Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015) #6
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI GTE |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 152.000 km |
Fijne balans tussen een sportieve en zuinige auto
- 152.000 km
In 2024 ( eind vorig jaar) deze Gte aangeschaft, met het idee om lekker gierig heen en weer te kunnen rijden naar het werk. Hij was bij aanschaf nog lekker origineel, en ook de motor was niet gechipt. Stond er heel erg netjes bij, en ik was gelijk verkocht. Als eerste auto was dit natuurlijk best enthousiast (ik was 18 op het moment van aanschaf) maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
VERBRUIK:
Ik kocht hem in het najaar, ergens in september. Dit resulteerde wel in een oplopend verbruik naar de winter toe. De accu capaciteit (en daarmee ook de actieradius) neem best wel af richting het koudere weer en de verwarming trekt bizar veel stroom. Als de accu helemaal vol is scheelt verwarming ongeveer 22 km actieradius, dus ruim de helft. Daarom lukte helemaal elektrisch niet naar het werk en was de accu soms al na 20 km leeg.
Richting de warmere dagen zag ik de actieradius wel weer toenemen en nu kan ik ongeveer 40 km afleggen op 1 acculading. Mijn woon-werk is 30 km dus dat kwam goed uit. Ik houd elke dag ongeveer 10 km over van de 41 die een volle accu belooft.
Elektrisch trekt de auto lekker vlot op, je blijft de meeste mensen wel voor in E-mode.
Als je je best doet kan je prima 2000 KM op een tankje van 35 L rijden. Vooral als woon-werk niet te lang is en je altijd bij thuiskomt meteen de auto op de lader zet. Ik tank zelf altijd EURO98 omdat dit maar een klein beetje extra kost en veel beter is voor een auto die maar af en toe op benzine rijdt.
PRESTATIES:
De motor is nog steeds origineel, dit houd ik ook zo. Met de DSG i.c.m. de 204 Pk die deze auto heeft is het een hele vlotte machine. Het is geen GTI (ja, die heb ik een tijdje gereden) maar het rijdt fantastisch. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de auto een ware bandenverslinder is. In E-mode voornamelijk, dan heb je niet zoveel gevoel bij hoeveel gas je geeft en begint de auto echt makkelijk te slippen.
AANPASSINGEN:
Na aanschaf heb ik de auto meteen voorzien van facelift achterlichten uit de Golf 7.5, ja dit past 1:1. Hierdoor ziet de auto er gelijk 5 jaar nieuwer uit en heb je toch een veel strakkere wagen.
Vervolgens heb ik er nieuwe velgen onder gezet. Arceo Monaco, lichtgrijze 19 inch velgen met getrokken banden, waardoor het er behoorlijk bruut uitzag. Dit ging alleen ten koste van het comfort. Daarom de velgen na 2 maandjes weer verkocht en overgestapt op 19 inch golf 8R velgen. Rijdt super, en het ziet er heel erg mooi uit, de auto lijkt een stuk nieuwer dan hij is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Golf 1.2 TSI Highl. BlueM Automaat
- 2012
- 205.042 km

Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion Clima|Leder-Alcantara|LMV
- 2013
- 129.319 km

Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI Performance 230PK / 169kW DSG, 2e eigenaar door ons onderhouden, 18" LMV, panoramadak, leder / alcantara clark bekleding, privacy glas, groolicht assistent, adaptieve cruise control (acc), elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbare buitenspiegels (spiegel pakket), alarm, LED koplampen, afneembare trekhaak, digital cockpit pro, keyless entry, navigatie, verwarmbare voorstoelen
- 2017
- 105.843 km
Lezersreacties (0)
Reageren