Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2012)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.2 TSI 85pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voorloopauto

  • 20.000 km

In afwachting van de nieuwe leaseauto rijd ik tijdelijk een Golf 1.2. Ik heb deze review aangemaakt om het verbruik bij te houden, ik ben benieuwd. De eerste indruk (na een week) is dat dit een comfortabele auto is met goede isolatie tegen omgevingsgeluiden. Qua motorisering is dit een gevalletje alles of niets. De motor is heel gul, en geeft al zijn power al bij de minste beroering van het gaspedaal. Wil je echter wat extra's en trap je het pedaal verder in, dan merk je dat er niks achter de hand is en je geduld moet hebben ;-)

Logische keuze, maar niet voor mij

  • 30.000 km

Na 3 maanden in deze auto gereden te hebben als voorloopauto heb ik een aardige indruk gekregen van deze auto. Ik heb ook een maandje gereden in een Volvo V40, daar refereer ik in de voor- en nadelen een aantal keer naar.

Voordelen:
- comfortabel -> De ergonomie is goed in orde en je vindt makkelijk een goede zitpositie.
- overzichtelijk -> Het zicht rondom is prima mede door de grote en lage achterruit en achterste zijruiten. In vergelijking met een Volvo V40 een verschil van dag en nacht (de V40 is een doolhof).
- ruim en praktisch -> Het interieur is ruim en kan met de achterbank neergeklapt aardig wat verstouwen. Achterin rechtop zitten is zelfs mogelijk met mijn lengte (1.87m).

Nadelen:
- zwakke motor -> De 1.2 TSI is astmatisch en laat het boven de 80 afweten. Tot die snelheid werkt hij vol overgave.
- afstandelijk -> De Golf geeft weinig terugkoppeling en het is daardoor volstrekt onduidelijk waar zijn grenzen liggen. Wil je een rijdersauto, zoek dan verder.
- trage onduidelijke navigatie -> De navigatie is dramatisch langzaam en bovendien onduidelijk. Hier maakt de Volvo V40 gehakt van de Golf.

Conclusie:
Ik kan begrijpen waarom veel mensen voor de Golf gaan: het is simpelweg veel auto voor je geld (21k). Voor mij is een auto echter meer dan een vervoersmiddel, en ik wil betrokken worden bij het rijden. Voor mij geen Golf dus.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.