Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Sol (2003)

autoreview

Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Sol (2003)

Signalement

UitvoeringYaris 1.3 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst138.000 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Al ruim 8 jaar, en we gaan er nog verder ermee

  • 138.000 km

Wat een heerlijke auto, echt een aanrader! Voor deze klasse voorbeeldig weggedrag, ligt als een huis op de weg. Remkracht en verdeling perfect, tordeert niet bij sterk remmen en vertraagd verschrikkelijk goed. De automaat maakt het helemaal perfect, lijkt een klasse hoger te rijden. Alleen het model is wel onderhand achterhaald met haar ronde lijnen. De hoge zit geeft je het gevoel dat je in een grote auto zit, lekker ruim, veel handige opbergvakken. Kilometerteller met projectiescherm zit in het midden van het dashboard, moet even wennen maar vind het nu wel prettig. Het nadeel van de automaat is wel dat je soms ver boven de toegestane snelheid zit. Benzine verbruik is zeer gunstig te noemen, 6l/100km, ongeveer 1 op 17 's zomers. In de winter richting 7l/100km, ongeveer 1 op 15
Je moet wel sterk remmen voor drempels, wil je ervoor zorgen dat de Yaris niet gigantische klappen krijgt. Voor normaal gebruik voldoet de bagageruimte wel maar voor vakanties is ie echt te klein. Als ik de achterbank helemaal opklap, dan blijft er niet veel ruimte over voor de voorstoelen. Je zit dan wat te dicht op het stuur.

Twee mankementen zijn er geweest in 8 jaar tijd. De ontgrendeling van de automaat ging moeilijk en de rechter achterwiellager is vervangen. De originele accu zit er na 9 winters nog steeds in.

Laatste jaarlijkse beurt+APK kostte ongeveer 200 euro. Zo houd je nog geld over je hobby. De motor. Deze gaat ook mee op vakantie op de trailer achter de Yaris. Bergop moet je wel aardig wat gas geven maar de Yaris trekt het makkelijk. Ik ken geen andere auto van dit formaat die een behoorlijke aanhanger kan/mag trekken. Suzuki Swift en Opel Agila zijn bijvoorbeeld beperkt tot 200kg. Veel groter mag de auto niet zijn omdat ie dan niet samen met de motor in mijn prive parkeervak past in de parkeergarage.

Ik wil er nog wel even mee doorgaan. De auto voldoet nog steeds aan de eisen. Toch trekt de nieuwe Yaris. Het vorige model (2006-2011) had geen goede volautomaat dus dat was geen optie. De nieuwe Yaris heeft een CVT automaat en de looks zijn weer helemaal bij de tijd met de scherpere lijnen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.