Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews

Triumph Spitfire (1977)

autoreview

19
Triumph Spitfire (1977)
Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)Triumph Spitfire (1977)
Anoniem
  • Gebruikersreview
17 juli 2018 om 22:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringSpitfire
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1977
Jaar van aanschaf1996
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 87%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fantastisch karretje

  • 17 juli 2018

Ik ben er verliefd op geworden toen ik een jaar of 8 was en er eentje, met het winterdakje erop, aan de kant van de weg stond in een duits stadje waar we op vakantie waren.
Ik vond het geweldig, dat houten dashboard met mooie klokjes en waarschijnlijk ook wel omdat het lijkt alsof hij zo van de draaimolen is gereden.

Ik heb de Triumph in 1996 gekocht. Ik kan niet meer achterhalen wat de tellerstand toen was. Ik weet nog wel dat ik hem eigenlijk aan de dure kant vond, maar hij leek ook wel in een goeie staat te zijn. En het was een hollandse auto.
De koop werd gesloten. En we hebben er geen seconde spijt van gehad.

Ik hoor mijn vader nog zo zeggen: "Wat moet je toch met zo'n Engelse ellendebak". Want de reputatie was zeer slecht. En ook wel terecht waarschijnlijk.
Ik redeneerde dat ik het best een 1500 kon kopen, want daar waren de kinderziekten hopelijk wel uit.
En dan ook nog het liefst een vroege 1500, om reden van mooiere afwerking. Dat is allemaal gelukt, en er zat ook nog een overdrive op en er was een stalen winterdakje bij.
Dat winterdakje staat erg goed trouwens.

We haden hem eigenlijk voor erbij, maar mijn vriendin heeft er vanaf dag 1 jarenlang dagelijks in gereden naar haar werk. Daarna is hij een hele poos vooral voor de rittensport gebruikt.
We hebben er echt serieus kilometers mee gemaakt en hij heeft veel te verduren gehad.

Tijdens bouwwerkzaamheden is hij een paar jaar geleden op zeker moment ingebouwd geraakt in de garage, omdat alles in de garage werd opgeslagen. Sinds begin dit jaar hebben we hem weer uitgegraven en ben ik begonnen met het herstelwerk van allerlei plekjes die in de loop van de tijd waren ontstaan.
Het stilstaan heeft hem ook geen goed gedaan.
Binnenkort gaat hij naar de plaatwerker voor een paar reparaties en daarna naar de spuiter. Volgende zomer moet hij weer rijden!

Ik denk dat de Spitfire, geheel onverwacht, de meest probleemloze auto is die ik ooit heb gehad. Ik kan me niet herinneren dat hij ons ooit heeft laten staan.
Hij heeft natuurlijk veel onderhoud gehad, maar dat was allemaal regulier.
Het versnellingsbakje is eens gereviseerd maar dat was vanwege mishandeling. Verder is het diff gereviseerd en de bladveer vervangen. De radiateur is vernieuwd en er is een beter uitlaatspruitstuk gemonteerd + een RVS uitlaat.
Voor de rest is het allemaal slijtagemateriaal en normaal onderhoud.

Je hebt echt heel veel plezier in een Spitfire. Het rijdt geweldig goed en is vooral heel-erg-leuk. Zeer wendbaar, comfortabel en best wel snel. De snelheidssensatie is groot in ieder geval. Het stuurt, ondanks het ontbreken van bekrachtiging, licht en zeer direct.
De beleving is nostalgisch en het geluid geeft boel extra beleving.
Je zit vrijwel op de grond, zodat je achterste en je hielen op ongeveer gelijke hoogte zijn. Elke kiezelsteen wordt doorgegeven. Je kunt er heerlijk driftend de bocht mee nemen, maar pas daarmee op als het een sligerende weg betreft. Want de enkele dwarse bladveer aan de achterkant kan voor verrassingen zorgen.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Triumph Spitfire? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Triumph Spitfire
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Triumph Spitfire 1300 MK IV Soft Top Cabriolet

    Triumph Spitfire 1300 MK IV Soft Top Cabriolet

    • 1972
    • 56.400 km

    € 12.500

    Triumph Spitfire 1500 Soft Top bj.1978 NL auto|Schuurvondst.

    Triumph Spitfire 1500 Soft Top bj.1978 NL auto|Schuurvondst.

    • 1978
    • 56.825 km

    € 6.000

    Triumph Spitfire MK 2

    Triumph Spitfire MK 2

    • 1965
    • 129.224 km

    € 18.750

Meer Triumph Spitfire occasions

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Triumph Spitfire specificaties
  • Triumph Spitfire occasions
  • Triumph Spitfire video's
Advies en informatie
  • Triumph Spitfire tests
  • Triumph Spitfire gebruikersreviews
  • Triumph Spitfire index
 

Triumph Spitfire reviews

  • Gebruikersreview
    Triumph  (1963)

    Triumph (1963)

    7
    • 23 september 2018
  • Gebruikersreview
    Triumph Spitfire (1977)

    Triumph Spitfire (1977)

    19
    • 17 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Triumph Spitfire 1500 Tc (1978)

    Triumph Spitfire 1500 Tc (1978)

    • 28 juli 2012
  • Gebruikersreview
    Triumph Herald 1200 Convertible (1965)

    Triumph Herald 1200 Convertible (1965)

    3
    • 12 mei 2010
meer reviews
Dubbeltest - MG Midget vs Triumph Spitfire

Dubbeltest - MG Midget vs Triumph Spitfire

39

Hoe kleiner de auto, des te lager de snelheid waarbij zijn bestuurder optimaal van zijn rit...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Triumph  (1963)

    Triumph (1963)

    7
    • 23 september 2018
  • Dubbeltest - MG Midget vs Triumph Spitfire

    Dubbeltest - MG Midget vs Triumph Spitfire

    39
    • 13 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Triumph Spitfire 1500 Tc (1978)

    Triumph Spitfire 1500 Tc (1978)

    • 28 juli 2012
  • Gebruikersreview
    Triumph Herald 1200 Convertible (1965)

    Triumph Herald 1200 Convertible (1965)

    3
    • 12 mei 2010
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Waarom Saab jarenlang motoren gekanteld plaatste

    Waarom Saab jarenlang motoren gekanteld...

    52
    • 21 augustus 2021
  • Achtergrond
    De laatste auto van Triumph was een Honda

    De laatste auto van Triumph was een Honda

    23
    • 8 augustus 2021
  • Triumph GT6 - Klokje Rond Klassiek

    Triumph GT6 - Klokje Rond Klassiek

    14
    • 15 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Triumph  (1963)

    Triumph (1963)

    7
    • 23 september 2018
  • Alfa Romeo Giulia vs Triumph Dolomite - Classics dubbeltest

    Alfa Romeo Giulia vs Triumph Dolomite -...

    62
    • 11 augustus 2017
  • Nieuws
    In het Wild: Triumph Herald 13/60 Convertible

    In het Wild: Triumph Herald 13/60 Convertible

    25
    • 24 april 2017
  • Nieuws
    In het wild: Triumph 2.5 Estate (1969)

    In het wild: Triumph 2.5 Estate (1969)

    21
    • 6 maart 2017

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden