Toyota C-HR 1.8 Hybrid Active (2020)

autoreview

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Active (2020)

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Active
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst2.500 km
Lezerswaardering: 32%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe leaseauto

  • 3 km

We hebben deze Toyota net opgehaald. Je ziet hem wel eens rijd of parkeert je auto ernaast en dan denk je: als ik toch ooit in zo'n auto kan rijden.....
Nu kan het dus i.v.m. auto van de zaak. Hij past net in het leasebudget, dus het is de minst luxe versie. Je mist daardoor o.a. een navigatiesysteem (opgelost door tomtom in te bouwen), parkeersensoren, inklapbare spiegels, mistlampen voor en extra mooie grote velgen. We zijn zeer tevreden met dit basismodel. Rijplezier gaat boven dit soort zaken, wat mij betreft. We wilden ook graag een automaat met hoge zit, met een sportief uiterlijk, dus was de keuze snel gemaakt. Ik kan nog niets zeggen over het rijgedrag, verbruik etc. Dit volgt nog.

Eerste weken

  • 2.500 km

Ik rijd niet dagelijks in de auto (mijn partner heeft de lease auto via het werk, maar heb een goede 1e indruk na ook wat langere ritten kunnen opdoen.
Wat mij positief verrast:
- de wegligging. Daar is helemaal niets mis mee. Hij rijdt lekker strak en ook met harde wind, kan je met een hand op het stuur rijden. Dat rijdt zeer ontspannen.
- de stoelen: zee stevig en sportief. Er is geen lendesteun, maar die mis ik niet. Genoeg steun voor de rug en bovenbenen.
- zicht rondom. Hier was ik wat huiverig voor, vanwege de grote dode hoeken achter en gebrek aan parkeersensoren. De achteruitrikdcamera werkt super. Je hebt zeer goed beeld in zowel breedte- als lengterichting. Als je daarbij in je buitenspiegels kijkt (die zijn lekker groot) en even over je schouder, kan je prima achteruit manoeuvreren. Op rotondes waar fietsers voorrang hebben, moet je jezelf aanleren om goed vooruit te kijken, voor je oprijdt.
- ruimte in de auto. De auto is niet heel groot, als je hem zo ziet staan, maar heeft een enorme kofferbak. Ook op de achterbank is veel ruimte. Zelfs met de voorstoel volledig naar achteren, kan er nog iemand achter zitten.
- speakers/radio: zeer fijn geluid.
- verlichting: speciaal blauw licht, geeft goed zicht in het donker. Als je een bocht neemt/ afslaat, draaide de lamp mee. Als je met 'automatisch' grootlicht rijdt, schakelt deze automatisch terug naar gewoon licht als er een tegenligger aankomt.
Wat valt tegen in mindere mate:
- stuurgedrag: ik rijd al jaren, vrijwel dagelijks in een Ford. Dit stuurt toch wat anders. Hiervoor een aantal maanden in een Citroën c3 aircross gereden en die stuurde ook erg fijn. Bij de Toyota moet ik erg wennen, voor bij het insturen van een bocht. Het lijkt of hij een tikje achterloopt als je de bocht in zet. Daardoor ga je wat bijsturen en wordt het er allemaal niet vloeiender op. Als je veel in deze auto rijdt, zal je er vast snel aan wennen maar ik rijd dus nog veel in de Ford Fiesta en dan merk je het verschil.
- afwerking interieur: het ziet er mooi uit, en het dashboard is van mooie materialen samengesteld, maar de middenconsole ( en die is groot) en de portieren, zijn van goedkoop, dof plastic, waar nu al vegen op zitten die we niet kunnen wegpoetsen. Dit zie ik bij veel auto's. Jammer hoor. Bij de luxere versies van de C-HR hebben ze dit beter voor elkaar. Dit geld ook voor Android auto en Apple carplay. Het zit er niet op en deze auto is gloednieuw augustus 2020). Misschien op de luxere uitvoeringen wel.
- kleine/ lage vooruit. Daardoor is het soms wat lastig stoplichten die boven de weg hangen, te zien.
- zuinigheid: vind ik tegenvallen. De tankinhoud is 43l en we rijden hier zo'n 750 km mee. Dat maakt hem net iets minder zuinig dan mijn Fiesta 1.6tdci.
Kan met het inrijden te maken hebben.
Als je heel rustig optrekt (dit is niet fijn voor het verkeer achter jou,), rijd hij tot ong 55 km per uur, elektrisch. Geef je iets teveel gas dan schakelt de benzinemotor bij.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.