Toyota Corolla 1.6 16v VVT-i Linea Sol (2003) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla 1.6 16v VVT-i Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 153.000 km |
KM-stand laatst | 282.132 km |
Saai maar degelijk
- 203.000 km
Na erg gelukkig te zijn geweest met onze Honda Logo kwam er na 3 jaren toch een einde aan deze relatie. De Honda moest wat onderhoud hebben en eigenlijk waren we wel toe aan een iets comfortabelere auto met airco. Na lang speuren vonden we via het net deze Corolla. Hij stond te koop bij een universele dealer in het Noorden des lands. Na de proefrit waren we overtuigd. Dit ging hem worden. De auto was voorzien va een verse APK en had daarbij ook een grote beurt gehad, kortom, betalen en gaan! Na een 1,5 jaar met de Corolla op pad te zijn kan ik niet anders concluderen dan dat mijn ouwe heer het toch bij het rechte eind heeft gehad. "Saai? Ja, dat klopt mien jong, maar oh zo betrouwbaar. Neem dat maar van mij aan." In het afgelopen jaar heb ik met de Corolla ruim 50.000 km gedraaid waarbij de auto uiteraard een kleine beurt heeft gehad maar behoudens het reguliere onderhoud is de auto tot nu toe vrij van defecten. De auto is net terug geweest bij de dealer waar hij vandaan kwam en ook bij deze APK keuring kwam er weinig aan het licht. Een defecte stadslamp was alles dat men kon vinden. De auto heeft een beurt gehad en staat op vers schoeisel (Vredestein Alltrac) waardoor ik nog wel 500 euro mocht aftikken maar ook dit schaar ik onder regulier onderhoud.
Alles werkt naar behoren (Climate control is steenkoud) en de auto doet het gewoon goed. Zonder poespas van A naar B en daarbij is hij niet erg dorstig (1 op 16,7).
Gaat nog steeds voor de wind
- 203.000 km
Hierbij even een update van de Corolla. De auto blijft zonder morren zijn werk doen. Buiten de reguliere beurten om is er verder weinig te melden. De standaardradio vertoont wat kuren, het ontvangst is af en toe wat minder, en het lampje rondom de sigarettenaansteker is uit. Dat is het eigenlijk wel. Het motorblok is kurkdroog, de auto verbruikt nauwelijks olie kortom we zijn er nog steeds hartstikke blij mee. Doordat de radio wat stoort overweeg ik om er een aftermarket android radio in te zetten, wellicht heeft iemand daar ervaring mee? Ondanks dat ik veel kilometers maak (40.000 km p.j.) en daardoor dacht om te gaan dieselen blijf ik toch eerst maar doortuffen in de Corolla. Dit lijkt voor nu de goedkoopste optie. Mocht er nog iemand tips hebben omtrent een in te bouwen cruise control dan houd ik mij aanbevolen.
Op naar de 3 ton?
- 282.132 km
Tijd voor een update. De Corolla heeft inmiddels dik 282 duizend km gedraaid en heeft dat zonder enig morren gedaan. Recentelijk nog wel de wegenwacht op bezoek gehad vanwege een kapotte pit in de koplamp maar dat was het dan ook wel. De auto krijgt op tijd de beurtjes en blijkt dus echt een trouwe metgezel te zijn. Voorlopig blijven we dan ook nog wel even doortuffen in de Corolla. De afschrijving is nagenoeg nul en het verbruik ligt gemiddeld rond de 1 op 16,4. De radio vertoont nog wel steeds kuren met een matig ontvangst maar ik heb eigenlijk geen idee of dat nu aan de radio ligt of aan de antenne. De hele unit verwijderen lijkt me nogal een klus dus laat ik het maar even zo. Voorts kwam ik er laatst achter dat ik ook nog mistlampen in de voorbumper had zitten. Inmiddels heb ik het aan- en uit knopje gevonden maar ik krijg ze niet werkend. Oplossingen zijn welkom!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.