Toyota C-HR (2021)

autoreview

Toyota C-HR (2021)
Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)Toyota C-HR (2021)

Signalement

Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst34.000 km
Lezerswaardering: 72%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een mooie gave auto

Na 6 nieuwe Renaults was het tijd voor wat anders mede door de houding van de dealer heeft ons doen besluiten om na ruim 14 jaar naar een ander merk te gaan kijken.
Nu vond ik de eerste CHR al een hele gave stoere auto maar daar bleef het bij , helemaal nadat we bij een dealer in Almelo waren geweest die onze auto van 2 jaar oude , gezien de inruil die hij gaf, niet in wilde ruilen denk ik.
Dus alles op een laag pitje gezet , totdat ik op internet zat te surfen de de CHR GR tegenkwam WOW wat een gave mooie auto. Je kon een inruil voorstel aanvragen en dat heb ik gedaan met in het achterhoofd het bod van de vorige Toyota dealer.
Ik werd netjes terug gebeld door een hele vriendelijke jongeman die vroeg of ik serieus belangstelling had en zoja ik dan foto's van onze auto op wilde sturen ivm het inruilvoorstel.
Nu is dit voor ons de eerste keer dat je in eerste instantie niet langs de dealer gaat maar alles via internet ging, we hadden er niet zoveel vertrouwen in eerlijk gezegd.
In de loop van de middag de offerte en toen we de mail opende was ik positief verrast, dusdanig dat ik gebeld heb met van Leussen in Raalte, ik heb ook eerlijk gezegd dat ik positief verrast was en dat ik graag wilde proef zitten en dat eventueel een proef rit.Proefzitten? ja ik ben namelijk 5 keer aan mijn rug geopereerd en de stoel is dus belangrijk. Zo gezegd zo gedaan en wij de volgende dag naar Raalte en daar stond hij in de showroom te glimmen pffff wat een mooie auto echt .
Ik heb ongeveer 15 minuten gezeten en alles ingesteld en na 15 minuten weet ik wel of een stoel goed zit voor mij en het grote voordeel ; alles elektrisch verstelbaar en dat is voor mij een heel groot voordeel.
de leuning, de lumbaalsteun, zitten aan de voorkant, omhoog, omlaag, na voor en na achteren en top en de franse auto's zitten toch wel goed maar deze echt top.
Nou rijden maar en na een kilometer hadden we al zoiets van ....super , nog nooit een hybride gereden maar positief verrast het is een 1.8 en de automaat is wel even wennen. Teruggereden na een kilometer of 10 denk ik , halverwege even geruild van plaats met mijn vrouw en ook zij vond het prettig rijden , wel wennen in vergelijking met de automaat van de Scenic maar went gauw.
Bij de dealer de koop afgerond en de week erop kon de CHR GR opgehaald worden.
Op 12 maart was het zover .......

3weken verder

  • 850 km

We zijn nu een kleine 3 weken en 800 kilometer verder.
Oja heb de CHR wel een glas coating laten geven via de dealer bij auto restyle Popping en mag ook wel eens gezegd worden dat dit super netjes gebeurd en en na de eerste wasbeurt heb je pas door hoeveel gemak je ervan hebt echt top, weet dat daar de meningen over verdeeld zijn maar deze echt goed en ik heb best wel vergelijkings- materiaal maar dat is een ander verhaal.
De eerste paar keer is het in en uitstappen even wennen , de auto is iets lager dan de Scenic maar de in en uitstap is anders en ik heb er totaal geen probleem mee gezien mijn handicap. Het starten , ja dat is wennen want je hoort niets en je rijdt ook zo stil weg hele aparte ervaring, we rijden rustig maar wel verschillende toeren en snelheden wat ben nog van de oude stempel en toch maar iets van inrijden ;-), de adaptief cruisecontrol is eerst erg wennen maar werkt wel erg fijn ook de afstand die je in kunt stellen naar je voorganger is wel prettig, bediening van de knoppen en display is gewoon een kwestie van wennen en testen, instellen van de telefoons en applecarplay is simpel zelfs met mijn 60 jaar hahaha.
Het rijden is een hele andere ervaring en je gaat nu , bewust of onbewust , letten op je rijstijl want je wilt toch ook proberen zo zuinig mogelijk te rijden zonder een slak in het verkeer te zijn en dat lukt best volgens mij 6,5 op 100 alleen ben ik er nog niet helemaal achter hoe je het acuele verbruik kunt zien tijdens het rijden, maar ook dat vinden we wel.
Zicht rondom valt ons erg mee je moet inderdaad vooruit kijken op bv fietspad als je afslaat maar dat deden we al, kleinkinderen kunnen mee in hun stoeltje maar het is geen echte gezinsauto maar dat hoeft in ons geval ook niet meer. de bekleding echt super mooi de gadgets zoals op de foto is te zien dat er tekst op de straat staan als het donker is leuk gevonden, spiegels zie je meer dan genoeg in , binnen spiegel dimt automatisch erg prettig, automatisch groot licht assistent kan maar heb ik uitstaan. Het instellen van de stoel is erg prettig had ik geprobeerd maar moet zich toch maar bewijzen in de langere ritten en dat is erg prettig.verder tot nu toe heel erg blij met de auto en zal proberen updates te plaatsen.

