Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Cool (2010)

autoreview

Toyota Aygo
Toyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota Aygo

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i Cool
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst76.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

FUN to Drive!

  • 2.100 km

Na ruim 3 jaar met openbaar vervoer op en neer te reizen tussen Apeldoorn en Utrecht, was ik klaar met de NS en bus. Dus wat koop je als je weinig kosten wilt maken...

Proefrit met de Aygo op de snelweg... dat valt mee: helemaal geen koekblik op wielen! Dus een Comet Blue bestelt :-)

Nu na 3 weken en 2100 kilometers en een aantal files achter de rug...wat een heerlijk karretje. We hebben ook een VW Touran en die voelt als een logge olifant na een week met de Aygo.

Het valt me op dat de auto op de snelweg zich prima gedraagd. Optrekken doet-ie wel (105 km/u in de 2e versnelling). Geen gestuiter over verkeersheuvels, snelle bochtjes nemen etc.
Volwassenen zitten ruim voorin. 2 kinderen kunnen achterin prima mee.

Over de kosten: Verbruik is netjes 1:20
Wegenbelasting 0
Verzekering 14 euro All Risk
Afschrijving moeten we nog zien, maar ik heb een nieuwe gekocht, omdat 2e handse bijna net zo duur zijn.

Er zijn wel wat puntjes van kritiek:
- radio en standaard speakers: kwaliteitje wekkerradio (drama, dus). Speelt ook geen MP3 CD's af. AUX ingang werkt alleen hoorbaar als de volume van de MP3 speler op 100% staat.
De speakers zijn al vervangen door Pioneers 3-weg speakers (voor 35 euro). Nu de radio nog
- Blikkerig geluid van de deur (hoe erg is dat?)
- Cool edition geen centrale deurvergrendeling (wel op duurdere Comfort edition, maar die heeft weer geen Airco). Prutsen met sleutels en knopjes, dus!
- Duurder dan offerte P. 107 (en die had wel Airco+centrale deurvergrendeling)
- Stuurbekrachtiging: veel te gevoelig en compleet overbodig, had liever een centrale deurvergrendeling gehad.
- achteruit even wennen
- kortingactie van Toyota: ik moest de 30e tekenen, anders ging de extra 500 euro korting niet door... Dag later was de extra korting verhoogd naar 1000 euro! In 1 dag genaaid voor 500 euro :( Natuurlijk had de dealer mooie smoesjes klaar...maar geen 500 euro.


Belangrijkste is: het karretje zit goed en rijdt vooral 'leuk'.
Je merkt niet dat je in een kleine auto rijdt.
Waarom met een bak van 35000 euro in de file staan?

17000km en 7 maanden verder

  • 17.000 km

Na 7 maanden 17000km op de teller gezet.
De eerste beurt is al weer achter de rug (natuurlijk alles oke). Verder:
* 1:19 - 1:21 verbruik (afh. van files)
* de stoelen zitten nog steeds prima
* absoluut geen spijt van de aanschaf!

Saaaaiii

  • 51.000 km

Zo, autotje is 2 jaar geworden.
51000 kilometers gereden. De 51001e kilometer rijdt als de 1e kilometer.
Onderhoud tot dus ver: 46000 km is de auto voorzien van nieuwe voorbanden. Eigenlijk nog niet nodig, maar wat extra profiel en veiligheid kan geen kwaad in een klein autotje.
Maar...that's it
Ik heb zelfs geen lampje moeten vervangen.
De beurtjes zijn elke 15000km. Het duurste is de olie (ca 80euro per keer =3,5 liter). Dus ik heb in 1 keer 20 liter olie gekocht (0w20) voor 145 euro. Die bus geef ik mee als de auto een beurt krijgt.

1:21 verbruik (lange afstanden) lukt nog steeds, zelfs met af en toe de airco aan.

Oh ja, ik begin schadevrije jaren op te bouwen, verzekering op ca 12 euro/mnd en nog steeds geen wegenbelasting.
Kortom, niets te klagen. Saai, toch?

Reparatie, 3 jaar garantie :-)

  • 59.000 km

Ja, het is gebeurd: de eerste defecten:
trilling in de uitlaat. Rechter buitenspiegel laat zich niet bedienen.
Gelukkig heb ik een Aygo gekocht en geen 107 of C1: de Aygo heeft 3 jaar garantie, de 107 en c1 maar 2 jaar.
Deze punten worden gratis opgelost door de dealer.

An offer you can't refuse

  • 76.000 km

We zitten alweer op 76000 kilometer.
De achterbanden zijn aan vervanging toe (voor het eerst), de buitenspiegels zijn vervangen (garantie), de stoel kraakt.
Omdat de stoel kraakt, heb ik deze vrijdag laten vervangen door de dealer (onder garantie uiteraard).

Bij 65000 kilometer heeft de auto dé grote beurt gekregen. M'n bevriende monteur heeft extra de boel nagekeken. Technische gezien nog als nieuw (behalve de bougies).

De auto rijdt verder nog als nieuw. Verbruik: 1:21 , 1:19.5 in de winter

De dealer had net een actie toe ik de stoelframe liet vervangen: ruilen voor een nieuwe Aygo Now? Bijbetalen: 3800 euro (inruil 6900 euro).
Maar wel met meer luxe (elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, 4 speakers) en helaas €625 BPM tegenwoordig.
Al met al een goede deal.

Uiteraard ben ik ook bij Peugeot geweest, maar die wilde niet eens een offerte maken 'daar kunnen we niet aan komen'.
Zelfde verhaal bij de Seat dealer (MII): daar kwam nog zo'n 3000 bovenop. Tja, dat is een hoop geld voor een iets modernere auto.

Kortom, ik was van plan deze auto 'op' te rijden, maar dat laat ik helaas aan een ander over.

Heb ik verder nog kosten gehad? Alleen 1 ruitenwisser. Verder zelfs nog geen lampje moeten vervangen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.