Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • RAV4

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2017) #2

autoreview

16
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2017) #2
Leo Mouton
  • Leo Mouton10
  • Gebruikersreview
1 februari 2021 om 12:07
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst52.000 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jaarverslag 2020 Rav4

  • 42.000 km
  • 14 januari 2021

Na 170.000 probleemloze kilometers in 8 jaar in een Toyota Verso, als vanzelfsprekend weer voor een Toyota gekozen. Nu viel ons oog op een Rav4 Executive Hybride AWD full options uit 2017 met 20k op de teller, die te koop stond bij een autobedrijf in Rhoon dat gespecialiseerd is in geïmporteerde suv's. Het prijskaartje toonde een bedrag dat 5000 lager lag in vergelijking met de prijzen van de door Toyota dealers aangeboden Nederlandse voertuigen.
Alle opties? Dan bedoel ik ook álle opties: elektrisch schuif-/ kanteldak, eigen wifi, standkachel, marterafweer, verwarmd stuur, afneembare trekhaak, dakrails, treeplanken, enzovoort bovenop de toch al zeer volledig uitgevoerde Executive uitvoering. Voertuig was dealeronderhouden en aantoonbaar schadevrij en na een proefrit waren wij èn de auto verkocht.
De Rav4 rijdt zeer comfortabel en nodigt vooral uit tot cruisen binnen de snelheidslimieten; de goed gevormde, verwarmbare lederen stoelen zitten heerlijk en de 200 pk en de all wheel drive doen hun werk perfect, ondersteund door een groot aantal veiligheidsfeatures zoals grootlicht assistent, rijstrook assistent, dynamische cruise control, rear cross traffic alert (dat kruisend verkeer bij achteruit rijden heel snel en adequaat signaleert) en een pre collision systeem, zeg maar een anti-bots systeem dat de auto zelfstandig doet remmen bij een dreigende aanrijding) dode hoek sensor en de 360 graden camera.
De hybride motor schakelt zonder dat je het merkt tussen elektrisch rijden en de verbrandingsmotor en houdt daarmee het verbruik binnen de perken. We verbruiken gemiddeld 1 op 15 en als je je best doet in de stad en de 60 km zone kom je richting de 1 op 20. Niet slecht voor zo'n grote en zware bak!
Het interieur is mooi en smaakvol, al houdt de geluidsinstallatie, een JBL Greenedge, niet over en kan deze worden gekwalificeerd als 'voldoende'.
De standkachel of parkeerkachel is echt heel comfortabel. Vanuit huis zet je met een druk op de knop de parkeerkachel aan op een koude winterochtend en na de standaardtijd van 30 minuten zijn de autoruiten ontdooid. Als je dan instapt merk je dat het koelwater warm is, dus de kachel blaast meteen warme lucht en je kan met de elektrische motor stilletjes de wijk uitrijden. Als de Webasto-parkeerkachel niet gebruikt wordt en het koelwater en de auto koud zijn, zal de verbrandingsmotor meteen worden ingeschakeld na het starten totdat de auto op temperatuur is. Elektrisch rijden lukt tot aan een snelheid van ongeveer 70 km per uur in combinatie met heel weinig gasgeven en een warme motor. Bij harder rijden of sneller accelereren schakelt heel soepel de verbrandingsmotor bij en ben je, dankzij de 2,5 liter viercilindermotor, snel vertrokken.
De auto is voorzien van een grote hybride accu en een kleine 12V accu. Deze laatste controleert het systeem bij starten en geeft de hybride-accu vrij en werkt dus als een soort relais. Op een recente koude winterochtend bleek dat deze 4 jaar oude 12V accu onvoldoende capaciteit over had om de parkeerkachel 45 minuten te laten draaien nadat ook het ingebouwde alarm en de marterafweer gedurende de koude nacht al van de accuspanning hadden gesnoept. We hebben de 12V accu laten vervangen (120 euro) en sindsdien zijn er geen problemen meer. Jammer is, dat in de kofferruimte geen ruimte is om een accu met grotere capaciteit in te bouwen, anders hadden we daar zeker voor gekozen. De auto bevalt zeer goed en is erg prettig in het dagelijkse gebruik, mede door de elektrische verstelling van de bestuurdersstoel met 2 geheugens en de elektrisch bedienbare achterklep.
We hebben de Rav4 bij aflevering een Waxguard behandeling laten geven. Verwacht hier geen wonderen van, maar het lijkt alsof de auto toch wat minder vuil aan zich hecht en zich gemakkelijker laat wassen of door de regen laat schoonspoelen.
Binnenkort staat een rit met een zware, volgeladen, dubbel-assige aanhangwagen (totale massa 1640 kg) op het programma. Ik zal daar in mijn volgende bijdrage over berichten.