nu over de 1000 kilometer

  • 1.150 km

Nou we hebben nog steeds geen spijt van de overstap naar de CHR, inderdaad is het een hele andere auto dan de Scenic en ik wil en mag deze auto's niet vergelijken maar schijnbaar vindt niet iedereen de CHR mooi maar dat terzijde.
Ben nog steeds erg enthousiast over het hybride systeem en de rijeigenschap van de CHR, kreeg de opmerking dat ik even bij een andere dealer de Captur had moeten testen, maar ik dat al gereden in de Captur en de zit is voor mij niet goed , stoel is te hard en niet goed instelbaar voor mij, kan niet voor een ander praten is mijn ervaring. Plus we wilde geen hybride met stekker want daar hebben we geen mogelijkheid voor.
Heb verbruik nog steeds met gemak 1 op 20 wel veel stadsritjes maar dan nog , we zijn erg blij met deze cijfers.
Het instellen van de stoel is nog steeds een van de dingen waar ik er blij mee ben en dan de stoelverwarming.... wie had gedacht dat we die in april nog zouden gebruiken ;-) maar wel heerlijk. het automatisch inparkeren nog niet gebruikt/ nodig gehad, de ontwazeming is top van de ruiten, de led verlichting ook super hoor maar dat waren we al gewend van de Scenic maar deze zijn net iets beter vinden we qua opbrengst, de alcantara leren stoelen zijn wel super gaaf en stoer hoor passen precies bij de auto net zoals de zwarte hemel echt super sportief.
Kortom ook het ritje naar Assen vanuit onze woonplaats via de snelweg ging heel relaxed. Kortom wij hebben er totaal geen spijt van en vinden het een super fijne auto en inderdaad je vindt hem mooi of niet , tussenweg is er niet maar gezien de reacties in onze omgeving vinden de mensen het een stoere gave auto en dat vinden wij dus ook.

3000 kilometer verder

  • 3.000 km

We zijn nu 3000 kilometer en bijna 3 maand verder en ben steeds enthousiaster geworden.
De stoelen en met name de bestuurders stoel met alle mogelijkheden om te verstellen elektrisch zijn voor mij super, ook tijdens het rijden even de lumbaalsteun verstellen bijvoorbeeld.
We rijden best veel in de stad en dan is het verbruik met gemak 1: 20 wat wel lekker is hoor, en heel eerlijk ? Dat elektrisch rijden is wel lekker hoor , ik zou zeker kunnen wennen aan een elektrische auto .

Het is geen echte gezinsauto dat moet je voor de Corolla gaan denk , we hebben er 2 kinderzitjes in zitten om de kleinkinderen naar school te brengen en dan gaat prima hoor.
Het sturen en de wegligging is echt top , maar dat is dan ook mijn mening en we komen uit een hogere auto dus misschien niet helemaal eerlijk de vergelijking , bochten gedrag en stabiel er zit alleen een zielige claxon op haha ach ja waar heb je het over. Een puntje van irritatie is dat je de zender zomaar verzet omdat de met je linkerhand vrij snel op de knop op het stuur drukt en dit niet in de gaten hebt, maar nu weten we dat als er een andere zender op staat je even het knopje omlaag aantikt en de juiste zender staat er weer op.

Krijgen veel complimenten over de auto en heel eerlijk …..je vindt het mooi of niet, tussenweg is er niet.
De verlichting is echt top wat ik wel mis is dat de achterlichten het niet doen als de dagrijverlichting aan is, was bij de Renault wel, dus bij regen of slecht weer doe ik dan de gewone verlichting wel aan.
Het zicht waren we eerst nog wel sceptisch over maar zicht naar achteren is prima , de felle waarschuwing in je spiegels dat er nog wat in de dode hoek ziet echt top.

