Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D-F Executive (2007)

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D-F Executive (2007)

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 D-4D-F Executive
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007

23-05-2007: De eerste kilometers (1685) zitten er op. Wat een stille auto! En wat rijdt hij lekker.

Bevindingen:
- stootstrip aan de zijkant rechtsachter lijkt wat los te zitten
- achterruit-/ spiegelverwarming lijkt niet ’super’ te werken; normaal was ik gewend dat er binnen afzienbare tijd warme en schone spiegels kwamen, maar hier lijkt dat niet te gebeuren. Moet dit echter nog goed testen.
- persoonlijk vind ik het afsluiten van de portieren minder handig. De auto kan alleen op slot als alle portieren dicht zijn. Met een zoontje van drie is het weleens handig (zeker als hij slaapt) om zijn achterdeur open te doen, dan af te sluiten en dan pas hem eruit halen (met 2 vrije handen). Ach...detail :)
- ik had andere velgen verwacht, maar klaarblijkelijk heeft alleen de Luna Business nieuwere velgen gekregen en niet de Executive.
- de mp3-speler vind ik vaak haperen; dit ligt niet aan de cd, een gewone audio-cd gaat vlekkeloos.

Verder overigens niks dan lof over de auto! Goed en mooi navigatiesysteem, heerlijk stil en krachtig genoeg.

04-05-2007: Eindelijk de auto op gehaald. Tijdens de aflevering geen gekke dingen tegengekomen. Wel nog even tot de maandag erop moeten wachten op de carkithouder (het voorkantje wat je bij Toyota per toestel los kunt verkrijgen). Ander klein dingetje, een vage veeg bovenop het dashboard. Hiervoor is echter een nieuwe besteld! Goede service dus!

01-05-2007: JAWEL !!! Het is zover, a.s. vrijdag om 10 uur de auto ophalen! Eindelijk.

11-04-2007: Geloof het of niet, de auto’s staan in Zeebrugge te wachten op de bluetooth carkit ! Waarom? We hebben een Business Line besteld, maar wat blijkt, alleen nog maar de Executive Business te bestellen. Moet ik hier nu blij mee zijn?
Wel een full-map navi, maar geen wisselaar. Wel een TMC-doos aangesloten, maar geen ’traditionele’ carkit (ik wil geen ’draadje’ vanuit de sigarettenaansteker om hem op te laden).
Heeft iemand al wat foto’s van deze uitvoering? Volgens mij is de navi net wat ’lelijker’ omdat het niet geïntegreerd is. Of zeur ik nu teveel? :)
Weet iemand of de velgen ook veranderd zijn? We hebben de 2.0D4D-F Executive Business.

14-03-2007: Jawel, het gaat half april worden! Eindelijk!

22-02-2007: Contact gehad met de leasemaatschappij. Auto stond nog niet in het systeem, grote kans dus dat de auto pas eind maart gaat komen (Wel om de pijn wat te verzachten gratis de kledinghanger gekregen)
Wachten duurt lang...

01-02-2007: Vandaag mijn tijdelijke auto opgehaald, een splinternieuwe Toyota Verso Dynamic. Het is een 1.8 met MMT (Multi-mode transmissie). Dat laatste heeft nou niet echt mijn voorkeur, het is net geen goede automaat zeg maar :)
Verder niks dan lof! De Dynamic is een lekkere luxe versie en zeker voor een tijdelijke auto! Petje af voor de mensen van Aristo B.V. !!!
Nog niet echt veel met de auto gereden en eigenlijk is dit revieuw voor mijn nog te ontvangen Avensis. Mocht er echter behoefte zijn aan een review van deze auto (ik rijd hem hopelijk maximaal nog 1 maand), dan open ik wel een nieuwe review. Laat maar weten.

17-01-2007: Nog niet heel veel nieuws, maar wel gekozen voor een Nokia E50 en daarvoor is gewoon een Toyota carkit beschikbaar. Ideaal. Misschien nog een kledinghanger voor mijn colbertjasje en dan is ie wel klaar denk ik :)
Enige daarbij is dat het wat irritant lijkt voor degene die achter me komt zitten... maar ja.... die paar keer per jaar dat dat gebeurd...

22-12-2006:
Vandaag bij Toyota dealer De Blaak in Ridderkerk geweest om een offerte op te laten maken voor een Avensis. Zowel ik als mijn zakenpartner gaan voor deze auto, met alleen wat accessoire verschillen.

Wat gaat het worden:
- Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D-F Executive Ash Grey
- parkeersensoren achter
- carkit TH25
- trekhaak 7-polig vast
- Business edition
- sierstootlijsten in kleur op de deuren

De carkit is nog een vraagteken aangezien ik waarschijnlijk een Nokia N73 ga nemen en daar zie ik zo snel geen carkit bij.
De trekhaak 7-polig gekozen aangezien ik alleen mijn fietsendrager erop aansluit en die is ook 7-polig. 13-polig lijkt mij alleen handig met een caravan.
Verder nog gekozen voor de Business Edition, heb/had wel al een PDA met TomTom erop, maar daar is mijn vader ook blij mee :) In de lease scheelt het niet heel veel en voordeel is dat alles netjes is weggewerkt. Nu maar hopen dat het systeem me wel gaat bevallen. Van een kaartje terug naar pijltjes, maar wel een DVD en naar mij verteld is van heel Europa (althans... in ieder geval voor mij de belangrijkste landen: Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje).

Heeft iemand al ervaringen met het navigatiesysteem (TNS310 meen ik)? Wellicht al een fotootje ervan?
Tot slot, zijn er meerdere personen die stootlijsten op de deuren hebben genomen? Waarom zit er tegenwoordig niet meer standaard op? Ga naar een willekeurig winkelcentrum en grote kans dat het gelijk prijs is... :(

Halverwege maart wordt de auto afgeleverd.

N.v.t.