Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Trend (2016)

autoreview

Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Trend (2016)

Signalement

UitvoeringYaris 1.5 Full Hybrid Trend
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst48.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vier jaar ervaring met de Toyota Yaris

  • 48.000 km

Vier jaar ervaring met de Toyota Yaris.

Ik ben in september 2016 met pensioen gegaan en het leek mij verstandig om mijn VW Polo Bluemotion in te ruilen omdat ik de komende jaren te weinig kilometers zou maken voor een diesel. Eén van de eisen voor de nieuwe auto was dat het een automaat moest zijn en verder zou het een zuinige auto moeten zijn.
Ik heb gekozen voor een Toyota Yaris 1.5 Hybrid Trend.

De auto heeft standaard de volgende opties:
Climate control, Airconditioning, Cruise control, Navigatie, Achteruitrijcamera, Automatisch groot licht, Regensensor, Mistlampen, Ledverlichting, Lane departure warning system, Brake assist en Lichtmetalen velgen.

De volgende zaken heb ik erbij gekocht:
Middenarmsteun voor, Sierstrippen aan de zijkant, Beschermstrip op achterbumper, Fietsendragerbeugel en een Verhoogde laadvloer.

Rijeigenschappen:
De auto rijdt erg prettig. Bij snel optrekken hoor je de CVT wel wat loeien maar als je gedoseerd gas geeft dan is het geen probleem. Het geluid is ook prima hoewel er wel iets rijgeluid van de banden (Dunlop) komt. De auto kan goed meekomen met het verkeer (Verbrandingsmotor van 1,5 liter). De auto rijdt bij lage snelheden veel elektrisch en als de verbrandingsmotor bijschakelt hoor en merk je dat niet of nauwelijks. Bij ca. 70 km/u loopt de motor niet helemaal vlekkeloos, je merkt dan soms een heel lichte hapering. Ik vind de stoelen prima zitten en met mijn lengte van 1,8 meter kan ik nog prima achter mijzelf zitten. Rijden in de bergen is ook totaal geen probleem.

Verbruik:
Het gemiddelde verbruik (gemeten aan de tank) is 1:20. In de winter iets ongunstiger en in de zomer iets gunstiger. In de bebouwde kom is hij erg zuinig maar boven de 120 km/u loopt het verbruik wel vors op. Op een vakantie naar Oostenrijk heb ik een gemiddeld gebruik van 1:21 gehaald.

Punten die beter kunnen:
• De achterruitwisser wist niet op de goede plaats. Als je rechts rijdt op de snelweg dan kun je de linker weghelft niet goed zien. Ik vermoed dat de achterruitwisser is uitgevoerd voor een auto met het stuur rechts. Volgens mij is dit probleem opgelost bij de nieuwere modellen.
• Bij koud weer en koude banden kunnen de voorbanden veel geluid maken als je een erg korte bocht maakt. Volgens de garage is hier niets aan te doen. Bij 46.000 km waren de voorbanden versleten en heb ik rondom nieuwe 4seasons banden (Goodyear) laten monteren. Deze banden veroorzaken beduidend minder rijgeluid dan de oude banden. Of het probleem bij koud weer ook is opgelost moet nog blijken.
• De navigatie heeft in april 2019 een nieuwe update gehad maar is ondanks dat niet altijd erg accuraat.
• De cruise control werkt pas vanaf ca. 40 km/u.
• Bij de spatborden achter zit een folie geplakt wat na verloop van tijd er niet meer mooi uit ziet. (zie ook de foto)
• Automatisch groot licht sensor werkt niet optimaal en schakelt te laat naar dimlicht. Ik gebruik hem daarom nooit.
• De auto is een beetje zijwindgevoelig.
• Vloermat bestuurderskant doorgesleten na 3 jaar. Onder garantie een nieuwe mat gekregen.
• Belasting op de trekhaak is max. 50 kg. Dit is te weinig voor 2 elektrische fietsen.

Onderhoud:
• Beurt eerste jaar. 15.000 km €175,- Geen bijzonderheden.
• Beurt tweede jaar. 26.000 km €309,- Geen bijzonderheden.
• Beurt derde jaar.38.000 km €300,-
o Nieuw ruiterwisserblad voor
o Nieuw ruiterwisserblad achter
o Nieuw interieur filter
• 46.000 km: 4 nieuwe 4seasons banden (Goodyear) €390,-
• Beurt vierde jaar. 48.000 km €350,- Geen bijzonderheden.

Al met al ben ik erg tevreden met mijn Yaris.
Ik hoop er nog lang plezier van te hebben.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.