rijden met aanhangwagen

  • 52.000 km
  • 12 maart 2021

(vorige review aangepast en in tweeen geknipt voor een beter overzicht)
Inmiddels is de rit met de dubbelassige aanhangwagen achter de rug. Met de lege aanhangwagen noteerde ik een verbruik van 1 op 13, terwijl normaal 1 op 16 gemakkelijk te halen is als je solo rijdt. Ik merk wel dat de buitentemperatuur behoorlijk van invloed is op het verbruik (en waarschijnlijk dus ook op de accucapaciteit).
Na een half uurtje 'leeg' rijden werd de aanhangwagen volgestort met zand en kon de échte rit beginnen. De Rav4 bleek geen enkele moeite met de aanhangwagen te hebben; je merkt wel dat het uitschakelen van de verbrandingsmotor en het elektrisch rijden dan niet meer gaat omdat er veel kracht gevraagd wordt. Na een klein uurtje rijden bleef het verbruik steken op een kleine 1 op 12. Viel mij heel erg mee. Op de snelweg rijden met de aanhangwagen is heerlijk met de adaptive cruise control. Je rijdt lekker met iets meer dan 90 km op de teller met de vrachtauto's mee. Niet inhalen en niet ingehaald worden, dat rijdt het prettigst voor iedereen met zo'n zware vracht. Aanhangwagen was iets smaller dan het trekkende voertuig, maar door de achteruit-rij-camera was het makkelijk manoeuvreren. Ook lekker is dat je de parkeersensoren eenvoudig met de knoppen op het stuur uit kunt zetten; dat voorkomt een continue gepiep bij het achteruitrijden.
Samengevat: goed bevallen en verbruik netjes binnen de perken. De demontabele trekhaak laat ik lekker zitten; wie weet voorkom ik zo parkeerschade door onbekenden.
Nog steeds erg blij met de auto en onderweg naar de 60.000 waar een grote beurt wacht.
Oh ja, ook een tracker uit China weggeborgen in de auto. Werkt heel goed; bij het openen van een portier en bij het wegrijden krijg ik een seintje op mijn smartphone. Op een groot parkeerterrein Frankrijk ben ik in het verleden wel eens heel lang aan het zoeken geweest naar mijn Previa, maar dat zal nu niet meer zo snel gebeuren. Ik zie het maar als een extra stukje beveiliging bovenop het fabrieksalarm. Kilometerstand vordert gestaag :-)

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Toyota RAV4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota RAV4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

INFO
Toyota
Toyota
Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Comfort (5D/6H)
€ 549
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Active (5D/6H)
€ 594
Stel samen ▸
Arval
Arval
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Dynamic (5D/CVT)
€ 772
 
Toyota RAV4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic

    • 2019
    • 51.024 km

    € 35.995

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic

    • 2019
    • 48.000 km

    € 37.400

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive, BSM, Leder, Stoel, Voorruit & Stuur verwarming, Premium Pack!

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive, BSM, Leder, Stoel, Voorruit & Stuur verwarming, Premium Pack!

    • 2019
    • 65.000 km

    € 37.350

Meer Toyota RAV4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Toyota RAV4 / Suzuki Across

    88
    • 7 februari 2022

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota RAV4 specificaties
  • Toyota RAV4 occasions
  • Toyota RAV4 video's
Advies en informatie
  • Toyota RAV4 tests
  • Toyota RAV4 gebruikersreviews
  • Toyota RAV4 index
PREMIUM
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 pk 4x4 - Toyota Rav4 2.5 Hybrid AWD

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 pk 4x4 - Toyota Rav4 2.5 Hybrid AWD

Toyota laat geen gelegenheid onbenut om te benadrukken dat de diesel geen toekomst meer heeft...

Lees meer
 

Toyota RAV4 reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2016)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2016)

    5
    • 2 november 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2017) #2

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2017)...

    16
    • 1 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD First Edition (2016)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD First Edition...

    10
    • 9 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Style (2017)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Style (2017)

    7
    • 22 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2016)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2016)

    5
    • 9 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2016)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2016)

    30
    • 18 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Style (2016)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Style (2016)

    3
    • 30 april 2018
meer reviews
Rij-impressie - Toyota RAV4 Hybrid

Rij-impressie - Toyota RAV4 Hybrid

88

Toyota mag dan al jarenlang met hybrides bezig zijn, de RAV4 moest het tot voor kort zonder...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    • 26 april 2022
  • Achtergrond
    Toyota RAV4 EV: de verre voorloper van de bZ4X

    Toyota RAV4 EV: de verre voorloper van...

    14
    • 26 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Black Edition (2022)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Black Edition...

    • 9 februari 2022
  • PREMIUM
    Kia Sportage vs. Toyota RAV4 - Dubbeltest

    Kia Sportage vs. Toyota RAV4 - Dubbeltest

    • 8 februari 2022
  • PREMIUM
    Toyota RAV4 PHEV - Test

    Toyota RAV4 PHEV - Test

    • 4 januari 2022
  • Nieuws
    Waarom Mazda en Suzuki modellen van Toyota nodig hebben

    Waarom Mazda en Suzuki modellen van Toyota...

    37
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2020)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2020)

    4
    • 6 december 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    2
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive Business (2012)

    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive...

    3
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over komend jaar

    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over...

    109
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    37
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit alle hoeken

    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit...

    47
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    64
    • 28 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden