en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 1963 |
Jaar van aanschaf | 1963 |
KM-stand laatst | 85.000 km |
Enkele jaren terug had ik zin om eens met iets rond te rijden dat niet op iedere straathoek stond. In de garage van de grootouders van mijn vrouw stond nog deze (in erbarmelijke staat verkerende) Triumph Spitfire4. Die had mijn schoonmoeder nog gekregen toen ze 18 jaar was. Ondertussen is het wagentje volledig gerestaureerd en kunnen we er als het mooi weer is leuke ritjes mee doen.
Comfort: nihil ;)
Verbruik: ongeveer 10 l/100 km
Betrouwbaar: nog nooit aan de kant gestaan
Rijplezier: onbetaalbaar, zo maken ze geen auto's meer
Ik hoop dat er 1 van mijn kinderen later mijn passie deelt en dit wagentje zal koesteren.
We zijn ondertussen enkele jaren verder en zoals met alle oude auto's gaat er al eens iets stuk. Wat heb ik ondertussen gedaan: versnellingsbak en overdrive gereviseerd. Motor volledig gereviseerd, carburatiesysteem vernieuwd en het belangrijkste: electronische ontsteking ingebouwd.
Hierdoor gaat de motor veel mooier draaien, heeft hij een veel krachtiger ontsteking en presteert hij duidelijk beter. Op oldtimerrally's geeft hij de op papier krachtiger MG's, Austin Healeys en andere Morgans dikwijls het nakijken. Ook de wegligging is voor deze generatie roadster opmerkelijk beter dan zijn Britse soortgenoten. Het kan ook aan de bestuurder liggen natuurlijk. ;-)
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.