Toyota C-HR 2.0 Hybrid Launch Edition (2020)

autoreview

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Launch Edition (2020)

Signalement

UitvoeringC-HR 2.0 Hybrid Launch Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf14.000 km
KM-stand laatst14.000 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

na 25 jaar,,,,.

  • 14.000 km

Geen Honda meer. Na diverse Honda's CRV nu overgestapt
op Toyota.

Honda's modellen politiek in Europa is verschrikkelijk. Ik wilde wat kleiner en zuiniger, maar wel power. De nieuw uit te komen HRV vond ik niet mooi en mijn CRV werd haast 8 jaar oud. Wel een verschrikkelijk fijne wagen met een enorme laadruimte en een auto waar ik nooit on-
kosten mee heb gehad.

Wat nu ? Betrouwbaarheid is voor mij belangrijk. Geen zin in herhaaldelijk garagebezoek met bijhorende kosten.

Tot ik een CHR voorbij zag komen, hybride model, in de kleur tobacco orange, tjonge wat een aparte auto. Ben vele testen gaan lezen, smaakgevoelig ja, verder lovende
woorden, 184 pk en toch zuinig.

uitgebreide proefrit gemaakt, toevallig in dezelfde kleur,
een Launch edition met elektrische stoelverstelling, dat
was ik gewend en dat is gewoon perfect voor de beste
instelling.

We waren verkocht, dat rijdt lekker ! Boordcomputer meldde 5.6, zal wel iets afwijken, maar met zoveel power
is dat errug netjes ! Nu 2 weken in bezit en verbruik blijft zo, binnendoor en snelweg. TOP !

Geen nadelen ? Jazeker, kon ik steeds verhuisbedrijf spelen door de enorme ruimte in de Honda, dat lukt niet meer, ook wel weer een voordeeltje....
Je kan best wat kwijt maar door de aflopende achterkant
is dat wel beperkter. Ook het veel genoemde zicht naar
achteren is minder, maar ja daar hebben we spiegels voor en een achteruit camera, geen probleem.

Achterin zou de zitruimte beperkt zijn ? Kan je makkelijk zitten met 2 volwassenen, ook geen probleem dus. Verder zit er alles op en aan qua veiligheids voorzieningen, nog
ff uitzoeken wat zinvol is en wat niet.

Zoals eerder genoemd, nog maar net in bezit. Maar wat een power, gas geven als het moet en je spuit vooruit.
Betrouwbaarheid nog niets over te zeggen, maar we hebben 3 jaar garantie op een auto van 1.5 jaar oud, niet slecht van Toyota, afwachten dus. Als het model je aanspreekt, tussen alle grijze/witte/zwarte grijze muizen
neem dan de 2.0 uitvoering, gaat niet tegenvallen.

Auto is ook stil, de e-cvt klinkt beslist niet beroerd zoals weleens wordt beschreven. Is volgens mij ook geen duw band cvt maar iets met tandwielen, weet het niet zeker.
verbruik ga ik bijhouden.

Er staat in de samenvatting 152 pk, dit moet zijn 184 pk. Benzine motor is
152 pk, de elektromotor 109 pk. Dit mag je niet optellen omdat dit al naar gelang de omstandigheden wel/niet samenwerkt.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens