Toyota Avensis Wagon 1.8 16v VVT-i Linea Terra (2005)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 1.8 16v VVT-i Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik ben teleurgesteld in de zo geroemde Toyota kwaliteit, met al mijn lease auto’s hiervoor en al mijn privé-auto’s ben ik nog nooit gestrand. Met deze Toyota al 2 keer. De oorzaak hiervan is een lek spanning in de auto die als gevolg heeft dat de accu langzaam leegloopt (dit duurt ongeveer 1.5 week voordat de accu leeg is). Ik ben voor mijn werk veel in het buitenland en mijn auto staat dan wel eens 2 weken stil. Tegenwoordig haal ik de accupool er maar af dan weet ik dat ik de hulpdiensten niet hoef te bellen. De dealer komt er niet uit want af en toe is er geen lekspanning en soms wel. Ook ben ik niet te spreken over de gebruikte materialen in de auto. De bekleding is moeilijk schoon te maken, heb al de ruitbedieningsknoppen in mijn handen gehad (zaten dus niet meer op zijn plek) en af en toe werkt de centrale deur vergrendeling niet meer. Ook is de radio al kapot geweest. Ik heb het idee dat ik in een echte Engelse auto rijd.
Motorisch is de auto oke hoewel ik nu een lager geluid begin te horen. Ik denk dat dit uit de versnellingsbak komt. Het plaatwerk is ook niet zo goed je dauwt er met je vinger bijna een deuk in. Ook raakte ik een keer een paaltje (stapvoets) de halve bumper viel eraf.
De eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik niet zachtzinnig met mijn auto’s omgaat. Ik zit veel in Duitsland en rijd zo hard als ik kan volgeladen met spullen en soms zie ik een verkeersdrempel over het hoofd. Het is voor mij een echt werkpaard. Wat ik ook niet leuk vind is dat de auto om de 15000 km voor een beurt moet. Dus hij staat 2 maal zo vaak in de garage dan mijn oude veel degelijker Opel (150000km afgebeuld en nog als nieuw weer ingeleverd). Geen enkel probleem 4 keer naar de garage geweest voor regulier onderhoud. Ik moet in mei weer een nieuwe auto uitkiezen. Ik ben er nog niet uit. Wat worden die dingen duur. Maar het word geen Toyota.

PROBLEMEN

Lek spanning, kapotte radio, tot 3 keer toe een kapotte afdekhoes bagageruimte, stoel ingezakt armsteun afgebroken, raam schakelaars los, af en toe niet goed functioneren cv, slechte ventilatie, erg slappe achterveren. Algeheel gevoel van niet een echt degelijke auto.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.