Toyota Starlet 1.3i Friend (1991)

Toyota Starlet 1.3i Friend (1991)

UitvoeringStarlet 1.3i Friend
Bouwjaar1991

Ik heb deze Starlet 1.3 i Friend gekocht bij een handelaar bij Rotterdam. Via internet had ik al wat gegevens van deze auto. Na een andere Starlet te hebben bekeken bij Eindhoven (waarvan de aanduiding op het kleppendeksel niet te lezen was vanwege de oliesmeer) ben ik na een telefoontje doorgereden naar R\’dam.
Tijdens de proefrit zijn we meteen naar het postkantoor gereden om de auto over te schrijven.
De auto had de gebruikelijke roest aan de achterklep, maar ik kreeg een goede achterklep in dezelfde kleur (wit) erbij.
Daarna zonder radio teruggereden naar Zuid-Limburg (wat me nog erg meegevallen is)

De eerste tijd heeft de auto probleemloos gereden.
Echter na een tijdje (bij ca 120000 km) was de auto niet meer vooruit te branden, begon olie te zuipen, wolkjes achter de auto etc.

Van alles gecontroleerd en uiteindelijk maar een nieuw blok in de Starlet gelegd.
Dit blok had 114000 km gelopen en functioneert nu nog steeds perfect.

Wat nu de oorzaak van de problemen is geweest, is nog steeds een raadsel.

Verder zijn er bij 115000 km 4 nieuwe schokdempers onder de auto gemonteerd. Ongelofelijk hoe de wegligging daarvan opknapt.

Ik ben nu bezig een setje lichtmetaal op te knappen, zodat ik wat bredere banden voor een betere wegligging onder de auto kan leggen. De standaard bandjes zijn wel erg \’waggel\’. (lijkt net mijn oude Eend)

Wat betreft comfort, moet je niet veel verwachten. Er is vrij veel rumoer binnenin vanwege de gebrekkige isolatie. Echter voor een instapmodel van begin 90-er jaren valt dit alleszins mee.

Voor de rest heeft de auto me nog nooit laten staan en ik verwacht niet dat dit ook gaat gebeuren.

Motorschade
4 nieuwe schokdempers