Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Executive (2006)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na lang zoeken óf weer een 4X4 óf kiezen voor gewoon tochtvrij gaan rijden zonder lekkages zodat je ook binnen van het hollandse klimaat kunt genieten, toch maar gaan kijken naar iets reguliers op autogebied, V70 of Toyota met zijn spreekwoordelijke betrouwbaarheid. Het werd een avensis d-cat wagon executive. Zaterdags bij de dealer opgehaald, en het moet gezegd, eenmaal in een versnelling gekregen rijdt hij als de brandweer. Qua uiterlijk heeft de auto door zijn eenvoudig lijnenspel wel iets chique’s. Of er een nieuw/gefacelifted model kwam was de vraag aan de verkoper, nee was het pertinente antwoord. Dus tekenen maar die overeenkomst, wel dus. Maar dat had ik mijzelf ook wel aan kunnen rekenen, gewoon een kwestie van de autobladen volgen.

PROBLEMEN

Na een week gereden te hebben de zaterdag na aflevering terug naar de dealer, de auto was soms met geen mogelijkheid in zijn versnellingen te krijgen, dit moet toch bij de 0-beurt opgevallen zijn?
Km.stand 259: oliekeerringen/vliegwiel etc. vervangen (auto paar weken kwijt).
Schakelen blijft een crime, bij stoplichten, alvast in zijn eerste versnelling proberen te krijgen. Bij bezoeken aan de dealer steevast het antwoord dat dit toch echt normaal is. Ondertussen speakers rechts uitgevallen.
Het gevoel dat de koppeling nooit echt vrij komt, blijft. Na 30.000 km. wordt eindelijk de koppelingshoofdcilinder vervangen, zat vast. Wat voor consequentie’s dit heeft in het toekomstige versnellingsbakleven? Olieverbruik begint op te spelen, tussen de beurt 1 liter bijvullen, tijdens vakantie startproblemen, km.stand 47000: herprogrammeren motor ECU (programmafout). Momenteel olieverbruik: na laatste beurt zelf 2 liter bijgevuld, en door de garage ook bijna 2 liter. M.a.w. tussen de serviceintervallen moet er al 4 liter bijgevuld worden. Mijn dealer gaat de importeur aanschrijven hoe het nu verder moet. De auto trekt constant naar rechts, vooral bij remmen, bekerhouder rammelt in het dashboard. Misschien maar eens gaan uitkijken naar een V70, C5 Touring of A4 Avant, of gaat Toyota Nederland nog redden wat er te redden valt, mijn dealer gaat in ieder geval zijn best doen. Ik hou u op de hoogte.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.