Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D-F Luna (2007)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 D-4D-F Luna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst170.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Licht tegenvallend

  • 160.000 km

Na 160.000 km in 3,5 jaar tijd is de auto me al met al licht tegengevallen.

Tegenvallend:

Ca 70.000 km: Alle verstuivers zijn vervangen (weliswaar onder garantie, maar toch niet fijn als tijdens de vakantie de motor gaat inhouden omdat de verstuivers verstopt zijn). Dit schijnt een bekend probleem te zijn van de D4D, vooral als je relatief weinig op de snelweg komt. Bijkomend is dat het roetfilter volloopt en schoongebrand moet worden.

Ca 130.000 km: Turboslang losgesloten, wederom naar de garage.

Ca 130.000 km: De computer haalde de ESP en ABS er af, na bezoek aan de garage bleek te oorzaak te zijn dat 2 van de 3 remlichten kapot waren. Waarom de computer dan de ESP en ABS er af haalt is mij een raadsel. Erg vervelend als je net op sneeuw en ijs aan het rijden bent..

De voorruit is tweemaal vervangen vanwege steenslag (kan toeval zijn).

Algemeen:

De ontvangst van de radio is zeer belabberd, de radio houdt de zenders ook slecht vast. Dit wekt op den duur grote irritatie op.

De auto raakt aan voor en achterkant (trekhaak) relatief vaak de grond. Denk aan parkeergarages met stijle uitritten, etc. Oorzaak: veel overhang en slappe vering (het maximale toegestane aanhanggewicht is daardoor ook relatief laag)

Door de slappe vering helt de auto in bijvoorbeeld haarspeld-bochten, vooral bergaf, sterk over. Ook stoot de vering op de achterwielen bij belading al snel tot de ‘stootblokken’ als je bijvoorbeeld over een verkeersdrempel rijdt op een 60 km/uur weg.

De auto heeft weliswaar veel beenruimte achterin, maar weinig breedte, niet geschikt voor 3 kinderen.

Voordeel van de auto is de stilte in het interieur en persoonlijk vind ik de cruise control erg prettig, zeer gebruiksvriendelijk, blindelings te gebruiken. Gemiddeld verbruik 5,6 l/100 km, dit is redelijk te noemen maar niet zo zuinig als bijvoorbeeld een passat blue motion (collega’s van mij rijden daar 5 l/100 km mee).

aanvullend

  • 170.000 km

aanvullend nog twee dingen op het verslag bij 160.000 km:

De stoelen voorin zijn vermoeiend in lange ritten, vooral doordat een lendensteun ontbreekt.

De motor heeft erg weinig koppel onder 2000 toeren.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.