Toyota Corolla 2.0 D4-D 90 Linea Sol (2003)

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota Corolla - interieurToyota Corolla - interieur

UitvoeringCorolla 2.0 D4-D 90 Linea Sol
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003

Ik heb deze wagen nogal vlug aangekocht, het was het showroommodel en ik wou m’n vorige wagen zou vlug mogelijk vervangen door de hoeveelheid problemen. Wetende dat toyota een merk is met een zeer goede reputatie had ik besloten de corolla te nemen. Ik vond het een mooie wagen en hij was goed uitgerust. Het enige nadeel was dat hij een zware motor had (2000cc). Ondertussen na 3 jaar heb ik al een pak kilometers achter de rug en kan ik toch al zeggen dat ik m’n auto ken. Het is een goede wagen waar je geen problemen mee hebt , baanvast en betrouwbaar. Je mag natuurlijk niet verwachten dat je met een sportwagen rijdt. Het is en blijft een gewone wagen waar je geen uitzonderlijke prestaties mag van verwachten. Toch heb ik er al veel plezier aan beleefd en kan ik wel stellen dat ik tot rust kom in dit voertuig. Iets wat van zijn voorganger niet kon gezegd worden. Het enige echte nadeel aan deze wagen is en blijft z’n zware motor voor het beperkt aantal pk’s. Je hebt dan een 2000cc, je betaalt ervoor maar je hebt het vermogen niet.Op vlak van verbruik is de wagen ook niet echt een topper, ik heb nu een gemiddeld verbruik van 6,5l, 1:15 wat ik toch véél vind in vergelijking met z’n voorganger die het deed met 5,5l 1:18.

De enige problemen die ik nu heb gehad waren niet groot :

*Dichting ruit bestuurder was vervormd (direct gratis vervangen door dealer)
*Sensor brandstofinspuiting ging in veiligheidsmodus (ook gratis vervangen oorzaak was slechte diesel)

*update al van tijdens de aanschaf van m’n auto was er een klein luchtbelletje zichtbaar in het lakwerk naast de nummerplaat op de voorbumper.Ik had daar geen last van dus liet ik dit probleem ook terzijde.Nu is het luchtbelletje tijdens een wasbeurt open gebarsten en is de verf beginnen afschilferen. Wat resulteert in een zwarte vlek met een minimum omtrek van 6cm . Nu heb ik contact opgenomen met mijn dealer en bleek de ’5 year warranty’ van Toyota te beschikken over een schemerzone. Waarin bepaalde delen maar over 3 jaar waarborg beschikte waaronder verschade. Dus nu heb ik een groot minpunt aan mijn wagen en kan dit niet worden verholpen.