Volkswagen Corrado G60 (1990) #3

autoreview

Volkswagen Corrado G60 (1990)

Signalement

UitvoeringCorrado G60
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf125.000 km
KM-stand laatst124 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

corrado

  • 124 km

Toen ik deze auto zag was ik meteen verkocht.
en aangezien ik monteur ben hoefte alleen de buitenkant en binnenkant goed te wezen voor mij.

Dus ik kwam een groene corrado tegen met 125000 km ong,
geimporteerd in 2000.
Zaten 9J brock B2 velgen onder en hij was verlaagt.
mooi dus ik nam hem mee.

Probleem kwam al na 1e week,
mijn maat met een Golf II gti 16V maakte gehakt van mijn corrado ( niet daarvan deed mijn moeder der carisma 1.8 A/T uit 1999 ook)
kortom, hij heeft geen vermogen.

na onderzoekje bleek compressie goed te zijn en G-Lader net te zijn gereviseerd ik heb hem zelfs zelf in mogen rijden.
maar de koppaking was goedkope spul, hij weekte en dichte de kanalen in de kop af !
dus meteen nieuwe gehaalt en dichtgebouwd.
hierna was ik even snel als de Golf GTI 16v, maar tog was het hem nog niet.
en ook rookte de uitlaat blauw van de olie
nu wou ik alles aanpakken, dus ik heb de motor 80% gereviseerd.
-Zuigerveren > Waren de oorzaak, bijna allemaal gebroken
-Drijfstanglagers > ingelopen lagers, verbrand
-Kop > voor de zekerheid met nw rubbers
-Nokkenas
-Distribitie met rol
en als we toch bezig zijn.
Stage II G60 kit
Schrick 276 nokkenas
Spagetti 4-2-1
korte G-lader bocht, openluchtfilter

meteen grotebeurt gedaan: bougies,remvloeistof,olie,oliefilter,
koelvloeistof.

Voor de motor revisie gedaan:
Optima Gel accu
35mm cabels
2 nieuwe voorbanden 195/45W16 Yokohama S.Drive (Top banden!)
spoorstang met kogel rechts.
uitlijnen.
Startmotor > vervangen omdat de oude uit elkaar viel!
hulpkoppelingscilinder > tijdens het rijden geen koppeling meer
kat verwijdert > rechte pijp
sebring uitlaat


Dit alles heeft mij boven de 3000 euro gekost ( Zonder manuren!!, en buitenom de aankoop van de auto)

maar dan heb je wel een super mooie wagen, en een apart iets,
je kan er snel mee rijden en lekker mee toeren.
Ook het geluid van de motor is uniek, geen andere auto die het na doet.

Na een investering heel trots.

over 2 weken inrijden, en dan Zo goed als nieuw ;)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.