 kilometer

Ik ben nog uitermate tevreden met de auto!
Ik noem hieronder even kort gezegd de pluspunten en de minpunten die ik vind van deze Golf.

Voordelen:

Wegligging
Afwerking
Optiemogelijkheden en uitbreidingsmogelijkheden
Imago ( je rijd niet voor gek)
Uitstraling
Degelijkheid
Ervaring van Volkswagen op het gebied van de golf ( alles vooral binnenuit is fantastisch verbeterd).
Verbruik ( niet zo gunstig als de Prius maar zeker in combinatie met de 160 pk is het verbruik zeer zuinig).
Prestaties
Comfort
Ergonomie

Mindere punten:

- Aanschafprijs redelijk fors ( maar zeker waard).
- Niet alle VW dealers zijn zo klantvriendelijk
- Misschien een beetje saai ( persoonlijk vind ik de auto uitstraling hebben maar uitbundig is het niet meer wat behoudend).
- Populairiteit ( Ook de nieuwe Golf is hier al populair , logisch maar de enige in zo'n auto ben je niet

Ik heb de foto's toegevoegd en wat plus en minpunten vergeleken.
Naderhand ik meer ervaring maak met de auto zal ik een grotere update geven!
M derks sorry voor de late reactie maar mijn Golf heeft geen last van rammels!
Ben wel erg benieuwd naar u ervaring met de Golf 6!
Ik ben dus uitermate tevreden!
Had eerst een aantal Toyota's maar qua rijplezier en degelijkheid overtreft de VW het!
Ga binnenkort met een Volkswagen Scirocco rijden!
Waarom? ben toch wel erg benieuwd naar de mooie auto!
Of ik de Golf ga inruilen hiertegen ?
Denk het niet dan moet de Scirocco wel erg goed zijn!
Reacties zijn altijd welkom!
Betrouwbaarheid en Kosten heb ik op vijf sterren staan en zal ik bijstellen als het moet!
Tot nu toe geen problemen!


Wat extra informatie van de auto

  • 5.000 km

Ik heb met de nieuwe Scirocco gereden en wat was dat een mooie stoere wagen waar ik veel bekijks mee had.
Goed genoeg om de Golf te vervangen?
Het zijn allebei super degelijke wagens maar ze hebben allebei een andere functie de ene is sportief en extreem ( Scirocco) en de andere meer praktisch met ook goede rijeigenschappen maar wat minder fun ( de Golf).
Aangezien ik het praktische gedeelte ook nodig heb is de Golf voor mij toch de beste keuze.
Maar als je opzoek bent in de Golf klasse kijk dan ook even naar de Scirocco wat een dijk van een auto.

Maar nu even terug wat betreft mijn eigen Golf.
Hier kan ik natuurlijk nog wat meer over vertellen.
Daarom hier een wat uitgebreider verslag.

Uiterlijk:

De neus heeft weg van de Scirocco en heeft een wat bozere blik maar de voorlichten zijn modern en goed vormgegeven.
De achterkant is wat standaard gebleven en heeft veel weg van de Golf V maar naderhand begin je dat steeds meer te waarderen.
De auto klopt zoals elke Golf gewoon helemaal!

Interieur:

Een Volkswagen dashboard saai?
Nou nee ik dacht het niet tegenwoordig zie ook de foto heeft Volkswagen het qua materiaalgebruik goed voor elkaar.
Zo zit alles op de juiste plek en hebben de kokers iets Alfa Romeo achtigs.
Zoals ik gewend ben zit het gewoon goed en meer kun je niet verwachten.

Comfort:

De stoelen zijn echt typisch Volkswagen stevig en iets aan de harde kant maar ze zorgen ervoor dat ze je comfortabel laten mee vervoeren.
De stoelen achterin de auto zijn ook comfortabel voor mensen met een gemiddelde lengte.
Ook is de hoofdruimte zowel voor als achter goed voor elkaar.
De stoelen zijn prima vormgegeven en in verschillende combinaties mogelijk.
Wij hebben een van de standaard bekleding maar deze is al erg mooi en vlekbestendig.

Logo:

Het openen van de achterklep moet inderdaad via het logo ( modern) maar absoluut niet handig je krijgt hierdoor al snel vieze vingers of je wil of niet.

Prestaties:

Verbluffend echt waar een 1.4 motor die snel is en ook nog eens met stoplicht sprintjes meekomt echt goed.
Het verbruik is ook nog gunstig met het B label.
( Meer cijfers hierover zal ik met wat meerdere kilometers geven).
Nu zo'n 6,3 liter per 100 km.
De auto voelt zich overal op zijn gemak en daarom valt er weinig meer over te vertellen.
De auto is stil en met de moderne technieken is het echt een vefijning.
Soms heb je dat de auto nogal last van de wind heeft maar dat heeft deze auto absoluut niet.

Uitrusting:

Zoals jullie zien is de auto in lichtblauw ( ijsblauw) metallic lak.
Voor de rest heeft de auto aico , centrale deurvergendeling , boordcomputer , radio , zeven airbags inclusief een knieairbag , ESP , antiwhiplash , gordelsensoren voor de achterpassagiers , dagrijverlichting en de nodige standaard voorzieningen.
En natuurlijk de extra veiligheidsvoorzieningen en de nog moderne technieken die in deze klasse nauwelijks leverbaar zijn zoals ACC ( adaptive cruise control) waar je met deze cruise control deze auto zijn voorgangers automatisch op voldoende afstand houdt.
Voor de rest moet je natuurlijk bijbetalen voor de opties want de auto is goed uitgerust maar je kan het zo gek maken als je wil.
Ik zelf heb de auto niet zo vol aangekleed maar standaard is eigenlijk al voldoende.
Opties zijn redelijk duur.
De auto heeft natuurlijk standaard ook een uitstekende restwaarde en een design die niet snel verouderd aandoet.

Handigheidjes:

De vier extra haken zorgen dat je boodschappen in de bagageruimte niet de hele auto in rollen.
De spiegels worden minder snele vies door het optimale aerodynamische design.
Ook zijn ze makkelijk naar voren te stellen.
De bedieningsknoppen zijn goed geplaatst meer naar voren in de deur.

Conclusie:

Nog erg tevreden en als je opzoek bent naar een auto in deze klasse het proberen waard.
Over betrouwbaarheid en kosten kan ik nog weinig zeggen maar ben er niet bang voor dat dit goed zal zijn.
Tot nu toe een uistekende beoordeling doordat ik op de auto bijna alleen postiefs kan aanmerken.
Verbruik is verassend goed maar het niveau van de Prius redt hij niet!
Voor de rest uitstekende rijeigenschappen met een voortreffelijke motor die erg stil is.
Maar na meer kilometers te maken zal ik misschien nog wat nadelen wel ontdekken ( hopelijk niet) maar nu ben ik uitermate tevreden.
Zal regelmatig updaten en eventuele problemen melden.
En eventueel de beoordeling wijzingen als dit nodig is.










9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.