Toyota Yaris 1.5 Hybrid Executive (2017)

autoreview

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Executive (2017)

Signalement

UitvoeringYaris 1.5 Hybrid Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst6.500 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf nieuwe auto

  • 50 km

De keuze
In zoektocht naar een nieuwe auto heb ik meerdere auto's met elkaar vergeleken namelijk;
Skoda Fabia
Dacia Logan
Toyota Yaris
Mijn eisen zijn, Automaat, Airco, Cruise Control en goed zicht rondom. De reden dat anderen al snel afvielen is omdat het zicht rondom gewoon niet goed is, in de meeste hedendaagse auto's heb je maar weinig zicht en dat vind ik niet fijn.
De Skoda Fabia, deze heeft hoog op mijn lijstje gestaan om aan te schaffen, omdat hij ruim, comfortabel en er naar mijn mening goed uit ziet. Een groot minpunt is voor mij de DSG automaat, deze zijn nou eenmaal erg storingsgevoelig.
Dacia Logan, qua prijs was deze auto verreweg de goedkoopste en een klasse groter, echter zaten de stoelen zo slecht dat ik hem toch heb laten staan.
Toyota Yaris, dit is hem geworden. Deze voldoet aan mijn eisen, maar de skoda fabia is toch een fijnere auto. De automaat en betrouwbaarheid heeft mijn keuze toch laten vallen op de Yaris.

Versie en opties
Het is een Toyota Yaris Hybrid Executive geworden.
De auto bevat de volgende zaken;
2 zone klimaatcontrol, Cruise Control, Navigatie, Achteruitrijcamera, Automatisch grootlicht, Automatisch dimmende binnespiegel, Donkere hemelbekleding, Half lederen bekleding, Armsteun, Led verlichting, Mistlampen voor, ambiance interieurverlichting, Lichtmetalen wielen

Aflevering
Gisteren heb ik mijn nieuwe Toyota Yaris Hybrid opgehaald bij Toyota van Boxtel in Den Bosch. De verkoper heeft ruim te tijd genomen (vrijdagavond tegen sluitingstijd) om mij nog alles over de auto te vertellen. De auto stond er keurig gepoetst bij. Na de aflevering gelijk een stukje gereden.
Wat direct opvalt is de rust aan boord wanneer je binnendoor rijdt.
Wanneer ik wat meer kilometers heb gereden zal ik een review schrijven over mijn bevindingen.

9 maanden verder

  • 6.500 km

Nu na 6500 kilometer wil ik graag mijn ervaringen delen betreft de Toyota Yaris Hybrid.

Comfort
Het comfort heb ik 3 sterren gegeven en dat komt met name door de windgevoeligheid op dagen waar de windkracht hoger is dan 3. Je moet dat continu corrigeren wat erg onprettig is.
Het veercomfort heb ik niks over te klagen dat ik meer dan voldoende.
De zittingen zijn redelijk al bieden ze wat mij betreft iets te weinig steun in de lende (jammer dat je hier geen ledesteun op kon bestellen). De positie van het stuur zou ook iets beter kunnen. Het stuur laat zit maar minimaal naar je toe halen.

Rijeigenschappen
De rijeigenschappen zijn prima te noemen, een rotonde neem je gemakkelijk zonder al te veel stuuruitslag. Drempels gaat hij prima mee om. En op binnen de stad is het een ware pret om in te rijden, daar komt echt de aandrijflijn tot zijn recht. Een kilometerveter word het echter niet, want op de snelweg ben je het al snel zat. Waar ik met andere auto’s makkelijk 200km in 1 stuk rij, maak ik met deze auto halverwege een stop om even te ontspannen.

Verbruik
Het verbruik is echt super te noemen. Met een gemiddelde van 1:20.8 over de laaste 5 tankbeurten is het wat mij betreft top. Echter schrok ik de eerste 5 tankbeurten, daar had ik een gemiddelde van 1:18.1, maar dat was in de winter, motor nog niet ingelopen en op winterbanden. Gemiddeld over de gehele tijd is het verbruik 1:19,9.

Cruisecontrol
Werkt goed, alleen zijn er 3 dingen jammer. 1. Je ziet grafisch niet de ingestelde snelheid. 2. Het werkt pas vanaf 40km/h waar het bij andere merken al werkt vanaf 30 km/h. 3. Na iedere start moet je opnieuw de cruise control inschakelen alvorens je het kan gebruiken.

Navigatie
De navigatie werkt fantastisch en ben ook erg blij met de voorgeprogrammeerde flitspalen herkenning.

Interieur verlichting
Werkt echt perfect, heel mooi. Alleen ben iets minder blij met het Dashboardverlichting. Het is blauw en erg fel in de ogen tijdens avondritten (zelfs in de donderste stand).

Automatische dimlicht
Dit klinkt handiger dan dat het is. Want wanneer ik dit inschakel dat seinen alle tegemoetkomende bestuurders naar mij met groot licht, omdat hij te laat terugschakeld naar dimlicht.

Automaat (CVT)
De CVT automaat is voor de meeste mensen erg wennen, maar het werkt zo fijn. Traploos versnel je en heb je altijd het juiste toerental voor de hoeveelheid gasresponse. Echter is er 1 ding wat vervelend is, wanneer je op cruise control rijdt op de snelweg en er komt een windvlaag van voren, dan gaan te toeren omhoog, dit geeft een wat onrustig rijgedrag. Verder erg te vrede.

Problemen
Nog geen problemen gehad.

Heb enkel de ruitenwisser iets lager laten zetten, omdat hij in de rustpositie niet helemaal horizontaal stond.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.