Merk wel dat er veel jochies een wedstrijdje willen doen omdat er GR op staat en de auto heel sportief oogt, ach laat ze ? op mijn leeftijd heb ik alle tijd ? wij deden dat ook toen we jong waren met onze GTI of als je op de motor was wilde ook iedereen winnen , blijft leuk zolang het veilig kan.

Het grote scherm werkt naar behoren en het JBL sound systeem is echt super.

Zijn er ook negatieve dingen aan de auto ? JA ….. moet nog steeds tanken ? nee we hebben er totaal geen spijt van en iedere keer als we naar de auto toelopen blijf ik het een “ vette bak” vinden

Cruise control

  • 3.000 km

Oma nog even een aanpassing en die gaat over de adaptieve cruise contro,
Eerst heel erg wennen maar als je een keer weet hoe het werkt is het echt fijn om mee te rijden, wel in de gaten houden dat wanneer je een afslag neemt en er geen verkeer mee voor je zit en het stond ingesteld op 100 km per uur maar je zat achter verkeer dat 85 km per uur reed , de auto ineens gas gaat geven op de uitrit, even aanwennen om het dat even uit te zetten.
Maar verder super relaxed op 100 km wegen , zijn ze allemaal tegenwoordig?, want mensen hebben de gewoonte om steeds iets langzamer te gaan rijden en dan ineens weer 100 en dan-SST de auto zich heerlijk aan dus geen gezeur van gas bij of afremmen en gaat zelfs tot stilstand heb ik geprobeerd.
Zo dat was even de aanvulling

zuinig rijden

  • 5.100 km

Ja we zitten alweer in augustus en er staat 5100 op de teller, niet schokkend maar we zijn nog steeds blij met onze keus.
Bij de aankoop vertelde de verkoper dat we er straks een sport van maken om zuiniger te gaan rijden, ik dacht ; mooi laten kletsen met zijn verkoop praatje, maar eerlijk is eerlijk ; hij heeft gelijk, je kijkt op je monitor en thuis in de Toyota app op je telefoon want daar kun je precies zien hoe zuinig , of niet zuinig , je rijdt.
Je laat eerder je gas los, remt gelijk, dit alles zonder het overige verkeer te hinderen, optrekken gaat rustiger en .....het werkt.
Boven bij de foto's heb ik de afbeelding geplaatst zoals ik die zie in de app en dat zijn toch leuke getallen toch?
Ook de adaptief cruise control is wennen maar rijdt super relaxed, laatst een ritje Assen en op de 80 en 100 km wegen is dit wel een uitkomst hoor.
Tor zover deze update , wilde het toch even melden

Afscheid na 4 jaar van de CHR GR

  • 34.000 km

Na 4 jaar , zonder problemen gereden in de CHR, komt de tijd voor afscheid.
Ik had eerder reviews moeten bijhouden maar dat is er niet van gekomen door omstandigheden en gewoon niet aan gedacht.
We hebben er 34000 kilometer mee gereden zonder ook maar 1 probleem, nee dat is niet waar; de auto wilde een maand geleden niet starten…..acuu leeg, nadat de pechdienst met een start acuu de boel weer tot leven wekte heb ik er een nieuwe acuu in laten zetten, dealer was zo coulant om het Sam Sam te doen. Auto te lang stil gestaan? Acuu op? Zeg het maar , dit schijnt meer voor te komen en omdat ik afhankelijk ben van de auto gelijk een booster starter van de Lidl gekocht, nou die heeft zijn dienst al bewezen maar niet niet ons maar voor de buren hahaha, beter een goede booster dan een vere Pechhulp .
We komen ruimte te kort en onze keus is op een Corolla cross gevallen.
Meer ruimte, iets hoger, elektrisch bedienbare achterklep, stuurverwarming enz enz.
Verder is het een gelijkwaardige auto in vergelijk met de CHR, allen iets meer comfort en ruimte, tenminste dat lees ik in de revisies hier over de Cross.
Met de CHR reden we met gemak 1 op 20 soms nog zuiniger en ook wel een minder zuinig, liet er de wintermaanden de velgen met winterbanden op monteren en ook dat rijdt gewoon zuinig.
Eerlijk?…. De CHR vind ik persoonlijk mooier dan de Cross maar je moet kiezen en dan is de Cross een praktische auto met meer ruimte.
Het wordt de style uitvoering grijs, saaaaai hahahaa, en ik hou u op de hoogte in het cross gedeelte

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.