Toyota Camry 2.5 Hybrid Premium (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Camry 2.5 Hybrid Premium |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 30.990 km |
KM-stand laatst | 45.763 km |
wat een bak
- 30.990 km
Toen ik opzoek was naar een vervanger voor mijn Prius 4,kwam deze wagen op mijn pad. Naar lang zoeken op Autoweek gevonden in Emmen met 30990 km op de klok.
Mijn eigen garage heeft hem daar opgehaald en even nagekeken.
De keur beigé bleek de Camry uitstekend te staan.
Telkens als ik hem ergens neer zet kijk ik met plezier naar deze mooie sedan.
Eerste indruk.
Wat een bak,ik vindt hem erg mooi maar moest toch wel even wennen aan de afmetingen.
Comfort.
Eerlijk de Lexus gs 300 was een heerlijk comfortabele auto,maar deze verbaast mij door de rust aan boord.
De voor mij heerlijke stoelen zijn goed instelbaar(geen geheugen). De 3 klimaatzones zorgen dat de passagiers zich lekker thuis voelen in de auto.De vering is comfortabel zonder deinerig te worden. Achterin kunnen ze de rugleuning verstellen de radio bedienen en de zonnenschermen achter op de zijdeuren weren het nodig zonnen licht.Ruimte op de achterbank en de koffer zijn voldoende.
Wel mis ik wat aflegmogelijkheden voor klein spul.
Prestaties.
De 2.5 Hybrid komt met zijn 218 pk goed van zijn plek maar verwacht geen wonderen. Als hij er voor gaat kan hij onverwacht snel en hoorbaar zijn.
Met mijn "ouwelullen"rijstijl is hij heerlijk rustig en zuinig.
Door de bank genomen 5 l/100 km,volgens de computer.
Het hoogste verbruik gescoord op de Duitse Autobahn 140-160 was 7l/100km.
Betrouwbaarheid.
Na ruim 6000 km natuurlijk niet veel over te zeggen. Hij ziet en rijdt als nieuw. Zelfs de binnen kant van de tankklep. Wel een setje winterbanden besteld,met velg.
Kosten.
Ok hij is de duurste die ik ooit gekocht heb maar naast de winterbanden geen extra kosten gehad.
Kort om een mooie kwalitatief goede comfortabele wagen met een betaalbaar verbruik.
een jaar verder
- 42.880 km
Het jaar is voorbij gevlogen en de Camry bleek een trouwe partner.
Het verbruik steeg in de winter(Michelin Alpine 5) van 5 naar 5.6 l/100km.
Ondertussen heeft hij de zesde jaarbeurt gehad (642,- euro) en zitten er nieuwe zomerbanden onder (Michelin Pilot sport 5). Navigatie is bijgewerkt en de tankklep gesmeerd( deze bleef zich direct na het openen dicht trekken. Toch pijnlijk bij een Duitse pomp dat ik met mijn kleine beentjes net niet op tijd was om de klep te openen).
Zo gaan we het tweede jaar in. Ik vind hem nog steeds prachtig en zo lang dat zo is mag hij blijven,uiteindelijk is dit auto 47 voor mij!
APK
- 45.763 km
Vandaag dus voor de apk,tevens de airco check laten doen.
Na een uurtje wachten was alles geregeld. De ruitenwissers waren niet meer de beste en dus werden ze vervangen( 78,22 euro).
Even terug naar de vorige beurt,daar kreeg de Camry Michelin pilot sport5 banden. Deze maken beduidend minder geluid dan de Dunlops. Hij stuurt een stuk strakker en ondanks het woordje" sport" in de naam zijn ze erg comfortabel.
Mijn verbruik staat nu op 5,2/100 hoop dat het nog wat daalt.
Voor de rest is voor mij nog elke rit groot of klein ,genieten.Ik vind het nog steeds een enorme mooie wagen.
Enige waar ik me een beetje aan erger is de kras gevoeligheid van het harde plastic aan de deur panelen. Wie weet een goede methode deze te verwijderen.
Binnenkort mag de Cam weer op de grote baan Belgische kust met volle bezetting,ik kan niet wachten
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.