Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Aspiration (2013)

autoreview

Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Aspiration (2013)

Signalement

UitvoeringYaris 1.5 Full Hybrid Aspiration
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst55.374 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaring

  • 30 km

Auto opgehaald bij de garage. Wat een rust ten opzichte van onze vorige auto. Bij het showen aan vrienden bleek de linkerachterlicht unit het niet te doen. Stekker bleek los te zitten. Foutje bij het monteren van de fietstendragerhaak?
Nog alleen stadsverkeer gereden. Dat is heel veel electrisch rijden in de eco stand.

De eerste 1000 km

  • 1.284 km

Mooi verbruik bij gebruik van zowel in de stad, op buitenwegen en op de snelweg (1:20,4).
Bij invoegen en verkeer achter de auto kan er even flink doorgetrokken worden zonder dat de motor gaat gieren. Het is even leren hoe hiermee om te gaan.
Muziek op de USB stick is tergend traag voordat dit systeem reageert.
Ten opzichte van mijn vorige auto (Lancia Ypsylon) is dit een heerlijk comfortabele auto. Vering is wel wat hard, op een schijnbaar vlakke vloer van een parkeergarage voel je toch nog hobbels.

Op vakantie geweest.

  • 3.500 km

Naar Oostenrijk gereden en weer naar huis.
Het gebruiken van de cruisecontrol op de vorige snelheid resulteerd in een flink geloei van de motor. Beter is het om met het gaspedaal naar de goede snelheid te gaan en dan de cruisecontrol in te schakelen.
De verbruiksmonitor is optimistischer dan mijn handmatige berekeningen. Toch ben ik tevreden over het gebruik.
Steile hellingen op lage snelheid (binnenbochten van haarspeldbochten) met een volbeladen auto gaat moeiteloos. Door de electrische aandrijving is er altijd voldoende trekkracht.
De noodstopherkenning werkt zeer goed, mijn medepassagier liep er een pijnlijke rib van op.

Twee keer op vakantie geweest.

  • 7.606 km

Twee keer genieten van de auto op vakantie. Geen enkel probleem gehad. De auto rijdt erg fijn. 700km door de stromende regen (ruitenwisserstand snel) geen enkel probleem. Alleen vergeet ik af en toe 's avonds het licht aan te zetten omdat de dagrijverlichting zoveel licht geeft dat het lijkt alsof de verlichting aan staat.

Auto ingeruild

  • 55.000 km

Na heel veel plezier met deze auto gereden te hebben heb ik de auto ingeruild voor een nieuwer exemplaar. Wel met een beetje weemoed. Ik was kort hiervoor nog met de auto naar Oostenrijk geweest en de auto heeft het weer goed gedaan. Ondanks dat de auto niet zo groot is zijn lange afstanden goed te doen.

Laatste rit

  • 55.374 km

Vlak voor het inleveren vanwege inruil nog naar Oostenrijk geweest met de auto. Het was een fijne rit. We hebben veel genoegen beleefd aan deze auto. Het comfort was prima, ook op de langere ritten. Het verbruik van rond 1 op 20 prima. We gaan verder met een nieuwe Yaris.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.