Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D Linea Luna (2006)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.2 D-4D Linea Luna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Economische leasewagen. Grote auto, redelijk leasebedrag.
Deze Toyota is dus een verstandelijke keuze en geen emotionele, de betere wellicht!
Prachtig pacific-blue-metallic (in combinatie met de zilveren dakrailing en velgen en de chromen accenten zelfs chic), verzwaarde veren achter (want een hekel aan doorhangen) en de normale (prima werkende) navigatie (omdat de knoppen er standaard inzitten en niet weg te laten zijn).

Beetje weinig keuze in het interieur, alles is standaard maar de prijs moet ergens vandaan komen.

Alles wat lekker rijden ondersteund zit er in; (gescheiden) climate-control, 9 airbags, prima stereo (8 speakers), zelfdenkende wissers en binnenspiegel, inklapbare buitenspiegels (uitklappen wel zelf activeren), 16 inch lm-velgen en een enorme hoeveelheid ruimte (max 1500 liter), met name voor de achterpassagiers.
De stilte (als ie lekker warm is) is weldadig; 120 km/uur => 2100 toeren (in de
6e(!) versnelling) en prima geïsoleerd. Netjes afgewerkt, redelijk mooie materialen.
Motor is 150 pk en heerlijk soepel, schakel-lui te berijden en als het moet is de auto zelfs snel! 200 kmhr in Duitsland was goed te doen, top ligt hoger, maar pas op: dit is voornamelijk een comfortabele auto die onzeker aanvoelt boven die 200!
Mogelijk nadeel: laag toegestaan aanhangergewicht; 1300 kg.

7200 km: Gaat prima

18000 km: Geen enkel probleem, alles gaat zeer naar wens. Gemiddeld 1:16, dit hoor je wel eens zuiniger, zeker op de lange stukken die ik meestal rij.
Net op de wintersport geweest en dankzij de verzwaarde achterveren geen doorzakken van de achterpartij (ik heb ze zien rijden!) en dus prima wegligging voor een langere tijd 190-200 kmuur door Dtsl. Stereo werkt ook prima, speelt moeiteloos de (zelf gebrande) MP3 bestanden af en geeft goed geluid.

25000 km: En ik maar wachten op het service-lampje....Had al een beurt moeten hebben bij 15000. Staat op een kaartje achter de deur! Enigzins ouderwets.
Er zat alleen maar een schroefje los van beschermplaat motorruimte onder de auto.

40000 km: Grote beurt. Geen bijzonderheden. Inmiddels heb ik er een trekhaak onder gezet. Gaan met de caravan op vakantie. Proefritje in NL beloofd een goede trekauto.
De airco-pomp is meer hoorbaar in het interieur, maar niet echt hinderlijk.

53000 km. We zijn op vakantie geweest, hebben 4300 km. gereden en ons hele gezin is het er over eens: Het is een heerlijke reisauto! Geen problemen gehad, alleen maar een hoop gemak. Navigatie, radiocdmp3 en airco: alles prima en luxe. Caravan geen bezwaar voor deze auto. Combinatie lag als een huis op de weg! (110 kmuur door France).

Ik stop nu met deze review. Ik moet helaas afscheid nemen van deze auto omdat ik vrijwillig en heel gelukkig mijn huidige baas ga verlaten.
Mijn nieuwe baas heeft een VW Passat Variant 130 pk uit 2005 voor me staan. Ben benieuwd.....

PROBLEMEN

7200 km: Geen

38000 km: Er heeft iemand tegen re-voorspatbord aangeschuurd. Schade dus, goed voor 840 euro, vlgs CARe. Wordt binnenkort hersteld.

Schade is inmiddels prachtig hersteld door CARe Harderwijk! Niets meer van te zien.

50000 km: Bij terugkomst van vakantie maakte de motor rond de 2000 RPM een nogal nagelend geluid en bespeurde ik onbalans in de motor (trillingen in het interieur).
Bleken alle injectoren nog maar nèt binnen de norm te zitten. Na het toevoegen van reinigingsmiddel en goede brandstof leek het even over te zijn. Lijkt nu weer erger te worden (53000).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.