Toyota Yaris 1.0 16v VVT-i Linea Terra (1999)

autoreview

Toyota Yaris
Toyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieur

Signalement

UitvoeringYaris 1.0 16v VVT-i Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst123.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Yaris: ideaal stadswagentje

  • 123.000 km

Eind 2018 hadden we plotseling een tweede autootje nodig. Een klein, goedkoop en betrouwbaar wagentje.
Na wat onderzoek op Autoweek bij de gebruikersreviews kwam ik uit bij de Yaris. Tendens van 99% van de reviews:
- degelijk
- betrouwbaar
- goedkoop in onderhoud

Daarna gaan zoeken. Er bleven een stuk of drie kandidaten over en "mijn" auto is gekocht in Enschede. Geen dure garage, maar een omheind terreintje met een stacaravan.
Na een proefritje 100 euro van de prijs afgekregen en daarna trots naar huis.
Eigenlijk was de auto na een half jaar niet mee nodig, maar ik was er aan gehecht geraakt. Een leuk rijdend autootje dat je mede dankzij zijn geringe afmetingen vrijwel overal kan parkeren. Ligt lekker op de weg, is zuinig (onder de 1 op 16 heb ik nog nooit gezeten en ik heb een aantal keren boven de 1 op 18 gereden, met twee uitschieters iets boven de 1 op 20).
Onderhoud? Erg goedkoop. Ik ga twee keer per jaar naar de "garage". In april om de winterbanden door de zomerbanden te verwisselen en in oktober weer voor de winterbanden en de APK en onderhoud.
Naast de slijtageonderdelen (ruitenwisserbladen, accu) en regulier olie en filters wisselen is er niets aan de hand. Gewoon starten en rijden en verder "kein keloel" zoals Ernst Happel dat ooit eens mooi zei.

De auto wordt voornamelijk gebruikt in en om Zutphen, met soms een enkel uitstapje op de snelweg. Daar voelt de auto zich minder thuis, bij 100 km/u zit je ruim boven de 3.000 toeren per minuut en dan is de auto behoorlijk lawaaiig. Bij 80 trouwens ook, maar dat terzijde.

Onze beide dochters zijn ook gek op de Yaris en de auto mag niet weg: zij willen er graag in rijden wanneer ze hun rijbewijs halen...

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.