Toyota C-HR 2.0 Hybrid First Edition (2020) #2

autoreview

Toyota C-HR 2.0 Hybrid First Edition (2020) #2

Signalement

UitvoeringC-HR 2.0 Hybrid First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf19.000 km
KM-stand laatst30.000 km
Lezerswaardering: 70%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van een 1,8 naar een 2,0 hybrid

  • 20.000 km

Ik rij al enige jaren auto’s met hybride aandrijving. Ik heb gereden een Prius 2, Prius 3, 2x een Lexus CT 200 en een C-HR 1.8. Ik heb krap 2,5 jaar naar volle tevredenheid in deze C-HR 1.8 uit 2018 gereden. Het begon al een tijd te kriebelen om eens te ervaren wat het is om in een 2.0 Hybrid te rijden. Ik had me van te voren verdiept in de verbeteringen van het model t.o.v. de 1.8 en wat voor mij belangrijk is, zijn comfort, betrouwbaarheid, verbruik en als het moet vlot accelereren. Uiteindelijk na een positieve proefrit de knoop door gehakt en de auto in mijn favoriete kleur gevonden met krap 19000 km op de teller.
Wat mij positief opvalt is dat de auto drempels veel vloeiender neemt zonder bijgeluiden. Dat was bij de vorige auto meer hoorbaar, alsof de schokbrekers het niet goed aan konden.
Mijn verbruik was de eerste 2 weken 1 op 18 precies en ik moet zeggen dat ik de auto niet heb gespaard, omdat ik het bijna 50% meer vermogen wilde testen in de praktijk. Ik ga er van uit dat het verbruik gunstiger wordt nu ik weer meer “ normaal” ga rijden zoals ik ben gewend. Met de 1.8 zat ik altijd rond de 1 op 20 en ga er van uit dat het verbruik voor de 2.0 in de praktijk iets hoger zal zijn.
De kofferruimte is iets hoger geworden omdat de accu in de kofferbak zit. Onder de plaat is nog meer dan voldoende opbergruimte. Het voordeel van een iets hogere laadvloer is wel dat je na het wegklappen van de achterbank een vlakke opbergruimte krijgt tot aan de voorstoelen.
Het geluid bij accelereren valt mij ook positief op. De auto is een stuk stiller en dat zal naast de zwaardere motor ook met de betere isolatie te maken hebben. En wauw wat voelt deze auto een stuk sneller aan zeg en met het grootste gemak versnelt hij ook! Het is of deze 184 pk configuratie is gemaakt voor dit onderstel. Elke keer stap ik uit met een smile van oor tot oor. Ik ben echt superblij met deze auto!
De stoelen zitten prima maar dat was al zo. 1200 km naar het vakantie-adres gaat prima zonder rugklachten.
Dat is met eerdere auto’s wel eens anders geweest. De multimedia bij de vorige auto vond ik altijd wat traag bij het opstarten maar is nu een stuk sneller geworden. Met android auto erbij is het helemaal top, alhoewel ik de 1e 2 weken wel problemen had met uitval tijdens het rijden. Of dit te maken heeft met mijn Samsung s7 die geen updates meer krijgt zou ook nog kunnen. De laatste keer de app er opnieuw opgezet en nu werkt het naar behoren.
Net als mijn vorige C-HR heb ik nu ook weer de JBL geluidsinstallatie. Voor mij een must als muziekliefhebber en voor audio in de auto voldoet het meer dan prima. Navigatie kan ik voor de deur updaten dankzij de wifi verbinding. Het duurde ongeveer een klein half uur voor de navigatie ge-update was.
De rij hulpsystemen die er op zitten had ik al in mijn vorige auto en ik heb het idee dat de systemen meer gefinetuned zijn. Ik vind het prima werken. Het enige wat irritant is bij bochtige 80 kilometer wegen om de rijbaan assistentie te gebruiken. Door het regelmatige gepiep zet ik dit wel uit en hiervoor zit een knop op het stuur, dus aan/uitzetten is zo gebeurd.
Wanneer ik weer nieuws te melden heb, laat ik het zeker weten. Eerst maar genieten de komende tijd!

Vakantiekilometers

  • 30.000 km

Afgelopen zaterdag met een volgepakte C-HR vertrokken naar Zuid West Frankrijk voor een rit van 960 kilometer. Hoofdzakelijk rond de 110 km op de cruisecontrol gereden met een gemiddeld verbruik van 1:20. Helemaal niet slecht. Wat is het toch een fijne auto, met altijd meer dan voldoende vermogen beschikbaar. Bij de tolpoortjes wegrijden met even een flinke dot gas geven blijft genieten. Ook heuvel op blijft de motor veel rustiger dan bij de C-HR 1.8 (vorige auto).
Ik schreef eerder al dat android auto nog wel eens weg viel. Ik heb nu de originele kabel gebruikt van mijn telefoon en het probleem is opgelost. De JBL geluidsinstallatie is helemaal top.

De afgelopen dagen in de omgeving uitstapjes gemaakt waarbij het verbruik vandaag zelfs 1:26,3 is geweest! Het verschil in verbruik met de 1.8 t.o.v. de 2.0 is minimaal ondanks de 50% meer vermogen. Echt een hele nette score. Ik moet er ook nog bij vermelden dat ik altijd met de airco aanrijd en alleen maar 98 E5 tank. H
De bagageruimte is wel iets minder door de verhoogde laadvloer ivm de accu maar we zijn met zijn 2en en we kunnen alle bagage prima kwijt.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens