Toyota Camry 2.4 16v VVT-i Linea Sol (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Camry 2.4 16v VVT-i Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 98.000 km |
KM-stand laatst | 108.000 km |
zie andere review en update na een half jaar rijde
- 98.000 km
Deze review betreft dezelfde auto waar al een review van is. Maar ik kan die niet meer in mijn profiel zetten en wijzigen, omdat ik toen een ander account had. Vandaar een andere review, zodat die ook in mijn profiel staat.
Na er een half jaar (en 10.000 km) in gereden te hebben, even een evaluatie.
pluspunten
- stille motor
- ruim interieur
- enorme kofferbak
- veel verkocht in de VS (dit model), dus betrouwbare ervaringen
- zeer comfortabel en compleet
- erg luxe stoelen
- ingebouwde navigatie (+ uitstekende geluidsinstallatie)
minpunten
- ruimte achterin kan beter voor zo'n auto
- banden iets te sportief
- saai dashboard, heel gewoontjes
- veel knopgedruk climate-control bijv. om ruiten te ontwasemen
- lampjes en gadgets gaan snel stuk
- hoog benzineverbruik in stadsverkeer/filerijden
- voorpartij raar
reparaties in garantieperiode.
- 108.000 km
Na 108.000 kilometer begin ik te beseffen wat ik voor prachtding in huis heb. Betrouwbaar als wat, en superstil. Het comfort maakt me verlegen. Ok, genoeg gejuichd, er zijn ook wat minpuntjes.
Bij de aanschaf bleken er wat zaken aandacht nodig te hebben. Gelukkig was er een jaar garantie, dus op naar de garage. De punten:
1. Geen reservesleutel. Dealer zou die aanvragen. Duurde driekwart jaar, na herinnering. Maar hij is er! Geen foutcode.
2. Automatische kofferklep werkt niet (afstandbediening op sleutel). Opgelost, keurig!
3. Snoeren bungelen onderuit het stuurkolom. Opgelost.
4. Dashboardlampjes zijn hier en daar op. Dit blijkt een moeilijk punt. Na twee keer terugkomen blijkt de voorraad niet toerrijkend of ze passen niet. Nog niet opgelost.
5. Een derde aansluitingspunt veiligheidsriem op de achterbank ontbreekt. Gerepareerd.
6. Regensensor werkt niet. Vervangen. En werkt naar volle tevredenheid!
7. Electrische antenne werkt niet. Geheel vervangen, maar hij gaat er maar deels in, er blijft vijf centimeter boven bij uitschakelen. Bij inschakelen hoor je een raar gerommel. Niet goed dus.
Probleem is waarschijnlijk dat er maar weinig van rondrijden in Nederland.
Na bijna een jaar rijden in deze Camry kan ik het volgende beeld schetsen:
- opvallend: de enorme stilte in de auto, ook bij hoge snelheden.
- opvallend: de soliditeit, het massale van de auto als je er in rijdt.
- opvallend: het zitten er in, je rijdt als een koning. Wat een stoelen
- lastig: gevoelige stuurbekrachtiging. Als je wat vermoeid bent, wil dat wat lastig zijn.
- kosten: hoog benzinverbruik in de stad. Laag benzineverbruik op de highway
- tussendoor: nooit olie checken, niet nodig, koelvloeistof en zo.
- de gadgets: Airco ++, leer +/- (kreukelt een beetje), Automatic aircontrol +/- (lastig en bij warme dagen gaat de fan op vol met airco aan), regensensor ++, automatische koplampen - (gaan pas aan als het echt flink schemert, in de tunnel pas na enkele minuten)
- voor vrouwlief ++++ (regelbare lampjes in de spiegeltjes! Geweldig!!! Wie heeft dat bedacht? en genoeg ruimte)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren